Babykilo Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Ungene har fått noen kløende stikk, ligner veldig på myggstikk. De klør! Først den ene, så den andre. Vannkopper ble utelukket, det gjorde andre sykdommer også. De er ikke syke. Mygg er for tidlig. Vi har en katt som den siste tida har begynt å legge seg i sengene til ungene. Jeg har ikke tenkt på det/lagt merke til det, men så slo det meg at det kunne være lopper fra kattepelsen. Yuck! Dette slo meg da minsten skulle legge seg og katta lå der og koste seg. Så jeg heiv ut katta, skifta på senga og tok alle kosedyrene til vask. Ny pysj og ren gutt. Burde være bra da? Og så sørge for å holde dørene lukket heretter. Skikkene, eller prikkene, var samla på beina opptil kneet, og bare noen enkelte over der. Kan stemme med at katta ligger i beinenden. Og det er jo vår og ting våkner opp. Kan min diagnose stemme, damer? Og holder de tiltakene jeg har gjort eller må alt sprites, liksom?
Gjest Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Kan være slike " fuglelopper" hvis ungene er mye ute å leker? Mine òg pleide å få slike om våren. Men sjekk katten for lopper alikevel
It's all about me Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Det kan fint være fuglelopper ja. Kommer lett inn med husdyrene. Da kommer bittene der huden er bar om natten. Å bare skifte på sengen er ikke nok. Alt må støvsuges nøye også, ev ikke brukes på to døgn.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Æsj! Madrassen må fryses i to døgn i tillegg. Hjelper ikke å bare skifte på sengen. Du må også vaske hele sengen med klor eller sprit. Anonymous poster hash: 99021...5a4
Babykilo Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2014 Ok... Da får det bli en sjau til i morgen. Nå sover de. Hva med katta? Skal den gjennomgå noe, eller er det sånn som skjer og så går over? Jeg har aldri hørt om loppemarked for katter, men den får ormekur innimellom... Vi voksne har ikke merket noe som helst, så det er ikke et problem ellers i huset, tror jeg.
sologsommer Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Prøv og Google veggedyr. Det høres ut som det. Du kan finde billeder av både, stikkene, dyrene og hvordan man ser at man har de i sengen
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Tror det er liv i barnesenga her også. Prikker på huden til barnet, senga er ofte full av rusk og rot under madrassen, til tross for at mat aldri tas med til rommet.Merket problemet sensommeren i fjor og mistenkte veggedyr, men har ikke funnet noe som lever og det er kun i barnesenga. Og her kan vi ikke skylde på husdyr. Anonymous poster hash: c6a2c...0ea
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #8 Skrevet 24. mars 2014 Tror det er liv i barnesenga her også. Prikker på huden til barnet, senga er ofte full av rusk og rot under madrassen, til tross for at mat aldri tas med til rommet.Merket problemet sensommeren i fjor og mistenkte veggedyr, men har ikke funnet noe som lever og det er kun i barnesenga. Og her kan vi ikke skylde på husdyr. Anonymous poster hash: c6a2c...0ea Merket det på sensommeren i fjor, og ikke gjort noe med det??? Håper ikke ungen fortsatt blir lagt i den senga!? Antisimex eller lignende hjelper til ved slikt, man lar det vel ikke bare skure og gå...!? Sjokkert og kvalm. Anonymous poster hash: e3e4f...cc7
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #9 Skrevet 24. mars 2014 Tror det er liv i barnesenga her også. Prikker på huden til barnet, senga er ofte full av rusk og rot under madrassen, til tross for at mat aldri tas med til rommet.Merket problemet sensommeren i fjor og mistenkte veggedyr, men har ikke funnet noe som lever og det er kun i barnesenga. Og her kan vi ikke skylde på husdyr. Anonymous poster hash: c6a2c...0ea Merket det på sensommeren i fjor, og ikke gjort noe med det???Håper ikke ungen fortsatt blir lagt i den senga!? Antisimex eller lignende hjelper til ved slikt, man lar det vel ikke bare skure og gå...!? Sjokkert og kvalm. Anonymous poster hash: e3e4f...cc7 Skrudde ned barnesenga og vasket alle delene, satte den opp igjen i ett annet rom med ny madrass. Kokvasker sengeklær, støvsuger seng og madrass når jeg skifter sengeklær. Sover mye i den senga selv uten å merke noe. Men rusket under madrassen dukker likevel opp. Hadde det vært oppå madrassen kunne jeg skjønt det var buser og hudrester. Prøvd å få noen til å se på senga, men jeg er visstnok bare hysterisk. Skal kjøpe ny seng og den senga skal ikke være av tre... Anonymous poster hash: c6a2c...0ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå