Gå til innhold

Har vært på dette forumet en stund og blir oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

over DAMER som trykker ned andre damer og slaver for mannfolkene sine. Damer som sier at mannen deres er sykmeldt/uføretrygdet, mens de selv har 100% jobb, gjør alt med unger og all husarbeid. Mens mannen gjør "manneting"(sånn ca en gang annenhver uke) og tar alle de store bestemmelsene i forholdet.

Det er KUN damer som blir gitt dårlig samvittighet for at de ikke er hjemmeværende når barna er små. Da er det noen egoistiske bitcher som er opptatt av karrierejag og driter i barna sine. Hvis far er hjemme så blir barna skadelidende siden mor ikke er der 24/7. Mens mannen, nei, han er jo opptatt av å forsørge familien og er kjempeflink hvis han er borte flere uker om gangen i oljeindustrien eller på sjøen.

Det er også KUN damer som får kjeft for å gå ut med venninner, prioritere trening når de har små barn, selv om besteforeldre/mannen er med barna. Det er også kun damer som får slengt etter seg at "graviditet er ingen sykdom" og "sånn er det å ha barn" når dama ligger helt ut med hyperemesis eller hylende baby med 40 i feber mens mannen drar på fylletur med kompiser. Hvis dama vurderer å nekte så blir hun fortalt at hun er en kontrollerende bitch og at mannen sikkert går fra henne eller får seg elskerinne.

Det er KUN damer som får høre at de MÅ slanke seg, være sexy og striglet hele tiden for mannen sin. Har man 3 kilo for mye, hengepupper og strekkmerker, slitt hår eller lite sminke så kan man regne med at mannen er utro, og det er jo ikke noe rart slik som dama ser ut. Menn kan dasse rundt i joggis, drite i å dusje og legge på seg, klager dama over det, så er hun overfladisk og fortjener ikke denne stakkars mannen.

Er jeg alene som legger merke til sånt?

Anonymous poster hash: b401d...095
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det har jeg faktisk ikke lagt merke til. 

Anonymous poster hash: 99a6e...bf7
Skrevet

Ikke jeg heller :)

Har ikke tenkt på det :P

Anonymous poster hash: 97c73...bb6

Skrevet

Minner meg på et innlegg som var i Aftenposten for noen dager siden.

Kanskje glasstaket, med referanse til at menn står i veien, er en litt for enkel forklaring på hvorfor ikke flere kvinner er i ledende posisjoner?

...

Imidlertid skulle det vise seg vanskeligere å «fylle opp» kvinneandelen enn det vi forutså, og av helt andre grunner enn vi opprinnelig trodde.

Etter omfattende søkeprosesser lyktes vi med å identifisere mange gode kandidater. Dette skyldtes ikke tips fra de mange kvinnene vi var i kontakt med. Heller tvert i mot.

Forslagene var få og ofte med liten entusiasme. Det virket rett og slett som om mange ikke ønsket å anbefale sine medsøstre. Nevnte vi et navn eller to fikk vi ofte høre argumenter om hvorfor den ene eller den andre ikke passet som styremedlem.

Den rake motsetningen var det da vi spurte menn om kvinnelige styrekandidater. Vi fikk en rekke forslag ledsaget av uttalelser som «Hun er jækla flink», «Suverén innenfor sitt fagfelt», «Hun har levert knallgodt i mange stillinger» osv. Flere ganger ble det avsluttet med «Får dere tak i henne, er dere heldige».

kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Om-glasstaket-og-det-a-kaste-sten-7498364.html

Anonymous poster hash: 17c97...e6c
Skrevet

Har lagt merke til en gjeng kakklehøns som driver med trolling og Heia rop. Men utover det så synes jeg det er mange hyggelige mennesker her. Bli litt til slik at du blir bedre kjent med forumet, alt må læres :)

Anonymous poster hash: 9b007...c66
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg gjenkjenner tendensen som HI refererer til, men jeg syns ikke den er så enerådende som hun åpenbart syns. Jeg leser også mange som prøver å "vekke" de kvinnene som lar seg tråkke på av ektemannen.

Skrevet

over DAMER som trykker ned andre damer og slaver for mannfolkene sine. Damer som sier at mannen deres er sykmeldt/uføretrygdet, mens de selv har 100% jobb, gjør alt med unger og all husarbeid. Mens mannen gjør "manneting"(sånn ca en gang annenhver uke) og tar alle de store bestemmelsene i forholdet.

Det er KUN damer som blir gitt dårlig samvittighet for at de ikke er hjemmeværende når barna er små. Da er det noen egoistiske bitcher som er opptatt av karrierejag og driter i barna sine. Hvis far er hjemme så blir barna skadelidende siden mor ikke er der 24/7. Mens mannen, nei, han er jo opptatt av å forsørge familien og er kjempeflink hvis han er borte flere uker om gangen i oljeindustrien eller på sjøen.

Det er også KUN damer som får kjeft for å gå ut med venninner, prioritere trening når de har små barn, selv om besteforeldre/mannen er med barna. Det er også kun damer som får slengt etter seg at "graviditet er ingen sykdom" og "sånn er det å ha barn" når dama ligger helt ut med hyperemesis eller hylende baby med 40 i feber mens mannen drar på fylletur med kompiser. Hvis dama vurderer å nekte så blir hun fortalt at hun er en kontrollerende bitch og at mannen sikkert går fra henne eller får seg elskerinne.

Det er KUN damer som får høre at de MÅ slanke seg, være sexy og striglet hele tiden for mannen sin. Har man 3 kilo for mye, hengepupper og strekkmerker, slitt hår eller lite sminke så kan man regne med at mannen er utro, og det er jo ikke noe rart slik som dama ser ut. Menn kan dasse rundt i joggis, drite i å dusje og legge på seg, klager dama over det, så er hun overfladisk og fortjener ikke denne stakkars mannen.

Er jeg alene som legger merke til sånt?

Må bare si at du skriver bra!

Og ja,kvinner er kvinner verst,fordi vi tror at ettersom vi er alle kvinner så har alle det som meg,så om jeg klarer å jobbe 100% helt fram til ungen popper ut og ikke du,så er DU taperen fordi du ikke klarer det samme som meg osv osv,maange eksempler å komme med.

Vi kvinner er jammen meg ikke lette vesner å ha med å gjøre til tider..!

Anonymous poster hash: 9bffe...b06

Skrevet

Jeg må si meg dypt uenig om hjemmeværende temaet ditt. Her inne blir man sett mer ned på som hjemmeværende enn om man jobber. Hjemmeværende er snyltere, late og dumme som ikke skjønner mannen vil forlate dem og de sitte igjen som tapere. Dette er gjengs over meningen her inne og ikke det du skrev Hi.

Anonymous poster hash: a6089...f09

Skrevet

Jeg gjenkjenner tendensen som HI refererer til, men jeg syns ikke den er så enerådende som hun åpenbart syns. Jeg leser også mange som prøver å "vekke" de kvinnene som lar seg tråkke på av ektemannen.

Synes ikke man skal "vekke" men føre dialog så respektfullt som mulig, noen er ensomme og trenger bare et øre. Lett å la seg provosere av et innlegg man føler man kjenner igjen HI i, men det er viktig å diskutere sak ikke person. Dette er ikke det virkelige liv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns man skal vekke, hvis folk trenger en vekker.

De bestemmer jo sjøl om de vil høre på rådene de får.

Skrevet

De som skriver her inne er individer som søker råd av et annet individ som deler deres virkelighet. Noen tråder vet jeg med meg selv at å gå inn der vil gi meg en brain blow out. Som den g-punkt tråden, hva var det behager? Mamma forum også det? Jaja :)

Gjest Antarctica
Skrevet

De som skriver her inne er individer som søker råd av et annet individ som deler deres virkelighet. Noen tråder vet jeg med meg selv at å gå inn der vil gi meg en brain blow out. Som den g-punkt tråden, hva var det behager? Mamma forum også det? Jaja :)

Har jeg gått glipp av noe juicy nå igjen!?!?

Skrevet

Eh, vet ikke siden jeg fant ut at gode jenter ikke leser eller skriver slikt på nettet :) Du må nesten spørre noen andre. Ha en fin dag. Virkeligheten kaller.

Skrevet

Eh, vet ikke siden jeg fant ut at gode jenter ikke leser eller skriver slikt på nettet :) Du må nesten spørre noen andre. Ha en fin dag. Virkeligheten kaller.

Gode jenter skriver ikke om G-punkt? Leste tråden og den er veldig ufarlig.

Skrevet

Gode jenter skriver ikke om G-punkt? Leste tråden og den er veldig ufarlig.

Led meg ikke inn i fristelsen, kan fint gå inn der selv. Må du gå videre i fred i hele dag uten slike tunge tanker  :fnise:

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Ja, jeg har vært medlem her inne i rundt syv år (med diverse nick), så jeg har absolutt observert de holdningene du nevner. Utrolig trist at det er slik, men etter så lang tid på forumet er det fint lite som sjokkerer meg.

Skrevet

Ja, jeg har vært medlem her inne i rundt syv år (med diverse nick), så jeg har absolutt observert de holdningene du nevner. Utrolig trist at det er slik, men etter så lang tid på forumet er det fint lite som sjokkerer meg.

Senest i går var det tråd med spørsmål om man ville forbli i forhold med en som ikke ville gi oralsex. Der dama ble anbefalt å vokse opp, respektere at mannen ikke ønsket å tilfredsstille henne, mens hun for all del ikke måtte slutte med å gi ham oralsex hvis hun likte det. Slik at mannen kunne få i både pose og sekk uten å gi noe tilbake.

Skrevet

Dessverre er det visst slik ja... Kvinner er kvinner verst... Synes det er fascinerende hvordan svarene i innlegg endrer seg ettersom det er mannen eller kvinnen som har gjort noe "galt"...

En annen ting som slo meg i dag er: har dere noen gang opplevd at barnehagen ringer mannen før de ringer deg dersom barnet må hentes pga sykdom...? De ringer ALLTID meg! og vi har hatt tre forskjellige barnehager pga flere barn og vi har flyttet et par ganger opp gjennom årene.

Anonymous poster hash: 9927c...b52
Skrevet

Synes kanskje du generaliserer litt vel mye, men det er definitivt tendenser av det du skriver om her inne. Det er trist når damer er i overkant kritiske med hverandre - uavhengig av hva valgene deres måtte være.

Det er fortsatt ikke likestilling i Norge og en av grunnene til det tror jeg er at damer ikke vil hverandres beste. Det virker som om mange tror at om du hjelper en annen person "opp", så dytter det deg automatisk "ned". Sånn er det jo virkelig ikke!

Alle må ikke velge det samme her i livet, men det viktigste er at vi alle har så likt utgangspunkt som mulig til å gjøre det vi vil uten å bli dømt av andre for det (om det er å være hjemme med barn eller om drømmen din er å være astronaut - det spiller ingen rolle!). Jeg tror ikke den største utfordringen her er å få med menn på dette, kvinner derimot er det verre stilt med - vi må slutte å være så dømmende å kritiske med hverandre og heller snakke hverandre opp! Den såkalte "krigen" mellom utearbeidende kvinner og hjemmeværende er rett og slett dustete og vi burde holde oss for gode til å være med i dette hylekoret.

Anonymous poster hash: 290b8...b50
Skrevet

Det er nettopp dette som gjør kvinner til det svake kjønn. Helt uten evne til å stå sammen, støtte hverandre og løfte hverandre opp, og med en sitrende godfølelse i kroppen når vi får sjansen til å trykke hverandre ned og baksnakke hverandre - jeg har rett, du er ei drittkjerring!

Det er IKKE menn som står i veien for kvinners likestilling og likeverd, det er det andre kvinner som gjør.

Noe jeg finner spesielt rart er at det virker som om de fleste her inne foretrekker å få døtre fremfor sønner. Litt merkelig når tendensen er at kvinner snakkes ned (f.eks går elskerinnen, og ikke mannen, mest kjeft når en mann har vært utro), mens menn forsvares nesten uansett hva galt de har gjort, de skal forstås og tillegges som regel edle motiver. Snodig.

Anonymous poster hash: 19f45...d24

Skrevet

Det er nettopp dette som gjør kvinner til det svake kjønn. Helt uten evne til å stå sammen, støtte hverandre og løfte hverandre opp, og med en sitrende godfølelse i kroppen når vi får sjansen til å trykke hverandre ned og baksnakke hverandre - jeg har rett, du er ei drittkjerring!

Det er IKKE menn som står i veien for kvinners likestilling og likeverd, det er det andre kvinner som gjør.

Noe jeg finner spesielt rart er at det virker som om de fleste her inne foretrekker å få døtre fremfor sønner. Litt merkelig når tendensen er at kvinner snakkes ned (f.eks går elskerinnen, og ikke mannen, mest kjeft når en mann har vært utro), mens menn forsvares nesten uansett hva galt de har gjort, de skal forstås og tillegges som regel edle motiver. Snodig.

Anonymous poster hash: 19f45...d24

Si det til Marie Simonsen og de andre flotte feministene. Min erfaring er at feminismen forsvinner fort når de føler seg truet, da er det bare å kjøre på med hets og hat. Kvinner er flotte når de står på egne bein og er åpen om at de er sårbare. Lærer mye av eldre kvinner som har opplevd mye og ikke latt seg knekke. Om de er her inne tviler jeg strekt på. Svarer svada når det yppes opp til kamp og viser ekte empati når jeg føler den som sitter på andre siden er ekte og oppriktig. Min erfaring med siden er at man kan se forskjell på skitt og kanel. Stå på HI ikke gi deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...