Gå til innhold

Sykt barn dager og offshorearbeidere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber offshore og har en rotasjon på 2-4.

Dvs at når han er på jobb er jeg nødt til å være hjemme alle dagene barna er syke, men når han har fri slipper jeg selvsagt å ta noen av dagene.

Er det noen sjans for at jeg kan søke om å få overført hans sykt barn dager over til meg? Siden han ikke får brukt en eneste av de gjennom et år.

Om han er borte i to uker og barna får f.eks omgangssyke eller influensa så forsvinner jo 10 dager veldig fort.

Anonymous poster hash: 63d35...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får de ikke overført. Men barna er vel ikke kun syke når han er på jobb? Dersom de blir syk når han har friperioden sin, bruker jo ikke du noen sykt barn dager.

Anonymous poster hash: 290aa...0f8

Skrevet

Nei, du får ikke overført. Vi hadde samme utfordring mens min mann var ukependler. Da hadde han ikke mulighet i det hele tatt til å ta sykt barn dager, da han var i utlandet mandag-fredag.

Var heldig og det gikk det året, men det var litt tilfeldig.

Anonymous poster hash: 6d8bd...ee5

Skrevet

Nei, du får de ikke overført på dette grunnlaget. .

Skrevet

Nei, du får de ikke overført. Men barna er vel ikke kun syke når han er på jobb? Dersom de blir syk når han har friperioden sin, bruker jo ikke du noen sykt barn dager. Anonymous poster hash: 290aa...0f8

Det er jo det jeg sier! Jeg bruker ikke sykedager når han er hjemme, men så lenge jeg må ta 100 % av sykedagene når han er borte så flyr mine dager fort om vi er uheldige med timingen. Sykdommene følger dessverre ikke offshorerotasjon (selv om det noen ganger føles som de blir syke i det samme far setter seg på helikopteret).

Han bruker jo aldri sine dager siden det skal mer alvorlige ting enn 48 timer hjemme pga omgangssyke for å få han på en ekstre flight og en avløser ut på plattformen.

Egentlig feil at offehoreselskapene slipper unna så mange sykedager som andre arb.givere må betale for :(

Hi

Skrevet

Takk for svar til alle, forresten :)

Hi

Skrevet

En kollega fikk overført. Mannen er også offshore.

Aner ikke hva hun gjorde men det gikk greit å få gjort det var mitt inntrykk.

Anonymous poster hash: 4c381...1b3

Skrevet

Nei, du får de ikke overført. Men barna er vel ikke kun syke når han er på jobb? Dersom de blir syk når han har friperioden sin, bruker jo ikke du noen sykt barn dager. Anonymous poster hash: 290aa...0f8

Det er jo det jeg sier! Jeg bruker ikke sykedager når han er hjemme, men så lenge jeg må ta 100 % av sykedagene når han er borte så flyr mine dager fort om vi er uheldige med timingen. Sykdommene følger dessverre ikke offshorerotasjon (selv om det noen ganger føles som de blir syke i det samme far setter seg på helikopteret).

Han bruker jo aldri sine dager siden det skal mer alvorlige ting enn 48 timer hjemme pga omgangssyke for å få han på en ekstre flight og en avløser ut på plattformen.

Egentlig feil at offehoreselskapene slipper unna så mange sykedager som andre arb.givere må betale for :(

HiAnonymous poster hash: 63d35...db1

Det der er jeg helt uenig i!

Jeg har ikke brukt en enste dag av min kvote for mannen har vært hjemme hver gang ungene har blitt så syk at de har vært hjemme fra skole og barnehage.

Flaks, ja. :)

Men om du bruker opp dine dager har du fortsatt rett på ulønnet velferdsperm. Dere kan eventuelt søke om flere dager, men da må dere gå via lege.

Anonymous poster hash: 8f137...c2c

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 63d35...db1

Det der er jeg helt uenig i!

Jeg har ikke brukt en enste dag av min kvote for mannen har vært hjemme hver gang ungene har blitt så syk at de har vært hjemme fra skole og barnehage.

Flaks, ja. :)

Men om du bruker opp dine dager har du fortsatt rett på ulønnet velferdsperm. Dere kan eventuelt søke om flere dager, men da må dere gå via lege.Anonymous poster hash: 8f137...c2c

Hva er du uenig i?

Skrevet

Kanskje en av grunnene til at offshorearbeidere får mer lønn for samme type jobb enn de ville gjort hvis de jobbet på land.

Anonymous poster hash: 2067d...a84
Skrevet

Trodde ikke barn syk låg i deres ordning. Veit de som er på båt ikke har barn syk dager...

Anonymous poster hash: bc8a7...5f6

Skrevet

Dette har vært prøvd i Trygderetten. Retten kom til at man ikke kan få overført syke-barn dagene dersom ektemannen en sjømann og borte i lengre perioder. Dette er overførtbart til Offshore, og jeg vil derfor tro at du ikke vil få det overført.

Anonymous poster hash: ca397...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...