Gå til innhold

det er rart med det der!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan man er syk heledagen, flere dager. Ikke har ork eller krefter til noe. Men så fort barna kommer hjem detter man inn i en syklikgpause. Altså alt av energi stiger, glede og humør og nesten formen å så henter den deg inn igjen når kvelden er kommet og barna sover. 😊

Anonymous poster hash: de082...171

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan man er syk heledagen, flere dager. Ikke har ork eller krefter til noe. Men så fort barna kommer hjem detter man inn i en syklikgpause. Altså alt av energi stiger, glede og humør og nesten formen å så henter den deg inn igjen når kvelden er kommet og barna sover. 😊

Da er du vel egentlig ikke så syk da..

Anonymous poster hash: 081c4...2e6

Skrevet

Når sykdomsfølelsen er situasjonsbestemt et du vel neppe reelt syk.

Anonymous poster hash: 2e71e...838

Skrevet

Vondt i viljen kan vel også det kalles? Eller arbeidsky?

Når jeg er syk er jeg i alle fall like syk om jeg ligger alene under dynen eller guttungen er kommet hjem. Går ikke i sykepause i alle fall.

Anonymous poster hash: f2c2b...24f

Skrevet

Må si meg enig med de andre her. Jeg blir alltid glad av barna mine, altså. Men dersom sykdommen kan kureres av deres blotte tilstedeværelse, hører den ikke hjemme i kategorien sykdom i min bok heller.

Skrevet

Dere som mener at HI ikke er syk nok og er lat i viljen.... det er jo noen som faktisk ikke har noe valg, som er alene med barn, ingen til å stille opp - og som derfor ta seg sammen og late som om hun har det greit så lenge barna er våkne.

Det er utrolig hva man kan greie på viljen...

Og noen andre er syk på andre måter slik at eneste måten de greier å fungere de få timene etter at barna er kommet hjem er at de ikke har gjort noe resten av dagen. Men som regel må også disse gå på viljen når barna er hjemme.

Man må ikke være lat eller syk i viljen for å ha det slik HI beskriver.

Anonymous poster hash: 9dcf0...98d
Skrevet

Jeg klarer ikke Være på topp hele dagen.

Altså prioriterer jeg å være på topp når barna er hjemme og våkne!

Jeg står opp, får barna dit de skal. Setter eller legger meg så på sofaen (enkelte dager igjen senga, eller gode dager får jeg gjort noe fornuftig)

Når barna kommer hjem har jeg energi til å fungere tilnærmet normalt med dem. Jeg lager middag, følger dem på aktiviteter, følger med på lekser osv.

Når kvelden kommer er jeg helt skutt og har virkelig ikke mer å gå på!

Mulig jeg burde prioritert å jobbe og heller latt barna seile sin egen sjø?

Anonymous poster hash: bfe2d...8ef

Skrevet

Jeg er syk nå, ikke alvorlig, bare skikkelig forskjøla, feber og verk. Dessverre er det jeg som må ta alt med barna og huset nå, og jeg kan bare ikke være syk før ungene er i seng. Jeg har 2 timer på dagen hvor jeg kan sove og være syk mens minsta sover. Ellers er jeg nødt til å være frisk. Jeg kjenner jo at jeg egentlig ikke orker, men på en eller annen måte klarer jeg å skyve vekk sykdommen fram til ungene er i seng kl 19. Det tar jo evigheter å bli frisk på denne måten, men sånn er det noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...