Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Kjenner jeg blir litt forvirret av dette her. Jeg har skjønt at det går på vekt, men hvor mange ml grøt pr porsjon er vanlig sånn ca? Hvor mange ml til 4 månder gammel baby? 5 måneder? 6 Måneder? Hva gjør eller gjorde dere? Anonymous poster hash: 09b47...f97
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 4-6 mnd = mer smaksprøver enn porsjon, velling er mer praktisk i den alderen. Da tar du f.eks en spiseskje grøtpulver i kveldsflaska med mme og blander, grei start det. Når mine har vært ca 6 mnd har jeg blandet et par spiseskjeer med melk/vann alt etter hva som står på pakken, og latt de spise det de ville før de fikk mme igjen. Når de har vært rundt 8 mnd har jeg begynt å lage litt forskjellige moser hjemme når vi likevel har middag, gulrot eller pastinakk osv. Fortsatt grøt til frokost og kvelds, gjerne med et par biter brød ved siden med leverpostei, smøreost osv. Anonymous poster hash: 3db46...18c
hms33 Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 1 porsjon grøt er 1 dl vann.... Står på alle grøtpakker
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Takk for svar! Jeg lager grøten selv så jeg veit ikke hva som står på pakkene i butikken. Anonymous poster hash: 09b47...f97
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Ta en titt på en grøtpakke da:-) minste min er snart 9 mnd. Hun får 1 dl vann, og ca 4 ss grøt. Men hun er ikke så glad i grøt, så ofte blir det brødskive og banan til frokost i stedet. Ellers spiser hun jo vanlig mat.. Ikke vits å mose i denne alderen- de trenger tyggetrening. Og vil hun ikke ha kveldsgrøt bytter jeg det ut m skive, og avokado- avokado inneholder stoffer som er heldig for søvn! Anonymous poster hash: 84ace...1ab
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Det er ikke anbefalt å lage grøten selv til så små barn! Anonymous poster hash: a48dd...e14
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Det er bare tull anonym e14. Mange som lager babygrøt selv, og slik slipper man unna mye ekstra sukker. Men uansett, så takker jeg for svar damer! Selv er min lille litt over 4 måneder nå og har nå begynt å smake på grøt og elsker det. Tar bare ett par skjeer hittil Anonymous poster hash: 09b47...f97
Lille krøll Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Lager også grøten selv og har tommelfingerregel på at hun skal være mett i 3 timer. Jeg måler ss med grøt og fyller på med vann til det er passe konsistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå