midgard Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Jenta mi er syk, feber. Hun hadde 39,3 i går kveld (våknet av mareritt) og det samme i dag (morningen), hun fikk febernedsettende - so far so good. Men i kveld hadde hun enda mer feber 39,5... Så nå lurer jeg litt på: hva er mye feber? over 40?... tror faktisk ikke vi har hatt feber over to netter her før, forstår at det ikke er farlig men jeg blir litt usikker. Jeg/vi har vært lite plaget av feber og sykdom, når blir det såpass at en kontakter lege... Jeg har fin kontakt med henne altså, hun er" vassen" i blikket, klager på vondt i kroppen, hodet og magen, snørrete, vondt i halsen varm og slapp - klassisk forkjølelse tenker jeg. Men det jeg lurer på er hvor lenge/mange dager med feber før en kontakter lege? Hilsen enborskjemtmormedlitesykdom
*Miss Marple* Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Så lenge allmenntilstanden er bra, dvs at du får god kontakt med henne og får i henne drikke og litt mat (gjerne chips, kjeks eller annet som kan friste) og at hun reagerer godt på febernedsettende tar jeg kontakt med lege når febernedsettende har vart i tre dager. Men om du blir urolig og redd for henne, er terskelen for å ta en tlf til legevakta lav. Bedre med en tlf for mye sånn at du kan føle deg trygg. Her hadde minsten også feber opp til 39,9 i to dager, men heldigvis gikk det over uten mer dramatikk. God bedring til lille.
midgard Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2014 Takk for svar Hun drikker vann og har fått i seg litt mat, så det er bra. Nå sover hun, ligger inne hos meg... hønemor jeg.... liker å ha oversikten
Gjest Kira Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Her i huset har dessverre begge ungene vært mye plaget av feber, og da spesielt før de fylte 2 år. Noe var pga forkjølelse, men de fleste gangene var det pga uidentifiserte infeksjoner. Jeg går sjelden til legen med ungene når de "kun" har feber, men klager de på andre ting er terskelen lavere. I julen hadde minstemann feber 10 dager i strekk, og på de dagene var vi vel hos legen på dag 5 og 9 hvis jeg husker riktig. Eldste hadde en gang 41,2 i feber da de målte på legevakten. Hun var så varm at jeg nesten ikke klarte å amme henne fordi jeg brant meg. Da må jeg innrømme at jeg ble litt bekymret. Ble sendt på sykehuset, men dro hjem etter noen timer med diagnosen infeksjon. Fikk da også beskjed om å gi Ibux i tillegg til Paracet, det kan du jo evnt prøve hvis ikke feberanfall går ned. God bedring til den lille!
sug lut Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Håper tilstanden har bedret seg og feberen gått ned (og ikke bare fordi det er morgen, da er jo alltid tempen lavere). Man SKAL være hønemor ved høy feber.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Vi fikk tips på sykehuset om å gi saftis:) det kjøler ned og gir væske til en liten kropp. Her har mammas reisevenn på 6 år fått feber halvannen dag før vi skal ture til London..
midgard Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2014 Hun er ikke helt feberfri ennå men mye bedre Hun er fornuftig da.. hun har spist lite, har vondt i magen så jeg sa at kanskje det blir bedre når hun får spist... da tenkte hun og sa "pannekaker"... påfulgt av en ny tenkepause... "laks" erklærte hun... "laks gjør meg frisk mamma" og laks ble det... Helle_Høygir vi får krysse armer og bein og håpe det går over før dere skal dra
Gjest Helle_Høygir Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Laks faktisk - ja det er fornuftig! Godt å høre at hun er mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå