Gå til innhold

Jobbe 6 av 10 siste mnd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver i herdig med å skaffe meg jobb nå for å få rett til foreldrepenger og permisjon.

 

Jeg har per dags dato en ringehjelp-jobb så har noe dager der, kan disse telles med? Og hvis jeg nå får jobb fra 1.april så vil jeg mangle 16 dager fra 6 mnd -uten å telle de 3 dagene med. Hvis jeg beholder jobben som ringehjelp og jobber i tillegg til 100% stilling, kan jeg telle med dagene da? Evt hvis jeg jobber 16 ekstra dager i den nye jobben, at jeg tar ekstra dager f.eks lørdag. Hvis det er noe annet jeg kan gjøre så tar jeg imot tips! Forrige gang hadde jeg ikke permisjon grunnet jeg var student, men jeg gikk glipp av så mye at jeg angrer meg grønn på det valget.

 

Anonymous poster hash: e8bfe...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er omtrent umulig å svare på dette, men etter det jeg har klart å lirke utav nav finnes det to måter å regne på. Den første er at du har arbeidet 6 av siste ti mnd.

 

Den andre er at du har arbeidet 5 mnd og 26 dager løpende uten opphold på mer enn 13 dager. Har du hatt mer enn 14 dager mellom to arbeidsdager regnes det som om arbeidsforholdet har vært avsluttet, og ikke løpende. Men du kan jobbe f.eks en halv dag hver uke, og det er gyldig sålenge totalinntekten er over 1/2 G.

 

Om det teller at du jobber syvdagersuker fremfor femdager vet jeg ikke, men tror ikke det fungerer da de sier at en mnd er en mnd, basert på standard arbeidsuke.

 

Husk bare at opptjeningen avsluttes tre uker før termindato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...