Gå til innhold

svangerskapskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte går dere til kontroll? Jeg er i uke 31 og har bare gått en gang i måneden til nå hos jordmor. Trodde at det var tettere oppfølging nå på slutten, men på kontroll i dag satte jordmor opp timer resten av svangerskapet og det er 4-5 uker mellom hver kontroll. Er sikkert helt greit, alt er helt normalt så langt, men mente jeg hadde lest et sted at det var hyppigere kontroller de siste 2 mnd.

Anonymous poster hash: 9b773...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt kontroll i uke 24 og 28. Nå skal jeg ha i uke 32, 36, 38 og 40. Så det er ikke så veldig ofte, syns jeg... Men samtidig sa jordmor at jeg bare kan ringe henne hvis det skulle komme opp noe.

Anonymous poster hash: c75e1...95f

Skrevet

Jeg hadde kontroll annen hver mnd lege og jordmor. Litt hyppiere de to siste ukene for symfysemålene var litt over gjennomsnittet. Hadde også 2 ekstra ul siste ukene pga dette. De mente han kom til å bli stor.

Anonymous poster hash: 3d908...86b

Skrevet

Jeg går med nr to nå og fikk nr 1 bare for 19mnd siden. Gidder derfor ikke gå til jordmor denne gangen. Hos legen har jeg bare vært på kontroll foreløpig i uke 12 og uke 24. Har vært på UL på sykehuset, men ikke andre kontroller enn d.

Anonymous poster hash: c0499...fa0
Skrevet

Tror standarden er hver mnd frem til uke 36, og så i uke 38, 40 og evt 41. Men opplever at det er veldig lav terskelmfor å heller ta en ktr ekstra på slutten. Jeg har hatt hver uke siden uke 32 pga høyt blodtrykk.

Anonymous poster hash: 2bd91...d04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...