Gå til innhold

Gyldig fravær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt fortvila. Jeg har sovet et sted mellom 30 - 60 min. i natt. Er super trøtt og hadde selvsagt nettopp sovnet når vekkeklolla ringte. Sist jeg så på klokka var den 05.18.

Tar pga fibromyalgi sarotex som jeg fikk når jeg begynte å få problem med nattesøvnen. Fikk dessverre ikke tatt i går kveld fordi svigerdatteren min har vært snill og ryddet kjøkkenbenken og jeg finner ikke igjen boksen med pillene etter det. Fryktet den hat blitt kastet sammen med noe annet søppel. Uansett så får jeg ikke tak i ny forsyning før apoteket våkner.

Nå er jeg så trøtt at jeg er kvalm og uvel. Vurderer å være hjemme fra jobb i dag pga det for jeg kommer ikke til å fungere. Men så er det samvittigheten ovenfor kollegaene som gnager litt. Er alltid sånn når jeg ikke kan gå på jobb.

Dersom dere hadde vært i mine "sko" ville dere ha vært hjemme i dag?

Anonymous poster hash: 71f6a...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli hjemme du hvis formen ikke er god.

Anonymous poster hash: 507d0...4bd

Skrevet

Man har egenmelding for å bruke de når man er syk.

Ang kollegaer så er det leit å sette de i en vanskelig situasjon men sykdom kan man jo ikke noe for.

Ser heller ikke noe poeng å reise på jobb om man ikle klarer å yte noe.

Hva jobber du med?

Noen ganger når jeg har sovet dårlig jobber jeg halv dag. (Må jo bruke egenmelding) sier til sjefen jeg er uvell og trenger ta det med ro på morgenen. Noen ganger hjelper det å bare sove to timer til og begynne litt senere.

Anonymous poster hash: 22d1c...6bd

Skrevet

Vel, som småbarnsmor hadde jeg vært mye borte fra jobben isåfall. Er ikke sjelden jeg har våkenetter, erfaringen er at formen blir bedre ut over dagen. Kan du ikke dra på jobb, bøtte ned ned kaffe? Sove kan du jo gjøre når du kommer hjem.

Anonymous poster hash: 28f61...115

Skrevet

Jobber ved sentralbord/resepsjon men jobber også ut mot kunder + at jeg ansvar for en del kurs som er på trappa og midt i "oppkjørsfasen" der.

Tror ærligtalt ikke jeg får gjort stort. Er også viktig å ha "tunga rett i munnen" i forhold til en del av tingene og feil kan bli fatalt og mye jobb med å rette opp igjen.

Holder meg hjemme i dag og tar det igjen i morgen.

Skrevet

Ring sjefen og forklar hvordan du har det og hvorfor så får du sikkert forståelse for å bli hjemme og sove.

Anonymous poster hash: 654a6...2ed

Skrevet

Vel, som småbarnsmor hadde jeg vært mye borte fra jobben isåfall. Er ikke sjelden jeg har våkenetter, erfaringen er at formen blir bedre ut over dagen. Kan du ikke dra på jobb, bøtte ned ned kaffe? Sove kan du jo gjøre når du kommer hjem. Anonymous poster hash: 28f61...115

Har vært småbarnsmor selv og er veldig glad for at våkenetter er over. Den gang klarte jeg det greit. Nå har jeg derimot flere diagnoser, blant annet fibromyalgi, og jeg er plaget med fatique. Når jeg har sånne netter som dette blir jeg 10 ganger mer sliten/utmattet og trettere enn jeg ble tidligere etter våkenetter med ungene. Smertene i kroppen blir også verre. Klarer knapt nok å sitte nå. Når unger og mann er sendt på skole og jobb skal jeg legge meg igjen.

Jeg hater dette her. Jeg blir aldri vandt til å være sånn. Har slitt mye de siste to årene og har mistet kontakten med de fleste vennene mine også fordi jeg aldri lengre blir med på ting. Jeg prioriterer jobb. Er livredd for å bli ufør.

Skrevet

Ring sjefen og forklar hvordan du har det og hvorfor så får du sikkert forståelse for å bli hjemme og sove. Anonymous poster hash: 654a6...2ed

Sjefen viser desverre ingen forståelse. Han er av den typen som ikke forstår før han selv sitter i "samme båt". Har slitt veldig med han det siste året. Sier og gjør ting som er helt på trynet.

Skrevet

I motsetning til andre her synes jeg ikke lite søvn er gyldig grunn for fravær. Untaket er hvis du er kirurg eller yrkessjåfør av noe slag. Det er noe alle opplever nå og da.

Nå psyker du deg ned og da føles det enda verre.

Ta en kaffe eller to, en god frokost og litt frisk luft og kast deg ut i det.

Anonymous poster hash: 76fe4...8c1

Skrevet

I motsetning til andre her synes jeg ikke lite søvn er gyldig grunn for fravær. Untaket er hvis du er kirurg eller yrkessjåfør av noe slag. Det er noe alle opplever nå og da.

Nå psyker du deg ned og da føles det enda verre.

Ta en kaffe eller to, en god frokost og litt frisk luft og kast deg ut i det.

Anonymous poster hash: 76fe4...8c1

Men her er det jo snakk om div diagnoser i tillegg.

Om man et frisk tåler man en natt med dårlig/lite søvn, men om man fra før sliter med å fungere kan en sånn natt være tungen på vektskålen til at man må kaste inn håndkle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...