Gå til innhold

Hvor bestiller dere feriereiser?

("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor liker dere best å bestille/finne feriereiser? Ordner dere alt separat eller bestiller dere alt samlet?

Selvfølgelig litt ut fra hvor en vil reise, men hva er enklest å bruke?

Reiseselskap, private o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har alltid bestilt flybilletter og hotell hver for seg. Bruker som regel flyselskapenes egne hjemmesider for flybilletter, evt samlesøkesider som feks gotogate eller momondo.

Hotell bestiller vi som regel gjennom hotels.com. Airbnb er også en bra side for å bestille alternativ overnatting.

Tripadvisor er også bra.

Vi har aldri reist på charterturer, all inclusive eller pakkereiser eller slikt, så det kan jeg ingenting om.

Endret av Soon to be mum
Skrevet

Har alltid bestilt separat jeg også, men tenkte litt på restplasser o.l om jeg plutselig bestemmer meg for en tur :P Men hver gang jeg klikker på en aktuell restplass så fyker prisen opp :angry:

Skrevet

Ahhh... Har ikke prøvd det enda. Mannen har en jobb hvor vi må planlegge ferien en del, så har ikke kunnet tatt noen 'spontan' resttur enda. Kjekt om noen her har tips da. :)

Skrevet

Jeg har ikke lang erfaring fra pakkereiser, men jeg har brukt ebookers en gang og Club Med 2 ganger. Club Med er fantastisk men mega dyrt, og siden 60% (mer i enkelte destinasjoner) av klientelet er fransk kan det være litt ensomt om man ikke er francofil. Men de har fantastisk aktivitetstilbud for store og små, miniklubben var bedre utstyrt og hadde mer kvalifisert personell enn Juniors bhg.

På ebookers finner man tilbudene fra flere turoperatører, kan bli litt uoversiktlig og tungt men man får i alle fall mange valgmuligheter. Var på Mauritius med reise funnet der.

Ellers reiser vi stort sett på byferie og kjøper flybillett og hotell/leilighet hver for seg. Veldig fan av Homeaway for å leie leilighet eller hus i Frankrike (de dekker hele verden, men jeg har bare prøvd Frankrike). Bruker ellers stort sett Hotels.com og i litt mindre grad booking.com. For fly kan mam bruke kayak for å undersøke mulige alterrnativer, men jeg kjøper alltid flybilletten på flyseskapenes egne websider.

Anonymous poster hash: a9917...5f5

Skrevet

Pleier å bestille på ticket. Da sier man hva man ønsker seg og de finner det perfekte opplegget. Da er man garantert en bra ferie :)

Man får sikkert en fin ferie med å bestille hotell og flybilletter på egenhånd på nett også, men jeg syns det er deilig å slippe å gjøre research

Skrevet

Star tour. Synes det er best med pakkereiser, da er det lettere å si ifra om noe går galt. 

Anonymous poster hash: 57c72...510
Skrevet

Jeg bestiller stort sett fly og hotell hver for seg. Bruker da flyenes egne sider. Hotell ser jeg på finn, men bruker ofte hotels.com.

Tar pakkereiser hvis vi får bra pris, på restplasser. I fjor fikk vi sunwing resort mallorca til 1000 kr pr pers. Da er det fint å bestille charter. Så jeg følger med på ving, star tour og Apollo.

Men i sommer skal vi på en kort og en lang ferie, og de er begge bestilt fly og hotell for seg.

Anonymous poster hash: 0c479...680
Skrevet

vi ordner alt privat - leier hus, leier bil, bestiller fly.

vi har gjort det på denne måten i Frankrike, spania, hellas, Sicilia og USA, og vært veldig fornøyde alle gangene. Det funker fint for oss, og er plankekjøring når man har gjort det en gang eller to. men det krever noen timer foran pc-en...:-)

jeg bruker blant annet booking.com, holidaylettings.co.uk og venere.com. til USA ahr jeg vært veldig fornøyd med vrbo.com

som regel klm for fly.

Anonymous poster hash: a45dc...bb6
Skrevet

Har brukt ebookers flere ganger - da bestilt hotell og fly sammen.

Har også brukt expedia flere ganger (både hotell + fly eller bare en av de), og supersaver en gang.

Vært fornøyd alle gangene. 

Pleier ofte å søke litt rundt for å finne de billigste billettene. Sider som expedia, ebookers o.l sier de skal være billigst - og at det skal lønne seg å bestille fly + hotell sammen, men det er ikke alltid det stemmer. Så jeg pleier å sjekke litt rundt. Har spart flere tusen på det tidligere.

Har også kjøpt flybilletter dirkete fra sidene til de forskjellige selskapene (norwegian, sas, icelandair, british airways osv..)

Sydenturer har jeg stort sett bestilt gjennom ving, apollo eller star tour.  

Anonymous poster hash: dc109...c41
Skrevet

Hvor liker dere best å bestille/finne feriereiser? Ordner dere alt separat eller bestiller dere alt samlet?

Selvfølgelig litt ut fra hvor en vil reise, men hva er enklest å bruke?

Reiseselskap, private o.l.

Somregel bestiller vi alt separat, blir gjerne billigere. Kommer an på hvor vi skal, bruker booking.com, tripadvisors og sjekket alltid hotellets egen hjemmeside og når vi har funnet et sted

Anonymous poster hash: ebef1...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...