Gå til innhold

Gravid, student, ut i jobb - FORELDREPENGER


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er student og er ferdig i mai. Jeg søker meg ut i fulltidsstilling nå og håper på å begynne snart. Jeg har termin i oktober og rekker ikke 6 av 10 sist mnd jobb.

Er det mulig å få foreldrepenger og permisjon selvom? Kan man se på studier som "annen aktivitet"?

 

Det er ikke et alternativ å søke meg inn på videre studier. Jeg har fått ett barn allerede som student og det orker jeg ikke igjen!

 

Anonymous poster hash: 7667e...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber du deltid nå sammen med studiene?

 

Hvis du først begynner å jobbe i det hele tatt etter skolen er ferdig i mai/juni så rekker du ikke å jobbe 6 mnd, da får du ikke foreldrepenger men engangsstønad. Studier teller ikke med som jobb.

 

Hvis du jobber deltid nå og starter heltid i sommer så vil dette "slås sammen" og de teller alle månedene du har jobbet, både deltid og heltid. Da vil du få foreldrepenger :)

 

Anonymous poster hash: bde97...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror jeg ville søkt meg inn på studier fulltid! Da får du det du skulle hatt i stipend. Så hvis du får jobbet 100% ved siden av er jo det kjekt med tanke på pengene. Da vil jeg tro at du får engangsum, stipendpenger, pluss lønn for de mnd du jobbet fra mai. Er jo bare to mnd fra august til oktober. Du kan jo prøve å kombinere da? De fleste går jo ut i perm fra jobb en mnd før, men da kan du gå på skolen. Så i teori blir det jo ikke mye dobbelbooking. Vet ikke hva du er utdannet som? Mange studier har kun to halve dager i uka f.eks religion årsstudium osv. Sjekk nøye! Og søknadsfristen går straks ut!!!

 

Anonymous poster hash: 61732...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...