Gå til innhold

Barn nr 3? For / imot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker... Har to barn jeg elsker over alt. Har alltid sett for meg 3-4 barn men er så usikker. Fyller 37 i år og det ville ikke blitt aktuelt før neste år. Er det litt gammelt? Er det ikke best for de jeg har på 2 og 6 år å stoppe nå? Ønsker meg av og til en til helt vanvittig mens noen ganger tenker jeg huff nei stakkars de andre jeg har. Det er viktig de får nok tid med meg/ oss og jeg sliter virkelig med avgjørelsen. Mye som surrer i hue. Hvor ille er det å være middle child( minste er virkelig ikke et rolig barn) vil jeg angre om vi stopper nå? Hva med ferier med hotellrom ? " ødelegger" jeg ved å få en til ( er jo laget for 2 barns fam føles det som) er så redd jeg skal velge feil...

Anonymous poster hash: f4c45...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker du deg tre barn så kjør på.

Men det virker som at du finner grunner/ unnskyldninger om å stoppe på to. Som feks dette med hotell. Jeg ønsker meg flere og vil ikke tenke på slike ting. For det er ikke slikt som skal avgjøre mitt ønske om flere barn! Da får vi finne alternative måter å feriere på. Det finnes alltid løsninger :)

Så du må kjenne innerst inne om det er riktig for deg (og mannen selvfølgelig). Vær helt ærlig mot deg selv.

Jeg tenker at jeg ønsker meg flere enn to barn fordi jeg ønsker at barna skal vokse opp med flere søsken rundt seg. Og håper at de skal få et solid og godt forhold resten av livet. At de skal ha hverandre. To barn er flott det også. Men jeg føler at det er så sårbart. Ønsker meg rett og slett bare mange barn :) men er ca 10 år yngre enn deg og da stiller det seg litt annerledes. Min biologiske klokke tikker ikke like fort som din. Hvis du skjønner.

Ja, ikke akkurat til noe hjelp kanskje. Men det var mine tanker om det!

Anonymous poster hash: 14a47...dcd

Skrevet

Ferie er ikke noe problem, man må enten ha to hotellrom eller gå for å leie leilighet, hytte eller hus, det ordner seg greit.

Å ta seg av og følge opp ungene er heller ikke noe problem, vi har da både kjærlighet og tid nok i massevis. Dessuten har ungene mye glede og selskap i hverandre, de trenger ikke oppmerksomhet fra oss voksne hele tiden.

Jeg var aldri i tvil, jeg visste at jeg ville angre om jeg stoppet på to.

Vokste selv opp med tre søsken og manglet aldri hverken kjærlighet eller oppmerksomhet fra foreldrene mine, og har hatt stor glede av mine søsken hele oppveksten og spesielt nå som voksen.

Barna mine er nå 5, 7, 10 og 12 år, og er en deilig liten flokk. Det er travle dager, men det er jo sånn jeg vil ha det.

Anonymous poster hash: 62069...a1a
Skrevet

Jeg valgte tre, fordi det var det jeg ville ha. Alt det andre må vi tilpasse til tre barn. Tiden blir delt på tre. Det blir mindre til hvert ekkelt barn. Men de gir også mye til hverandre. Jeg tenker det veier opp.

Anonymous poster hash: a4deb...a5f

Skrevet

Takk for svar :) flere? Vel det med en liten flokk har jeg sett for meg og da jeg mistet pappan min var jeg veldig glad det ikke kun var meg men to søstre til for å støtte moren vår og hverandre. Den ene søsteren min har også hatt en alvorlig syldom som kunne endt med døden og da var det også godt å være flere...

Anonymous poster hash: f4c45...8ef

Skrevet

Jeg valgte tre, fordi det var det jeg ville ha. Alt det andre må vi tilpasse til tre barn. Tiden blir delt på tre. Det blir mindre til hvert ekkelt barn. Men de gir også mye til hverandre. Jeg tenker det veier opp.Anonymous poster hash: a4deb...a5f

Hihi, "hvert ekkelt barn":)

Jeg valgte å få 3 barn. Det er det tallet jeg hele tiden har hatt med meg. Da vi begynte å planlegge siste fikk jeg litt kalde føtter. Skulle vi virkelig orke dette en gang til? Vi bestemte oss for å kjøre på. Det er knalltøft med 3 barn, men jeg hadde ikke følt at familien var komplett uten.

Anonymous poster hash: 166ff...d0c

Skrevet

Du er hvertfall ikke for gammel. Jeg var neten 43 da nr 3 kom.

Går strålende med 3 barn i hus. Masse aktiviteter, rutiner, lekser og fritidsaktiviteter å holde styr på - men gud så MORO!

Hadde jeg vært yngre hadde jeg gått for nr 4,

Anonymous poster hash: aa10f...0b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...