Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Tar dere selvkritikk? Tar dere mot konstruktiv kritikk og råd fra familie, helsestasjon, skole, venner? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: de756...9bf
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Jeg er ikke mor (ennå), men som overvektig gravid må jeg svare ja. Jeg tar selvkritikk. Vet at det er mine egne valg som har gjort meg overvektig, for jeg har ikke noen sykdom som gjør at jeg legger mer på meg enn andre, ei heller har jeg forbud mot å trene. Jeg går jevnlig til ernæringsfysiolog, og er under oppfølging av to forskjellige avdelinger på sykehuset (avd for overvektige gravide og avd for preventiv kardiologi). Begge disse avdelingene tilbyr informasjon, oppfølging og støtte, og sakte men sikkert endrer jeg de dårlige vanene mine som dessverre r himla inngrodde. Det jeg ikke gjør, er å lytte så mye til velmenende råd fra venner og familie. Folk har en tendens til å komme med råd som starter med "det er jo bare å..." , og da har samtalen allerede gått i stå. Hadde det vært "bare", så hadde jeg ikke vært tjukk. Anonymous poster hash: 219d6...c58
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Overvektig med et normalvektig barn. Husk å ikke dra oss alle overvektig med en kam.. Er ikke bare mat som gjør en overvektig. Mange av oss som har mange ekstra kilo på grunn av andre ting også.. Anonymous poster hash: bd7ff...cdb
Øyne som ser!! Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Jeg er overvektig med en gutt på 3 år som er 13 kg og 97 cm. Vi spiser sunn mat laget fra bunnen hver dag, jeg bare spiser for mye. Mannen min er også tynn.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Nå er ikke gutten overvektig, så jeg faller litt utenfor målgruppen din. Men jeg er overvektig, jeg vet det, jeg vet at grunnen til at jeg forblir overvektig er at jeg ikke ønsker å slanke meg. Vi spiser veldig sunt, og fokuset mitt er å ikke legge på meg. Jeg passer på at gutten ikke er overvektig (5 år, 116 cm, 21 kg), at han spiser sunt og at han utvikler et sunt forhold til mat. Han skal slippe å utvikle spiseforstyrrelser som moren sin og veksle mellom å sulte seg og overspise, han skal ikke bruke mat som antidepressiva som jeg gjorde, og han skal ikke føle seg skyldig hver gang han spiser noe godt. Anonymous poster hash: e73c6...f30
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Jeg er også overvektig, og har slitt med det helt siden jeg var 10 år gammel. Har måttet trene og passe meg veldig for hva jeg spiser, og legger på meg av helt vanlig mat. Fikk aldri noe fast-food eller usunne måltider i oppveksten, men likevel la jeg fort på meg. Mine barn har arvet dette desverre, og derfor passer jeg på å ikke lage usunne måltider i hverdagen. Kun i helgen vi kan ha pizza og taco f.eks. Aldri i uken! Heller ikke godteri eller brus i uken. Så ikke alle er feite fordi de stapper i seg mengder av junkfood og dritt. Umodent å skjære alle over en kam. Må være en som aldri har hatt et overvektsproblem sin tankegang! Anonymous poster hash: e8ade...2bf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Overvektig med et normalvektig barn. Husk å ikke dra oss alle overvektig med en kam.. Er ikke bare mat som gjør en overvektig. Mange av oss som har mange ekstra kilo på grunn av andre ting også.. Anonymous poster hash: bd7ff...cdb Som hva da? Vektoppgang er et resultat av større inntak enn forbruk av kcal uansett hvordan man vrir og vender på det! Anonymous poster hash: 2a8d1...752
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Overvektig med et normalvektig barn. Husk å ikke dra oss alle overvektig med en kam.. Er ikke bare mat som gjør en overvektig. Mange av oss som har mange ekstra kilo på grunn av andre ting også.. Anonymous poster hash: bd7ff...cdb Som hva da? Vektoppgang er et resultat av større inntak enn forbruk av kcal uansett hvordan man vrir og vender på det! Anonymous poster hash: 2a8d1...752 Nei, det er det ikke. I så fall ville ikke lavkarbo fungert. Og det gjør det. Kanskje ikke på alle, men på mange, blant annet mange svært overvektige. Anonymous poster hash: 510f6...21c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Selv om du spiser lavkarbo kan du jo ikke spise mer enn du forbruker. Det kroppen ikke bruker med en gang lagrer den som fett til krisesituasjoner. Da kan fettet omgjøres til "sukker" for å få næring. Ved lavkarbo får dessuten kroppen et alt for høyt fettinntak noe som går ut over hjertet og blodårer i det lange løp. Jeg er så lei unnskyldningene til overvektige folk. Spis mindre og tren mer. Ja, det kan være vanskelig men det er det som hjelper. Anonymous poster hash: 2a8d1...752
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Overvektig med et normalvektig barn. Husk å ikke dra oss alle overvektig med en kam.. Er ikke bare mat som gjør en overvektig. Mange av oss som har mange ekstra kilo på grunn av andre ting også.. Anonymous poster hash: bd7ff...cdb Som hva da? Vektoppgang er et resultat av større inntak enn forbruk av kcal uansett hvordan man vrir og vender på det! Anonymous poster hash: 2a8d1...752 ENIG! Tror du prater for døve ører. Noen vil bare ikke innse at de er overvektige pga for høyt inntak. Teorien bak å gå ned er faktisk så enkel, mindre inn enn ut men så kommer de løpende med alle slags bortforklaringer. Den eneste de klarer å lure er seg selv. Når det er sagt, å gå ned i vekt er vanskelig og DET har jeg full forståelse for. Kan ikke folk heller være ærlige og innrømme at de for øyeblikket ikke har styrken til å gjennomføre dette? Ikke juge på seg en haug med sykdommer som gir vektoppgang. Anonymous poster hash: 21927...796
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Overvektig med et normalvektig barn. Husk å ikke dra oss alle overvektig med en kam.. Er ikke bare mat som gjør en overvektig. Mange av oss som har mange ekstra kilo på grunn av andre ting også.. Anonymous poster hash: bd7ff...cdb Som hva da? Vektoppgang er et resultat av større inntak enn forbruk av kcal uansett hvordan man vrir og vender på det! Anonymous poster hash: 2a8d1...752 Nei, det er det ikke. I så fall ville ikke lavkarbo fungert. Og det gjør det. Kanskje ikke på alle, men på mange, blant annet mange svært overvektige. Anonymous poster hash: 510f6...21c Men kjære folk. Greia med lavkarbo er jo det at man spiser mat som metter mye ,og dermed i siste instans også får et lavere kaloriinntak enn om man skulle spist mat som ikke mettet. Plus at det stabiliserer blodsukkeret, som også demper sultføelslen. Anonymous poster hash: 867d2...355
LittLykkelig Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Både jeg og samboer er overvektig. Vi levde veldig usunt tidligere, mye ferdigmat, junk og lite aktivitet. Da vi skulle ha barn la vi om kostholdet. Nå spiser vi mye grønnsaker, grove kornprodukter, rent kjøtt, mer fisk osv. Selvfølgelig har vi dager der det er travelt og vi lager noe mer lettvint; kjøttkaker og mos, pannekaker og ertesuppe, pølser, grandiosa osv. Liker ikke å ty til sånt, men de fleste dagene spiser vi sunt. Godteri på lørdager og ikke saft på hverdager. Vi er litt dårlige å trene men jobber med saken. Så kiloene vi har er for gamle synder. Passer likevel på at barna våre får sunne vaner og holder seg normalvektige. Simpelthen fordi vi ikke vil at de skal gå i samme fella. Så mange overvektige er ekstra bevisste på barnas matvaner Eldste sønn er helt passe med sine snart 4 år, 104 cm og 16 kg. Men merker at vi blir litt uglesett, så ville nok fått høre det om ungene ble runde i kantene.. (minste er enda baby)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Tar dere selvkritikk? Tar dere mot konstruktiv kritikk og råd fra familie, helsestasjon, skole, venner? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: de756...9bf Hvorfor lurer du kun på om overvektige mødre med overvektige barn tar i mot råd? Hva med normalvektige mødre med overvektige barn? Hvorfor lurer du ikke på om de tar i mot råd? Blir provosert over enkelte som dømmer mennesker som er overvektige fordi de har overvektige barn, mens de ikke dømmer normalvektige som har overvektige barn. Da blir det kun tullet litt med, eller bare sett på som valpefett, som forsvinner fort. Foreldrene blir aldri sett ned på. Jeg er forøvrig overvektig, og har to barn som er normalvektige. Selvom jeg er overvektig, så betyr ikke det at jeg ikke vet hvordan man skal være sunn. Vi spiser sunn mat, og barna er mer aktive enn de fleste på sin alder. Anonymous poster hash: 73262...59c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har gått ned 30 kg. Da jeg var tjukk så hadde jeg tusen unnskyldninger - men virkelig; Det er så enkelt som dette - eat less, move more! Har holdt vekta i 3 år nå. Bmi'en min er på 20,8. Anonymous poster hash: becee...696
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Snakket med noen som jobbet på Feiringklinikken og de fortalte om en dramatisk økning i antall pasienter under 40 år etter innføring av lavkarbo... Alt med måte og god oversikt over daglig inntak har jeg tro på Anonymous poster hash: 7a5f1...1c2
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor noen kjenner så veldig på å være så moraliserende overfor andre mennesker? Selvsagt legger jeg også merke til veldig overvektige familier, men de tilhører sjeldenheten. Jeg reagerer mer på folk som står og røyker oppi trynet på ungene sine. Alle har sine laster, og folk får lære seg å feie for sin egen dør!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor noen kjenner så veldig på å være så moraliserende overfor andre mennesker? Selvsagt legger jeg også merke til veldig overvektige familier, men de tilhører sjeldenheten. Jeg reagerer mer på folk som står og røyker oppi trynet på ungene sine. Alle har sine laster, og folk får lære seg å feie for sin egen dør! Røyker opp i trynet? Nå røyker ikke jeg selv og er skikkelig antirøyk. Uansett jeg har ALDRI sett voksne mennesker røyke opp i trynet på barna sine. Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 21927...796
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #18 Skrevet 25. mars 2014 Kjære kjære HI. Håper noen tar hånd om deg. Kanskje kommer noen i hvite frakker å følger deg tilbake på rommet ditt!! -Ja for du er vel innlagt anntar jeg, på en eller annen institusjon? Håper du har det godt i din lille verden. For jeg håper du ikke går fritt rundt når du har slike meninger og fordømmende fremtreden. Stakar lita. Huff. -Og dere andre damer, ikke la dere provosere av henne, stakkar hun vet ikke bedre. Arme kreket...... Anonymous poster hash: 8ea7e...ebb
LittLykkelig Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor noen kjenner så veldig på å være så moraliserende overfor andre mennesker? Selvsagt legger jeg også merke til veldig overvektige familier, men de tilhører sjeldenheten. Jeg reagerer mer på folk som står og røyker oppi trynet på ungene sine. Alle har sine laster, og folk får lære seg å feie for sin egen dør! Røyker opp i trynet?Nå røyker ikke jeg selv og er skikkelig antirøyk. Uansett jeg har ALDRI sett voksne mennesker røyke opp i trynet på barna sine. Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 21927...796 DET har jeg! Ei her om dagen goffa i vei med siggen hengende ut av kjeften MENS hun pakket barn og vogn inn i bilen. Og fedre som røyker mens de står med barnevogna foran seg. Motbydelig.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #20 Skrevet 25. mars 2014 Uansett grunn: inntar du flere kalorier enn du bruker opp går du opp i vekt. Det er veldig basic pluss/ minus matte..... Anonymous poster hash: 7dbd3...bbf
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. mars 2014 #21 Skrevet 25. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor noen kjenner så veldig på å være så moraliserende overfor andre mennesker? Selvsagt legger jeg også merke til veldig overvektige familier, men de tilhører sjeldenheten. Jeg reagerer mer på folk som står og røyker oppi trynet på ungene sine. Alle har sine laster, og folk får lære seg å feie for sin egen dør! Røyker opp i trynet? Nå røyker ikke jeg selv og er skikkelig antirøyk. Uansett jeg har ALDRI sett voksne mennesker røyke opp i trynet på barna sine. Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 21927...796 Du ser tydeligvis bare det du vil se du.....
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #22 Skrevet 25. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor noen kjenner så veldig på å være så moraliserende overfor andre mennesker? Selvsagt legger jeg også merke til veldig overvektige familier, men de tilhører sjeldenheten. Jeg reagerer mer på folk som står og røyker oppi trynet på ungene sine. Alle har sine laster, og folk får lære seg å feie for sin egen dør! Røyker opp i trynet?Nå røyker ikke jeg selv og er skikkelig antirøyk. Uansett jeg har ALDRI sett voksne mennesker røyke opp i trynet på barna sine. Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 21927...796 Du ser tydeligvis bare det du vil se du..... Herregud. Du er sløv. Anonymous poster hash: 21927...796
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. mars 2014 #23 Skrevet 25. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor noen kjenner så veldig på å være så moraliserende overfor andre mennesker? Selvsagt legger jeg også merke til veldig overvektige familier, men de tilhører sjeldenheten. Jeg reagerer mer på folk som står og røyker oppi trynet på ungene sine. Alle har sine laster, og folk får lære seg å feie for sin egen dør! Røyker opp i trynet?Nå røyker ikke jeg selv og er skikkelig antirøyk. Uansett jeg har ALDRI sett voksne mennesker røyke opp i trynet på barna sine. Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 21927...796 Du ser tydeligvis bare det du vil se du..... Herregud. Du er sløv. Anonymous poster hash: 21927...796 Likewise Einstein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå