Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Har hørt og lest om at barnehagen her er stappfull. At omtrent ingen får bhgplass i år. Men at man kan få bhgplass 30 min unna (med bil). Jeg har ikke bil, så det er i så fall uaktuelt. Eneste mulighet er å få bhgplass i den jeg har søkt på, og håper jo, men det ser mørkt ut, så vil være forberedt... Men spørsmålet mitt er da: hva kan jeg gjøre? Være hjemme, med kontantstøtte? Finnes det åpen bhg en dag i uka, så ungen i allefall kan få sosialisert med andre unger LITT? Får man kontantstøtte om kan får stipend? Anonymous poster hash: ea775...1db
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Kontantstøtte får man så lenge barnet ikke går i barnehage. Så uansett om du er hjemme eller barnet er hos dagmamma får man det. Som regel finnes det åpen barnehage 2 dager i uka, men ikke stress med det, 1 åringer trenger mest voksenkontakt, ikke store barnegrupper. Så isteden for å se mørkt på det å ikke få barnehageplass, vær glad for ekstra tid med barnet Anonymous poster hash: 97015...85c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Når tid er opptaket da? Trodde de fleste kommuner var ferdig med det nå. Men for å svare på spørsmålene dine. Tilbudet om åpen barnehage varierer fra plass til plass så du må sjekke hvordan det er i din kommune. Her jeg bor har vi ikke det tilbudet, men vi har gått på småbarnsmusikk, babysvømming og vært ivrig med i barselgruppa. Du har rett på kontantstøtte når barnet et mellom 13 og 24 (?) mnd så lenge du ikke benytter barnehage - uavhengig av din inntekt og jobbsituasjon. Anonymous poster hash: 78b25...5ec
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Ok, takk for svar økonomisk sett hadde det vært bedre om vi fikk plass. Men det kan vi ikke gjøre noe med. Nei, min kommune sender ikke ut svar før i månedsskiftet mars/april, så må vente i noen uker. Jeg vet ikke hvorfor jeg ble bekymret, jeg har mange ganger tenkt at jeg vil ha mer tid med ungen hjemme, men det er nok det økonomiske. Jeg er student, men kan ta noen fag hjemme på kveldstid. Derfor jeg tenker stipend. Men om jeg kan få stipend og kontantstøtte, ordner det seg nok uansett ja. Anonymous poster hash: ea775...1db
Babykilo Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Jeg tror ikke du kan få både kontantstøtte og studielån/stipend. Studier regnes som jobb. Men dobbelsjekk dette med NAV og/eller Lånekassen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Ok! Da får i så fall studiene vente.. Takk Anonymous poster hash: ea775...1db
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Jo, du kan få stipend og kontantstøtte!! Kontantstøtte har INGEN andre krav enn at barnet ikke går i barnehage! Om du jobber, studerer, er hjemme, har barnet hos dagmamma osv har ingenting å si! Anonymous poster hash: 97015...85c
Jern-Erna Skrevet 24. mars 2014 #8 Skrevet 24. mars 2014 men man får jo kontantstøtte selv om man jobber.. så da får man det jo sikkert om man studerer også! kontantstøtten er kun knyttet opp mot barnehageplass eller ikke..
☆☆☆ Skrevet 24. mars 2014 #9 Skrevet 24. mars 2014 Kontantstøtte får alle som ikkje nyttar offentlig støtta barnepass. I fjor fekk vi kontantstøtte medan vi jobba fullt begge to.
skjotta Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Jeg tror ikke du kan få både kontantstøtte og studielån/stipend. Studier regnes som jobb. Men dobbelsjekk dette med NAV og/eller Lånekassen. Lykke til! kontantstøtte har ingenting med jobb eller inntekt å gjøre. Den er kun basert på om barnet har plass i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 Ok! daså. Får høre med NAV/lånekassen i så fall, da. Anonymous poster hash: ea775...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå