Gå til innhold

Hvorfor må folk på død og liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

fortelle de værste skrekkhistorier om fødsler når andre er gravide?

Skjønner jo det ikke er vondt ment men det er lite omtenksomt ovenfor en førstegangs.

Lå med rier i 72 timer, ungen tatt med tang, revnet litt av endetarmen og sliter nå med å holde seg, ungen fikk surstoffmangel fare for hjerneskade.

Nå er ikke ALLE slik men hva foregår i hodene på folk som tror dette er ok info å få for meg?

Gruer meg nok fra før av liksom.

Anonymous poster hash: b063c...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke alle som tenker lengre enn sin egen nesetipp :(

Skrevet

Ikke alle tenker seg om, men du blir i hvert fall ikke uvitende hva som KAN skje... 

Gled deg til fødsel, ikke gru deg! Jeg hadde en jævli fødsel uten kontroll og baby fikk infeksjon og ble lagt på intensiven, det er et år siden nå, men jeg gleder meg til neste fødsel. Nå er jeg mer forberedt, og vet du hva? JEG MENTE DET! Jeg gleder meg! Det er en så fantastisk opplevelse jeg aldri vil være uten. Jeg kunne født mange ganger til! Vær positivt innstilt, og alt vil gå lettere. 

Lykke til! 

Anonymous poster hash: 7d303...151
Skrevet

Kvinnfolk er eksperter på å skremme hverandre. De fleste har vel et indre dramaqueen og selvmedlidenhets-instinkt så må uut:p

JEG synes fødsel var piece of cake jeg ;)

Anonymous poster hash: 32dc3...104

Skrevet

Jeg pleier å si. Ja- det er vondt, men verdt det. Man glemmer smerten og de fleste gjør det mer enn en gang. Jeg har gjort det 4 ganger😃😉

Anonymous poster hash: cace9...955

Skrevet

Da jeg var gravid i uke 30-etellerannet med tvillinger, var det en idiot som kom til fortelle meg at da hun var gravid med tvillinger i samme uke, mistet hun den ene av tvillingene. Det var ikke noe poeng i slutten. Det virket bare som om hun måtte fortelle det, bare for å fortelle det. Festelig... Svangerskapet og fødselen min var forøvrig det jeg vil kalle en drøm. Selv om nummer 1 kom i sete og nummer 2 ble dratt ut etter føttene, var det en fantastisk fødsel, uansett hvor "dramatisk" alle skal ha det til å høres ut at en setefødsel er. Det gikk fort og uten alt for store smerter. Ikke bry deg om skremsler andre kommer med, du får din egen unike opplevelse uansett. Og det som skjer, kan du alikevel ikke kontrollere eller gjøre noe med. Derfor er det heller ingenting å grue seg for. Man vet jo ikke hva man kan forvente.

Anonymous poster hash: b4204...13a

Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor folk på død og liv ikke klarer å skrive en tittel slik at de som ikke er interessert i dette slipper å klikke seg inn?

Anonymous poster hash: 2850c...669

Skrevet

JEG fatter ikke hvorfor folk kommer med FLERE skrekkhistorier til en som ikke vil høre det :P

Skrevet

Har faktisk aldri blitt fortalt noen skrekkhistorier og var selv ikke redd for å føde. Fødselen min var fin tross vakuum og fastsittende morkake. Forteller til de som spør om fødselen min at det var vondt, men overkommelig. Jeg gruer meg ikke til neste fødsel.

Anonymous poster hash: 8b3ca...e18

Skrevet

Kan trøste deg med at eg hadde en super fødsel! Og at det sikkert kommer til å bli vondere enn ka du ser for deg, MEN ikkje så ille som du ser for deg! :) Og plutselig er det over. :) 

Skrevet

JEG fatter ikke hvorfor folk kommer med FLERE skrekkhistorier til en som ikke vil høre det :P

Haha, tenkte det samme! Kjempesmart!:P

Skrevet

Hvis det er til noen trøst så syns ikke jeg at det å føde var så skrekkelig ille :) Varte 5 timer, måtte sy et par pyntesting til tross for en unge på 4,5 kg. 

Skrevet

Fordi det er grusomt vondt! Har aldri vært borti makan til smerter før. Trodde seriøst hele kroppen min skulle revne i to.

Anonymous poster hash: 01c99...f9c

Skrevet

Jeg synes det er bra at folk forteller sannheten, men det er lett å bare fortelle om det negative og glemme det fantastiske at man tålte det og greide det selv om det var sinnsykt vondt og hvor fantastisk det var etterpå når man fikk barnet opp på brystet.

Anonymous poster hash: d4c04...35b

Skrevet

Gladfødselene finnes de også :) min var superflott, gikk lekende lett og sikkert så smertefri som du kan få en fødsel. Fødsel er stas, og så kommer det hyggelige mennesker med verdens beste kaffe etterpå. :)

Skrevet

Jeg synes det var skremmende at ingen hadde fortalt meg hvor ekstremt vondt det var. Jeg trodde at noe var galt fordi smertene overveldet meg. Det er vondt å føde. Det er ikke for å skremme, det er fordi det er sant. Det er ingen skam med smertelindring, og det går over. Men å si  at en fødsel er smertefri, det er langt unna sannheten og er ikke til hjelp overhodet.  Folk må gjerne si at deres fødsel var smertefri, men å få meg til å tro det, går ikke.... Lykketil, verdens beste unge får sikkert du også:)

Skrevet

For meg hjalp det å tenke at kvinner har gjort det her siden tidenes morgen. Kroppen er skapt for det her, og det fikser den.

Men alle mennesker er forskjellige, har ulik smerteterskel, så man får utrolig mange ulike historier.

Skrevet

1 Mosebok 3:16 - Til kvinnen sa han: Jeg vil gjøre din møie stor i ditt svangerskap; med smerte skal du føde dine barn, og til din mann skal din attrå stå, og han skal råde over dig.

Anonymous poster hash: 45815...f1e

Skrevet

Jeg husker at ei venninne av meg måtte fortelle om etter-rier jeg. Hvor grusomt forferdelig vondt det var. Jeg hadde ikke hørt om det en gang. Jeg grudde meg så utrolig til fødselen også måtte jeg grue meg til etter-rier også (som ikke var vondt i det heletatt).

Anonymous poster hash: b53ac...e14
Skrevet

Er ikke spesielt tøff ift smerter, men fødselen var ikke i nærheten av å være så ille som fryktet! En helt fantastisk opplevelse. Gled deg!!! 👼

Anonymous poster hash: 372bd...6a9

Skrevet

Kanskje fordi for noen oppleves en lang/tung/vanskelig fødsel som traumatisk på en måte?

Når du har noe slikt liggende og blir minnet på det (f.eks. av å snakke med en gravid) så kan man vel få et (egoistisk) behov for å fortelle?

Skrevet

Setter pris på at folk forteller dårlige opplevelser også jeg. Følte at alle rosemalte fødsel for meg når jeg var gravid og da fikk jeg meg det sjokket. Kunne ønske noen hadde vært ærlige så hadde jeg hatt andre forventniger. Hadde vært bedre å forvente det værste og heller bli positiv overrasket. Så jeg tenker helt motsatt av deg faktisk.

Og jeg er en av de som er ærlige, gidder ikke å rosemale noenting!

Anonymous poster hash: 2f214...6b6
Skrevet

Det er ikke så heilt gale!

Hadde trodd det ble verre, jeg har født to ganger,

En med epidural og en med lystgass.

Jeg måtte sy et par sting men ellers ingenting.

Fikk et utrolig godt tips av jordmor, hun sa at jeg måtte fokusere på å ha hendene åpne.

Ikke lage knyttnever når det gjør vondt, men heller se på hendene og åpne de, slappe av i håndflaten.

Det hjalp veldig! Og det er psykisk eller ikke vet jeg ikke, men det funket!

Skrevet

Nå vet jeg at alt kan skje under en fødsel og har aldri sett for meg at det skal være lett. Men som førstegangs så vet jeg ikke hva jeg går til og detaljer om endetarmsruptur og andre dramatiske ting ønsker jeg ikke å høre om.

Nå kommer disse historiene helt uoppfordret også. Er du gravid? Å herregud husker min egen fødsel det var så jævelig.... Og så kommer grusomme detaljer.

Vi er nok skrudd sammen forskjellig og personlig synes jeg slike detaljer er ubehagelig.

HI.

Anonymous poster hash: b063c...bf0

Skrevet

Jeg pleier å si at at det var veldig vondt og at jeg skreik mye rart på slutten ;) He he, Men farlig var det ikke! Og min fødsel var heeelt etter boka :) Gled deg, du kommer til å få en opplevelse du skal huske resten av livet :)

Husk at de aller fleste fødsler går bra og alle opplever det forskjellig :) Bare vent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...