Gå til innhold

Slanking! Gi meg styrke. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger lifesum appen og spiser maks 1600 kcal om dagen og trener ca 5 dager i uken. Løper da 5 km og trener styrke ca 3 gng i uken.

Forbrenner alt fra 3-400 kcal pr økt.

Trente en hard økt i går kveld og i dag når jeg veide meg i morges veide jeg 1 kg mer enn for tre dager siden.

Merker at d sliter på motivasjonen:(

Har klart å gå ned 10 kg og ligger gj.snitt etter trening er fratrekt på ca 1100-1200 kcal om dagen.

What to do??

Anonymous poster hash: 8077b...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke snart mensen:(

Aner ikke med vann:(

Skrevet

Jeg har merket at ca 12 timer etter skikklig hard trening går jeg opp i vekt. Det kan godt være så mye som en kg. Jeg har bare oppfattet det som om kroppen holder godt på vannet en liten stund før det stabiliserer seg igjen.

Anonymous poster hash: a044c...53d
Skrevet

Gjør det?

Er så frustrerende å kjempe så hardt for noe så gir det så liten uttelling:(

Skrevet

Gjør det?

Er så frustrerende å kjempe så hardt for noe så gir det så liten uttelling:(

Du har gått ned 10 kg! Det er ikke liten uttelling.

Anonymous poster hash: a044c...53d

Skrevet

Muskler veier mer enn fett, så ofte vil man ved omlegging av kost + økt trening oppleve vektnedgang før man kommer på et platå hvor kroppen har kvittet seg med vann og noe fett begynner å bygge muskler og endre fasong. Det kan da lønne seg å sjekke med målbånd fremfor vekt. 

Anonymous poster hash: 45222...cc2
Skrevet

Men er det viktigste i livet og gå ned i vekt? Gjør det ikke godt for kropp og sjel og trene og spise sundt?

Vekta vil stoppe opp,- og gå litt opp, hele tiden, selv om man jobber bevisst for og gå ned. OG da er det lett og tenke at det ikke er verdt det...Altså, at trening og sunn mat er bortkastet! Ikke sant? Da må man gå litt inn i seg selv og tenke litt over hva man er i ferd med og gjøre :)

Altså, er det ikke vits i og fortsette og ta vare på kropp og helse, fordi det ikke SYNES på den måten du vil? Selvsagt er det det! Resultat VIL komme, men det vil som regel ta lenger tid enn hva man føler man fortjener og det vil ikke være så synlig man ønsker.. Nettopp fordi det tar lenger tid og endringer skjer så langsomt at man ikke legger merke til de (blir som og se gresset gro. Man SER det ikke når man stirrer på det fra dag til dag, plutselig er det blitt alt for langt...)Og deretter vil man ikke selv helt være istand til og "ta inn" over seg de forandringer som faktisk har skjedd, da speilbildet på en måte "henger igjen" fra tiden før man la om livsstil.

Jeg vil faktisk anbefale og sette det andre mål enn vekta. Prøv og fokuser på og greie og løpe 10km..Nå løper du jo 5. Så hva med 10 km, når de greier løpe det uten stopp, ta tida du bruker også legger du inn et "forbedringsmål" på den...

Så mye enklere og nå, også får det bort fokuset fra speilet :) Helt sant. Er du litt tøff, så melder du deg på et løp. 10km (KK-mila) eller halvmarathon til høsten.. Da blir det i hvert fall vanskeligere og holde fokus på kroppen utseende like konsekvent. Man blir, enten man tror det eller ikke, mer bevisst på prestasjoner og de og bli bedre enn at vekta skal være sånn eller sånn....Og den kommer etter uansett...

Anonymous poster hash: 671c6...a4c
Skrevet

Du spiser alt for lite. Kroppen vil tviholde på alt den kan. Istede for å bruke muskler bruker den av de. Du bør doble kalorier.

Jeg har holdt på likt og holdt på å klikke når jeg ikke gikk videre ned i vekt, men når jeg begynte å spise mer gikk vekten ned.

Anonymous poster hash: 8a598...dfe

Skrevet

Jeg går opp i vekt hver mandag, for hvis en koser seg med noe som er salt binder det en del vann.

Da jeg startet med trening og ikke bare passet på hva jeg spiste gikk jeg også opp litt i vekt, men den er på vei ned nå. Muskler veier mer men enn fett men de ser finere ut, så bare fortsett med treningen så får du bra resultat.

Anonymous poster hash: 4d077...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...