Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Jeg vet her er mange med sterke meninger om bruk av sykemelding derfor lufter jeg dette her. Greien er: jeg er gravid og er helt utrolig trøtt. Denne helgen feks har jeg sovet omtrent hele tiden... (Satt på to maskiner og laget middag i dag, men ellers? Zzzzz) Har to barn og en mann som står på når mor er nedkjørt. Dette er ikke et probl i seg selv, men jeg hadde influensa for fem-seks uker siden og selv om jeg da ble sykemeldt kjente jeg sånn på presset på jobben at jeg bare benyttet meg av to av de fem dagene jeg gikk sykemeldt. Etter dette ble jeg liksom aldri ordentlig frisk, jeg har hatt tilbakefall på tilbakefall, men karret meg på jobb med feber og i det hele tatt(har en veldig myndig sjef som ikke sympatiserer med de som er syke). De siste ukene har i tillegg alle andre blitt syke/sykemeldt så jeg har slitt meg helt ut på jobb og løpt som en gal på jobb.. Og nå er jeg altså dårlig igjen og lurer på om jeg skal gå til legen og få de dagene jeg trenger på å komme meg... Kjenner jeg slites her, for jeg føler virkelig jeg burde være på jobb, men mtp den lille i magen.. og det 'varseltegnet' at jeg blir syk igjen og igjen vitner vel om at kroppen er litt nedkjørt... Jeg vet ikke.. Hva ville dere gjort? Beklager at det ble langt men jeg klarer ikke å bestemme meg her Anonymous poster hash: f2152...213
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Det er ganske enkelt ikke du som skal ta den avgjørelsen. Du går til legen i morgen og forteller hvordan du føler deg, også er det legen som skal vurdere hva som nå er best å gjøre med tanke på deg og den lille i magen. Anbefaler legen 100% sykemelding blir du 100% sykemeldt, anbefaler legen 50% sykemeldt blir du 50% sykemeldt og mener legen det er helt greit at du presser deg litt så presser du deg litt. Dette er det legen som bestemmer, og bestemmer legen at du trenger en uke med hvile og ro må både du og arbeidsgiveren din tilpasse dere det. Slutt å tenke så mye, slutt å ha så dårlig samvittighet, sykdom er det ingen som ber om og når man ligger langflat er det ikke noe man kan noe for. La legen bestemme og føy deg etter hans/hennes avgjørelse! Anonymous poster hash: 172c3...ee5
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Du ber om sykemelding om du er syk, ikke om du tror du kanskje kommer til å bli det. Anonymous poster hash: 7359d...f0b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Du ber om sykemelding om du er syk, ikke om du tror du kanskje kommer til å bli det. Anonymous poster hash: 7359d...f0b Jeg vet ikke om du har lesevansker (da er vel dette fånyttes) men som jeg skrev: nå er jeg syk igjen. ER syk. ER. Synd du har litt tregt for det. Anonymous poster hash: f2152...213
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Du ber om sykemelding om du er syk, ikke om du tror du kanskje kommer til å bli det.Anonymous poster hash: 7359d...f0b Jeg vet ikke om du har lesevansker (da er vel dette fånyttes) men som jeg skrev: nå er jeg syk igjen. ER syk. ER. Synd du har litt tregt for det.Anonymous poster hash: f2152...213 Det kommer ikke frem hvordan syk du er. Å sove myte er normalt når man er gravid. Men hvis du er syk bør du be om sykmelding som jeg skriver. Anonymous poster hash: 7359d...f0b
samlex Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Akkurat vært gjennom samme. Luftveiene ble aldri bra. Sykmeldt i 1,5 uke. Eneste som hjalp. Fullstendig hvile var det som skulle til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå