Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg plutselig svar på HCG prøven tatt 4+0 på IKM, og den var på 224 :)

Da er jeg spent på stigningen. Ved dobling annenhver dag må dagens prøve gi et resultat på 5376 eller mer.

Håper jeg får vite i morgen, hvis ikke blir det på fredag :)

Fortsetter under...

Åh som jeg sliter med røykende kunder i dag, de som kommer inn i salongen å stinker sur sigg.. Da er det på med kappe (lyst til å kjøre dobbel kappe av og til) og rett i vasken. Det hjelper gjerne litt.. Heldigvis så kunne jeg nå sette meg med å spise litt før neste stinkende kunde kommer.. Kos dere jenter!!

Var du også overstimulert MinStørsteDrømBlirSann?? Me2! Gikk fra 57 kilo til 70,2 på ca 1 uke, deretter ned til 60 kilo i løpet av 5-6 dager etter at jeg ble tappet. Å være overstimulert er grusomt!

Jeg veide meg ikke, men hadde så sykt smertefullt uttak og lå rett ut 1 uke etterpå. Heldigvis ga det seg der. Dem sa 1-2% av de overstimulerte kunne få vann i buken, og så ille som lungene og håpet at jeg skulle slippe det, og det gjorde jeg! Hadde bare ekstremt vondt i eggstokker/magen, vondt når jeg sku tisse bl.a. De tok ut 17 egg, 9 overlevde, 1 inn og 8 på frys. Fikk først masse cyster av nesesprayen, så forsvant de med hormon sprøytene men da blei jeg ekstremt Overstimulert. Sleit litt før uttaket også, burde ringt en bjelle når gyn sa at eggstokkene mine lå oppå hverandre. Men tenkte ikke noe på det da. Nå venter jeg bare på ul på tirsdag. Da er jeg 7+3. Håper på et bankende hjerte :)

Hvordan var det med deg?

Jeg hadde kort regime da jeg har AMH verdi på 160> så de turte ikke å la meg gå på noe særlig dose heller. Fikk også ut 17 egg og 5 overlevde, 4 eskimoer på frys. Jeg var litt hoven etter egguttak men følte meg helt frisk egentlig, men BANG så smalt det. Jeg er en slank og høy jente og i løpet av noen dager hadde jeg et magemål på 97cm.. Det skvulpet av meg når jeg gikk. Var inn og ut av sykehus flere ganger hvor jeg fikk morfin og masse annet moro for å holde smertene i sjakk.. Jeg kontaktet selv Fertilitetsklinikken i Porsgrunn og de tok meg inn dagen etter. Ble tappet for 3,5 liter væske og livet ble lettere med en gang. Klarte å puste ordentlig igjen, og jeg kunne sove godt om natten. I de neste dagene rant kiloene av meg i en rasende fart! Har fremdeles to store eggstokker, en på 7 cm og en på 10, pluss en eggfolikkel på hele 4 cm, men de pumper ikke ut væske lengre. Får litt kramper og stikkinger innimellom, men det er til å leve med bare knærten klorer seg fast. :)

Annonse

Gravid-Hanne: jeg fikk stikkpiller med kvalmenedsettende på sykehuset. Husker ikke hva de heter, men jeg tror jeg fremdeles har en hjemme. Den var helt knall, og helt ufarlig. Sikkert bare å ringe legen å få en. Legger ut navnet på den når jeg kommer hjem! :)

Hei!  Jeg har fått termin 10.desember... kan godt være den blir dyttet litt frem eller tilbake men fortsatt desember! har to barn fra før... født i oktober og desember... håper eldstemann slipper å dele bursdagen sin som er 14.des ... Men guh så den magen poppet ut kjapt... herlighet... måtte jo si det til folk tidlig da det ikke var tvil! legen på kvinneklinikken (ble innlagt for ekstrem sv.skaps kvalme) kommenterte at magen var voldsom stor og sjekket at det IKKE var tvillinger *phew*. 

Jeg hadde kort regime da jeg har AMH verdi på 160> så de turte ikke å la meg gå på noe særlig dose heller. Fikk også ut 17 egg og 5 overlevde, 4 eskimoer på frys. Jeg var litt hoven etter egguttak men følte meg helt frisk egentlig, men BANG så smalt det. Jeg er en slank og høy jente og i løpet av noen dager hadde jeg et magemål på 97cm.. Det skvulpet av meg når jeg gikk. Var inn og ut av sykehus flere ganger hvor jeg fikk morfin og masse annet moro for å holde smertene i sjakk.. Jeg kontaktet selv Fertilitetsklinikken i Porsgrunn og de tok meg inn dagen etter. Ble tappet for 3,5 liter væske og livet ble lettere med en gang. Klarte å puste ordentlig igjen, og jeg kunne sove godt om natten. I de neste dagene rant kiloene av meg i en rasende fart! Har fremdeles to store eggstokker, en på 7 cm og en på 10, pluss en eggfolikkel på hele 4 cm, men de pumper ikke ut væske lengre. Får litt kramper og stikkinger innimellom, men det er til å leve med bare knærten klorer seg fast. :)

Det var såpass ja, uff. Uheldig etterpå istede du da. Enda godt det løste seg da. De går vel til normalen snart? Sa de noe om det? Høres vondt ut det du måtte gjennom gå også ! Du ligger jo veldig godt ann nå :) jeg har ikke vært på noe sjekk enda. Tok bare blodprøve på dag 15 som var super. Så sitter bare å tripper etter ul. Og vil at tiden skal gå 😝 de skrikningene og krampene er nok bare er godt tegn !

Det var såpass ja, uff. Uheldig etterpå istede du da. Enda godt det løste seg da. De går vel til normalen snart? Sa de noe om det? Høres vondt ut det du måtte gjennom gå også ! Du ligger jo veldig godt ann nå :) jeg har ikke vært på noe sjekk enda. Tok bare blodprøve på dag 15 som var super. Så sitter bare å tripper etter ul. Og vil at tiden skal gå 😝 de skrikningene og krampene er nok bare er godt tegn !

Ja, eggutaket var jo smertefullt, sov hele dagen etterpå men var oppe og hoppet dagen etter uten problem. Var etter egget festet seg jeg ble knalldårlig.. Men nå er jeg gravid og har tenkt til å være det en stund fremover! :)

Annonse

Gratulerer, Mollabell:-) Hvor langt mente legen at du var på vei? Har fått time til ul på mandag selv. Da er jeg bare 6+2 så jeg er bekymret for at drt skal være for tidlig til å se hjerteaktivitet. Men det viktigste er jo å sjekke at den sitter på rett sted denne gangen. Huff, jeg gruer meg!

Ja, eggutaket var jo smertefullt, sov hele dagen etterpå men var oppe og hoppet dagen etter uten problem. Var etter egget festet seg jeg ble knalldårlig.. Men nå er jeg gravid og har tenkt til å være det en stund fremover! :)

Okey, fikk hver vår del vi da. Uff. Men ja, nå skal spiren sitte! :)

Gratulerer mollabell :-D og spennende med ultralyd på mandag krumelur, går nok bra :-D jeg tror jo selv at hcg må ha mer enn doblet seg i.o.m at jeg fikk 3+ da jeg var 4+4, men skal prøve å ikke bekymre meg hvis tallet er litt lavere enn jeg tror :-)

Hei, hei!

Postafen kan du ta, men be om doseringer av legen slik at du ikke tar feil mengde.

Afipran skal ikke brukes ved vanlig kvalme. Men er du særs plaget så kan legen skrive ut resept. Så vidt jeg fikk høre så var det kun ved ekstrem svangerskapskvalme/ hyperemesis dette ble gitt av Ullevål.

Dersom man ikke tåler afipran kan de skrive ut zofran. Men da må man i tillegg få et vedtak fra helfo. Ellers koster en mnd ca 10 000 kr om jeg ikke husker helt feil... Kan bli en litt heftig byrde.

Jeg spurte legen om det var mulig å ta pillene forebyggende (har to svangerskap bak meg med hyperemesis). Men det gjorde de ikke. Og for å være ærlig så er det jo best å slippe å ta de. Alle medisiner under svangerskapet er jo en risiko.

Men her skjønner jeg ingenting. Er bare sjøsyk og har ikke kastet opp siden formiddagen i dag. Satser på at jeg har en god dag og at det ikke er graviditeten som er på vei til å falle bort.

Tok hcg prøve når jeg var 4+1 som var på 822, og tok en ny i dag så da blir det spennende å høre hva den er på. Skjønner ikke helt at dette gir legen så mye å tolke, men hun ville ha det sånn. Er nå ca 7+1.

Ha en super kveld, snupper! 🍦🌅🏊

Herregud, nå blir jeg helt oppgitt over meg selv. Jeg er litt bedre i dag. Kvalm, men ikke så intenst eller mye. Så nå bekymrer jeg meg på nytt. Hva hvis det har skjedd noe siden i går/ er på vei til å skje noe. Er det mulig da? Kommer jo til å ende opp som nervevrak med denne innstillingen her. Er jo deilig å være litt bedre også på en måte, men ikke med en mørk sky over seg. Men det er kanskje bare for noen timer. Sitter hjemme i dag, og tenker å gå på jobb i morgen. Så får jeg se hvordan jeg føler meg da. Klem fra hu derre gærne damen!

Vet akkurat hvordan du har det! Har plutselig ikke noe særlig ømme pupper, og det er jo nesten mitt eneste symptom! Tror det er vanlig at det kommer og går, men jeg frykter jo det verste med en gang. Er utrolig slitsomt! Nå er det bare fem dager til ul, så da får jeg iallfall vite om den sitter der den skal. Blir nok en treg helg...

Jeg fikk afipran og skal også spørre legen om en resept på det i morgen når jeg skal til UL.

1. HVA AFIPRAN ER, OG HVA DET BRUKES MOT

Motvirker kvalme og brekninger. Regulerer bevegelse i mage/tarm slik at tømming av mageinnholdet og passasje gjennom tarmen går hurtigere.

Afipran brukes ved fordøyelsesbesvær, videre ved kvalme og brekninger og forsøksvis ved sure oppstøt. Brukes også etter operasjon når tarmen ikke virker. Som tilleggsmedisin ved migrene for å redusere mage/tarm forstyrrelser. Brukes før røntgenundersøkelse av mage/tarm.

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Risiko ved bruk under graviditet er liten. Det er ikke påvist fosterskadelige effekter ved bruk av Afipran som kvalmestillende middel hos gravide. Andre typer av denne gruppen legemidler (dopaminreseptorblokkere) har i høye doser i 3. trimester vist langvarige, forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet. Afipran bør derfor ikke brukes i de 3 siste månedene av svangerskapet.

5+4 i dag... Det er jo så syyykt lenge igjen av 1. trimester! Har en veldig travel tid nå framover, så bare alt er bra på ul på mandag, så kommer nok tiden til å gå rimelig fort. Går inn i 2. trimester to dager etter at hjemmeeksamen er levert, da blir det senka skuldre gange to!

Nå er du en dag nærmere Krumelur :-)

Er skikkelig kvalm i dag. Da jeg var ute med hunden i dag tidlig måtte jeg sitte meg ned på asfalten, ble så dårlig at jeg følte at jeg kom til å kaste opp, og begynte å brekke meg. Satt hele bilturen inn til jobb og knasket ritz kjeks og drakk saft. Huff, virker som jeg blir verre for hver dag nå. Glad det tyder på at ting går veien, men har ikke tid til å bli sykemeldt

Sienna85, føler med deg! Jeg hadde en kjip kveld i går. Var så kvalm etter jobb at jeg bare lå rett ut. Var innom apoteket for å kjøpe prostafen, men hun i skranken var så usikker på om jeg burde ta det at jeg ikke turte. Kjøpte sånne seaband og ingefær istedenfor. Det hjalp litt, men så kon menssmertene i tillegg. For en kveld :huh:

Takk for råd ang. kvalmestillende! Får ta meg en tur til legen snart slik at fastlegen kan gi meg noe som kan holde kvalmen unna på de verste dagene. Anbefaler saltpastiller og Farris da, det hjelper godt for meg :rolleyes:

I dag er jeg myyye bedre, så satser på flere sånne gode dager fremover :laugh: I dag spiser jeg alt jeg kommer over.. hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...