Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Er det vanlig med gu på 6ukers kontroll etter fødsel? Anonymous poster hash: e5b79...7c6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Bare om du ønsker det. Jeg har ikke tatt det etter noen av mine fire fødsler for jeg har følt at alt har grodd fint og ikke hatt noen problemer, da tar de ikke gu heller. For meg har tidspunktene for fødsel vært sånn at det er på tide med en celleprøve etter fødslene, men det er for tidlig å ta celleprøve 6 uker etter en fødsel så jeg har ventet et halvt års tid og så bestilt time for celleprøve. Anonymous poster hash: 614f7...222
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Bare om du ønsker det. Jeg har ikke tatt det etter noen av mine fire fødsler for jeg har følt at alt har grodd fint og ikke hatt noen problemer, da tar de ikke gu heller. For meg har tidspunktene for fødsel vært sånn at det er på tide med en celleprøve etter fødslene, men det er for tidlig å ta celleprøve 6 uker etter en fødsel så jeg har ventet et halvt års tid og så bestilt time for celleprøve. Anonymous poster hash: 614f7...222 Hvorfor er det for tidlig? Min lege tok celleprøve nå etter min fødsel nr 3. Riktignok 8 uker etter fødsel, men.. skulle tro hun visste hva hun drev med. Anonymous poster hash: 9427b...487
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 For meg var det kun en samtale, så dropper nok den kontrollen neste gang Anonymous poster hash: 4af04...6da
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Bare om du ønsker det. Jeg har ikke tatt det etter noen av mine fire fødsler for jeg har følt at alt har grodd fint og ikke hatt noen problemer, da tar de ikke gu heller. For meg har tidspunktene for fødsel vært sånn at det er på tide med en celleprøve etter fødslene, men det er for tidlig å ta celleprøve 6 uker etter en fødsel så jeg har ventet et halvt års tid og så bestilt time for celleprøve. Anonymous poster hash: 614f7...222 Hvorfor er det for tidlig? Min lege tok celleprøve nå etter min fødsel nr 3. Riktignok 8 uker etter fødsel, men.. skulle tro hun visste hva hun drev med. Anonymous poster hash: 9427b...487 Fordi sjansen for en mislykket prøve er veldig stor og da må man inn å ta en ny en. Veldig mange som tar en celleprøve får tilbake fra laben at prøven er "forurenset", da pga f.eks litt blod fordi slimhinnen enda er påvirket av svangerskapshormonene. Da blir man bedt om å levere en ny prøve om 6 mnd. Mange opplever også at pga hormonene ser de noen små forandringer og da blir man også bedt om å ta en ny prøve om 6 mnd. Dette skaper unødvendig mye engstelse hos kvinnene som da går i 6 mnd og lurer på om de forandringene er kreft eller ikke, men så er det bare hormonbaserte forandringer som veldig mange kvinner har etter fødsel og er helt ufarlig. Det var hva gynekologen som tok keisersnittet sa til meg etter ihvertfall, jeg spurte nemlig om jeg skulle ta en celleprøve på 6-ukers kontrollen men han anbefalte meg å vente litt med det. Anonymous poster hash: 614f7...222
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Ts her.. Eneste er at jeg tror livmorhalsen min er litt langt nede.. Men det er kansje vanlig? Anonymous poster hash: e5b79...7c6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Første gang tok legen en rask sjekk, jeg hadde totalruptur så en sjekk av stinga ville han. Bra var det for da ble det oppdaget at ett sting hadde løsnet og jeg ble sendt vidre. Men det var mest prat om hvordan kroppen hadde det og om jeg fikk til å være mor (altså få sjekket ut litt om jeg hadde barselsdeprisjon, for mange er nok dette lurt) Andre gang var det en rask sjekk der nede, ikke en gu men en titt. Celleprøver har jeg alltid tatt hvert tredje år, og det har passet greit med ett halvt år etter fødsel begge ganger. Da tar jeg også en gjennomgang med medisiner jeg går på slik at legen vet jeg dukker opp npr jeg skal dukke opp, så hannevnte ikke engang celleprøver når jeg var der. Anonymous poster hash: e5423...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå