Gå til innhold

Er jeg slem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå ifra mannen nå. Han har gått på NAV nå i 1,5 år. Før dette jobbet han en kort periode fordi før det igjen hadde han en arbeidsulykke.

Han feiler ingenting, men er altfor glad i gå hjemme. Jeg orker snart ikke mer, han bidrar lite økonomisk, pga han går på aap har han jo ikke akkurat mye.

Dette tærer på forholdet da vi akkurat kjøpte hus som før han gikk å sykemeldte seg. Jeg hadde aldri gjort det om jeg visste han skulle havne på NAV.

Jeg har sagt han får skaffe seg en jobb, han har hatt 1,5 år på seg, men gidder ikke. Nå er økonomien på kjøret pga dette og jeg føler egentligt jeg hadde hatt det bedre alene. Jeg står på det jeg kan for at barna skal ha det de trenger og prøver å spare til fremtiden deres, men føler meg så alene!!

Anonymous poster hash: 28450...469

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er slem.

Anonymous poster hash: d5aeb...f44

Skrevet

Avtal møte med NAV rådgiver om å få han tilbake til arbeid, også økonomisk rådgivning til dere i deres situasjon -kanskje han har krav på bostøtte/livsopphold osv når det går utover deres økonomi. Så kontakter du familievern kontoret... Det er viktig st han kommer seg tilbake i arbeid eller blir omskolert, NAV har psykologer tilgjengelige som jobber med å få folk som har låst seg litt i tankegangen om å gå hjemme -et supert tilbud for hos mannen din kan det ligge i psyken at han ikke klarer å jobbe like fort/effektivt/smertefritt som før og liker ikke være den som ikke kan gi alt.. :) lykke til

Skrevet

Det hadde ikke jeg heller giddet. Hadde flyttet. Du er IKKE slem, det er den han som er!

Anonymous poster hash: c0510...d7a
Skrevet

Huff, klarer jeg det alene da? Har tre barn, men heldigvis leier vi ut så det dekker halve huslånet. Men har en del kredittgjeld som jeg har pådratt meg pga han. Så dumt, jeg vet!

Så må jeg vel kjøpe han ut av boligen? Og huset er verdt flere hundre tusen mer enn det vi har i boliglån.

Anonymous poster hash: 28450...469

Skrevet

Snakk med banken og få oversikt over økonomien din alene, og sett opp et budsjett med kun din økonomi. Finner fort ut om det lønner seg for deg å kjøpe ham ut eller at dere selger og deler 50/50 så du får kjøpt noe nytt. 

Anonymous poster hash: 14177...884
Skrevet

Du får ikke noe bedre råd av å bo alene. Og ja, du er slem og han er sløv.

Anonymous poster hash: 0f0f0...dd9

Skrevet

Dette må dere jo ta tak i, går jo ikke fra mannen fordi om han er inne i en dårlig periode. Du får ikke bedre råd av å være alene.

Anonymous poster hash: b6c0f...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...