Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Skal servere potetball med pinnekjøtt til,hvordan tilbredes da pinnekjøttet? Skal jeg koke det i samme kjelen som potetballen, eller evt. dampe det i en egen kjele? Hvis jeg koker det i stedet for å dampe, hvor lang tid skal det kokes? Anonymous poster hash: 36ce4...f86
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Vi har aldri brukt pinnekjøtt til potetball, men bruker pinnekjøtt ellers. Hvis jeg skulle servert pinnekjøtt til potetball ville jeg dampet pinnekjøttet på vanlig måte til det er mørt - i egen kjele. Jeg ville ikke kokt det i vann med ballene i. Åh... fikk lyst å komme på middag til deg Anonymous poster hash: 20053...841
kråkemamma Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Nå skal ikke potetball koke, det skal trekke. Pinnekjøtt trenger oppmot 3 timer damping når det er i kjele alene, potetball litt over en time ( alt etter størrelse) Ville hatt de i separate kjeler. Når skal vi komme??? :)
Liaes Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Vi bruker og koke pinnekjøttet først, og så bruker vi kraften fra pinnekjøttet og trekker potetballene i! Gir en fantastisk smak på potetballen!
Gjest @---;- Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Vi bruker og koke pinnekjøttet først, og så bruker vi kraften fra pinnekjøttet og trekker potetballene i! Gir en fantastisk smak på potetballen! Enig med liase her. Vi koker pinnekjøttet et par timer først. Deretter har vi potetballen og grønnsakene i krafta.
Ugl@ ruger... Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 KOK ALDRI pinnekjøtt!!! Det skal dampes på rist og gjerne bjørkpinner i ca 3 timer til kjøttet er så mørt at det ramler av bena. Her harvi ikke potetball til, men vurderer å prøve det ut en gang da jeg elsker potetball. Til potetball har vi saltkjøtt, sprøstekt bacon, kålrabistappe og sirup...mmmmm.....
Gjest @---;- Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 KOK ALDRI pinnekjøtt!!! Det skal dampes på rist og gjerne bjørkpinner i ca 3 timer til kjøttet er så mørt at det ramler av bena. Her harvi ikke potetball til, men vurderer å prøve det ut en gang da jeg elsker potetball. Til potetball har vi saltkjøtt, sprøstekt bacon, kålrabistappe og sirup...mmmmm..... Hvorfor ikke koke pinnekjøtt? Dette har både bestemor mi gjort, det samme med far min og jeg har gjort det hvis vi ikke har fått tak i salt lammekjøtt eller hatt liggende en side til overs. Ikke store forskjellen på det og salt lammekjøttet, noe som forøvrig ikke er å oppdrive på østlandet lenger. Kjøper derfor det billigste pinnekjøttet og koker det et par timer, blir en fantastisk kraft av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå