Gå til innhold

Nettstudie 7,5 stp, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil jeg kunne klare å fullføre det på kveldstid på 2,5 mnd? Er eksamen enten i juni eller november.

Anonymous poster hash: 1e45c...789

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke for sent uansett å melde seg opp til den i juni? Fristen pleier å være 15.mars ;)

Anonymous poster hash: b89e0...c7b

Skrevet

Er det ikke for sent uansett å melde seg opp til den i juni? Fristen pleier å være 15.mars ;)

Nei fristen er 1. april :)

hi

Skrevet

7,5 stp er ikke store greiene, så det bør du kunne greie på kveldstid, hvis du går inn for det. 

Anonymous poster hash: e25fd...5b7
Skrevet

7,5 stp er ikke store greiene, så det bør du kunne greie på kveldstid, hvis du går inn for det.

Selv med to innleveringsoppgaver?

Har veldig lyst å bli ferdig til da, da jeg begynner i ny jobb til høsten hvor dette kunne vært relevant, men det står beregnet studietid 210 timer og det går jo ikke. Men jeg burde kanskje få det til likevel, og ikke tenke så mye på stipulert antall timer?

hi

Skrevet

Ja. Jeg har tatt flere 7.5 studiepoengs-kurs på nett (kveldstid, ved siden av jobb/baby), det er som regel ikke voldsomt mye arbeid. Kanskje en obligatorisk innlevering, som regel ikke veldig mange forelesninger eller altfor mange siders pensum. Med god studieteknikk kommer du langt. 

Anonymous poster hash: 32b3f...ac9
Skrevet

Har veldig lyst å bli ferdig til da, da jeg begynner i ny jobb til høsten hvor dette kunne vært relevant, men det står beregnet studietid 210 timer og det går jo ikke. Men jeg burde kanskje få det til likevel, og ikke tenke så mye på stipulert antall timer?

hi

Jeg har i alle fall ikke brukt 210 timer på 7,5 studiepoeng på nett. Men det kommer an på studieteknikken din også. Har du studert tidligere? 

Skrevet

hi

Jeg har i alle fall ikke brukt 210 timer på 7,5 studiepoeng på nett. Men det kommer an på studieteknikken din også. Har du studert tidligere?

Takk for svar. Ja jeg har studert men er en stund siden. Tar gjerne i mot tips til studieteknikker.

Studiet er utrolig interessant men jeg må konsentrere meg voldsomt fordi læreboken er engelsk. Jeg er god i engelsk men finner ikke helt ut om jeg bør oversette i hodet når jeg leser eller oversette etterpå. Og om jeg skal lese kapitlene fra perm til perm. Oppgavene (2 stk) skal leveres på norsk.

hi

Skrevet

Jeg tar 15 stp per semester og jobber 100 %. Tror nok du skal klare det fint med 7.5. Jeg har kun 2 timer maks per dag til å drive med studier på kvelden, men klarte å gjøre det bra i ett fag og greit i et annet fag da jeg hadde eksamen til jul. Nå har jeg master fra før og vet fra før hvordan jeg skal studere - eller det vil si hvordan man ikke skal studere (var ganske lat før da jeg ikke hadde barn og studerte på fulltid). 

Anonymous poster hash: 92fd0...002
Skrevet

Jeg tar 15 stp per semester og jobber 100 %. Tror nok du skal klare det fint med 7.5. Jeg har kun 2 timer maks per dag til å drive med studier på kvelden, men klarte å gjøre det bra i ett fag og greit i et annet fag da jeg hadde eksamen til jul. Nå har jeg master fra før og vet fra før hvordan jeg skal studere - eller det vil si hvordan man ikke skal studere (var ganske lat før da jeg ikke hadde barn og studerte på fulltid).

Takk for svar! Jeg blir veldig glad om du har noen tips å dele :)

Studerer du to timer hver eneste dag?

hi

Skrevet

hi

Ja i fjor høst gjorde jeg det nesten uten unntak, også i helger. Da hadde jeg mye å lese i det ene faget. I år har jeg fått mer ansvar på jobben som gjør meg mer sliten, så har ikke fulgt regimet like bra. Det er også bare mattefag jeg har i år, og noen dager funker det bare ikke. Det er annerledes med lesefag da, lettere å lære seg lesefag og lettere for meg å gjennomføre. 

Har ikke noen spesielle tips. For meg funket det å lese fra perm til perm i lesefaget. Skrev gode notater som jeg repeterte med. Samt at jeg gjorde meg kjent med læringskravene til faget. Tenkte over hovedtemaene og la en plan for struktur i en eventuell oppgave.

Skrevet

hi

Ja i fjor høst gjorde jeg det nesten uten unntak, også i helger. Da hadde jeg mye å lese i det ene faget. I år har jeg fått mer ansvar på jobben som gjør meg mer sliten, så har ikke fulgt regimet like bra. Det er også bare mattefag jeg har i år, og noen dager funker det bare ikke. Det er annerledes med lesefag da, lettere å lære seg lesefag og lettere for meg å gjennomføre.

Har ikke noen spesielle tips. For meg funket det å lese fra perm til perm i lesefaget. Skrev gode notater som jeg repeterte med. Samt at jeg gjorde meg kjent med læringskravene til faget. Tenkte over hovedtemaene og la en plan for struktur i en eventuell oppgave.

Takk for gode tips! Tenker å legge opp en studieplan og har satt datoer for innleveringene, og du motiverte meg til å klare det nå så nå har jeg meldt meg opp til eksamen i juni :)

Tusen takk!

hi

Skrevet

Aha :) Det klarer du om du er motivert for det :) Jeg skal selv ta tre fag i juni, men mitt problem er at jeg ikke er motivert :/

Meld deg opp da vel, i verste fall kan du jo ta eksamen til høsten om du ikke er klar :)

Skrevet

Aha :) Det klarer du om du er motivert for det :) Jeg skal selv ta tre fag i juni, men mitt problem er at jeg ikke er motivert :/

Meld deg opp da vel, i verste fall kan du jo ta eksamen til høsten om du ikke er klar :)

Jeg har meldt meg opp :) Og jeg SKAL klare det for jeg oppdaget at neste mulighet ikke er før i januar.

Har skrevet ut og systematisert alle forelesningene nå, siden de er oppsummering av kapitlene, og da tenker jeg at det blir lettere å komme gjennom boken på engelsk :)

Du klarer det du også!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...