*Miss Marple* Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 En litt utilpass, men energirik halvtannetåring vurderes solgt, ev leaset bort en stund. Dagen starter kl 04.53 med en unik konsert. Etter en kort, men heftig kamp må mor kapitulere og innse at grensen for når natt går over til dag er i stadig endring. Etter en brytekamp til 20 i stil for å skifte bleie og få på klær, er det tid for frokost hvor det gjelder å få gni leverposteiskiven mest mulig rundt på bordet og stolen. I tillegg er det kult å se hvor fort melken renner ut av en tutekopp som holdes oppned. Frokost ferdig og mor tenker at hun kanskje kan få sitte i stolen og sove litt med åpne øyne. Men erru gal, da skal blomster, skuffer, vedkasse og rene klær i en balje tømmes og spres. Alle prinsipper er for lengst forkastet og barne tv kommer på. Veldig koselig å sitte sammen i godstolen og se på Brannmann Sam. I et minutt. Så klatret man ned fra mammas fang. Så klatrer man opp igjen. Dette gjentas en 20-30-40 ganger for så å hyyyyle når mamma sier at nok er nok. - Men så danses det etter rulleteksten, mamma får et supervått kyss og et strålende smil - så det blir nok ikke noe salg - i dag heller. God tirsdag til alle gode damer og små krapyl der ute ❤️
sug lut Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Haha, så herlig! Jævlig mens det står på med den der "det er MOOOORGENNNNNNN"-greia i femtida, da. Har du prøvd å lese bok for sneipen når du er så trøtt at du nesten dør? Utrolig vittig når man sovner MENS man leser høyt og så bare sier tullball, ungen blir litt sånn småsnurt forvirra og du bråvåkner igjen... gjenta ad infinitum, gjerne med Thomas-toget-bøker (huff).
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 I hear you, sister. Her har vi hatt skravlemaraton siden kl 4. Med det meste av det du beskriver presset inn mellom der. Nå går det i barne-tv, ja..
Anne-B. Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har unger i den andre enden av skalaen, sent oppe og umulig å få vekket på morran.
☆☆☆ Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Vi kan bytte barn fram til babyens forkjølelse er over, om det er interessant. Null mat, utover dagen stor svolt og våken sikkert 10 gongar om natta grunna tett nase. Om ønskelig kan du få ein kjempesøt, men ekstremt viljesterk toåring med i avtalen. Full rulle heile dagen, men held senga 19-07.
Iiiiik Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Nei takk Det er jo fantastisk herlig, men ufattelig slitsomt. Skjønner at jeg er ferdig med det, rykker ikke i lengselen i det hele tatt selv når jeg ser dem bare blide og morsomme.
Ziva Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Savner absolutt ikke den tiden. Husker gubben gikk på jobb med kul i panna, fordi snuppa fant ut at tommestokken som lå på nattbordet passet knallbra til å vekke pappa med.
seigdamererbest Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene!
sug lut Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Du har akkurat beskrevet min versjon av helvete. Tar lus når som helst så lenge jeg slipper småmark.
Gjest beef sister Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Wæææ, mitt mareritt!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Dette er drøye greier. Jeg håper jeg aldri får oppleve dette. Godt det er midler mot småjävlarna!
*Miss Marple* Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Urk! Tar morgen kl 5 når som helst over småmarkjælvler altså. Har sluppet unna både det og lus til nå, og satse på at min evne til å nekte å anerkjenne sånn skit fremdeles virker så de ikke våger å besøke oss.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Uuuuuuuh, håper jeg slipper unna det der!
☆☆☆ Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Både mark og lus har forbod mot å vise seg hjå oss, håpar virkelig dei respekterar dette!
sug lut Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Uuuuuuuh, håper jeg slipper unna det der! Det er faktisk mulig å slippe unna - jeg har hatt barn i snart tjue år og aldri hatt mark. Så fatt mot!
Gjest Jigglewiggle Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Sympati sendes i fleng til alle som måtte trenge det! Da skal ikke jeg klage over et helt hus på antibiotikakur
LanzaroteJenta Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Vi kan bytte barn fram til babyens forkjølelse er over, om det er interessant. Null mat, utover dagen stor svolt og våken sikkert 10 gongar om natta grunna tett nase. Om ønskelig kan du få ein kjempesøt, men ekstremt viljesterk toåring med i avtalen. Full rulle heile dagen, men held senga 19-07. Vi har det akkurat som deg om dagen bortsett fra at min toåring finner senga klokka åtte, men skal ha ny pute (!), tisse, drikke vann, bytte pute igjen før han sovner ca halv ti. Oh, lord gi meg styrke. Baby som vanligvis sover som bare det, sovner nå sent, våkner masse og står opp tidlig. MEN det finns kaffe! Masse, masse kaffe ( og litt is..)
seigdamererbest Skrevet 25. mars 2014 #18 Skrevet 25. mars 2014 Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Uuuuuuuh, håper jeg slipper unna det der! Det er faktisk mulig å slippe unna - jeg har hatt barn i snart tjue år og aldri hatt mark. Så fatt mot! Min teori er at noen mager/ tarmer er mer mottagelig enn andre. Jeg hadde selv mye som barn, mine jenter får det regelmessig mens min venninne sine unger ( som er akkurat samme steder og gjör det samme som oss) har aldri hatt det. Jeg tar heller makk enn lus! Det var bare förste gang vi hadde det i hus at panikken grep meg og jeg storvasket fra tak til gulv ;-) Men kanskje middel mot lus hadde värt lettere å mime den gangen vi var i Spania og vi trengte makkkur? Å mime makk og klöende rompe og bambino var vist litt undeholdene hvis jeg skulle dömme etter latteren....
midgard Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Vår "morgen" begynte klokken 22 i går! Da våknet eldstemann med en rompe som klödde. Buksen ned og rompen inspisert og der löftet jammen meg en gruppe med småmakk hodene og nikket til meg :-( Klokken 03 var hun trött nok til å sovne selv om rompen klödde. Og klokken 06.30 våknet lillesösteren. Tur til apoteket i dag. Döden venter småjävlene! Uuuuuuuh, håper jeg slipper unna det der! Det er faktisk mulig å slippe unna - jeg har hatt barn i snart tjue år og aldri hatt mark. Så fatt mot! Min teori er at noen mager/ tarmer er mer mottagelig enn andre. Jeg hadde selv mye som barn, mine jenter får det regelmessig mens min venninne sine unger ( som er akkurat samme steder og gjör det samme som oss) har aldri hatt det. Jeg tar heller makk enn lus! Det var bare förste gang vi hadde det i hus at panikken grep meg og jeg storvasket fra tak til gulv ;-) Men kanskje middel mot lus hadde värt lettere å mime den gangen vi var i Spania og vi trengte makkkur? Å mime makk og klöende rompe og bambino var vist litt undeholdene hvis jeg skulle dömme etter latteren.... Her har vi også hatt mark noen ganger (3 faktisk), så jeg føler meg ganske rutinert på området - er lenge siden nå da "bank i bordet". Katteavføring er smittekilden, det passer fint med sandkasser..... i både bhg og borettslaget... jooho! Har alltid mark-kur i skapet, kjekt å ha... men nå som jeg har holder marken seg unna - de venter nok til vi er tom! Lus har vi aldri hatt, men vi grer med god gammeldags lusekam 1 gang i uka. Min største skrekk er flått! Og det har vi og hatt, oppdaget en ring etter flåttbitt på vesla i sommer - det var skummelt... hun var i så god for at jeg vurderte å ikke vise til legen, men det var jeg glad for at jeg gjorde - det var visst helt klassisk. 14 dg på antibiotika (flytenede) smakte pøy - belønning ble en tur i lekebutikken etter endt kur. Endret 25. mars 2014 av midgard
*Miss Marple* Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 25. mars 2014 Nå skal det sies at dagen tok seg kraftig opp sånn etterhvert. En ikke negativ konsekvens av å starte dagen når det teknisk sett er natt er jo at lille krapyl blir trøtt og vil sove lenge så hun fikk tre gode timer i vognen som mor nøt til fulle - i solveggen med fleece og ullpledd. Til tider var vinden så ivrig at hetten måtte på, men er det sol, så sitter man ute! Sånn er det bare. Så med sol, bok og kaffe forsvant nattens kamp fra minnet og jeg syns igjen at jeg har verdens herligste lille skatt - og skal hun ikke våkne snart det er takket være foreldres manglende korttidshukommelse det faktisk blir født flere barn i hver familie. Det er ihvertfall min teori. Så nå er salgsannonsen trukket og jeg er på vei inn for å snuse og snuske litt på gullklumpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå