Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Begynte forgje uke med vond hals. På torsdag kom det en hel masse prikker /blemmer på tunga (foran og på siden av tunga). På lørdag ble han mer slapp og fikk i går utslett under øynene som ikke går vekk når man trykker glass på de. Slapp, feber av og til, men den går over uten paracette. Skal sies at vi satt på legevakta i fem timer i går kveld. Da ga vi opp å dro hjem. Fått time til fastlegen i dag, men om du tror du vet hva det er så spytt ut! Anonymous poster hash: f884d...497
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Kan være hånd-,fot- og munnsykdom Anonymous poster hash: ce601...8f2
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Kan være hånd-,fot- og munnsykdom Anonymous poster hash: ce601...8f2 Var det jeg trodde først også, men det kom aldri utslett noe annet sted enn tunga og under øynene. Utslette under øynene er nesten som føflekker, de er under huden liksom? Og rød/blåe.. ser ut som små prikker med blodutredelse? .. Hl Anonymous poster hash: f884d...497
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Høres ut som petekkier. Wikipedia (i mangel av bedre kilder..) sier at disse kan forekomme rundt øynene etter hosteanfall, gråteanfall, mange brekninger etc. Så lenge disse ikke sprer seg, og det hadde de nesten garantert gjort om det var symptomer på noe alvorlig, er det kanskje dette? De er i seg selv i såfall ufarlige. Sprer de seg utover kroppen (altså de som ikke går bort når du trykker) ringer du 113. Tunga og symptomene der er sikkert det som egentlig "gjelder". Håper legen har svar, god bedring til lillemann Anonymous poster hash: 8a188...c88
Gjest Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Begynte med høy feber her i forrige uke, så utslett samme kvelden. Googlet som jernet og trodde det verste. Men fant ut at det er Skarlagensfeber av alle tingen. Og det stemte Kanskje småtten din har det også?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Begynte med høy feber her i forrige uke, så utslett samme kvelden. Googlet som jernet og trodde det verste. Men fant ut at det er Skarlagensfeber av alle tingen. Og det stemte Kanskje småtten din har det også? Hehe det har jeg gjort også, men finner ingenting som pssser. For med skarlagensfeber har man vel høy feber? Min har knapt feber Hl Anonymous poster hash: f884d...497
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 "Bringebærtunge" er et av symptomene på skarlagensfeber, det gikk i barnehagen her for en stund siden.. Anonymous poster hash: 295ad...fb1
Gjest Skrevet 24. mars 2014 #8 Skrevet 24. mars 2014 Han fikk brått 38.5, så 40.1 om torsdagen... Prikkene / utslettet kom om natten. Klassisk blek rundt munnen, oppkast på lørdagen, null matlyst, kvalm, dårlig i magen, og deretter utslett på rygg, genitalier, mage og lår. Febern varte bare om torsdag og fredag. Nå snørrete og begynnende hoste m.m Leste på nettet at jeg burde levere urinprøve etter 14 dager og la legen lytte på hjertet. Hmmmm
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #9 Skrevet 24. mars 2014 Kan være den fjerde eller femte barnesykdom. Google dette. Anonymous poster hash: 567ec...14c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Nå har jeg googlet bringebærtunge, og det er det i hvertfall ikke! Han har store prikker, men rød ring ut? Om dere skjønner.. Det passer ikke helt med 4. Og 5. Barnesykdommene heller :/ Har lest litt om blodplatemangel, og det minner nesten litt om det.. Hl Anonymous poster hash: f884d...497
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 Når skal du til legen? Håper du oppdaterer oss etterpå. Anonymous poster hash: 8a188...c88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå