Tomatsuppe Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har en baby som må holdes og/eller ha pupp hele døgnet. Dette begynner å bli litt slitsomt, og bare det å lage seg mat kan være en utfordring. Jeg har derfor tenkt å kjøpe et bæresjal, men har absolutt ingen peiling på slikt. Noen med tips til et godt bæresjal? Gjerne et som er lett å amme i mens man selv står oppreist. Fint om bæresjalet også er enkelt å bruke for nybegynnere. Babyen er snart 2 mnd om det har relevans.
Siamese Hellhound Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Jeg brukte elastisk bæresjal, var det bobawrap det het, tro? Førstemann var mye plaget med magen, og da liker de ofte å få litt press på. og det får du jo med et sjal, for det sitter stramt. Han brukte i tillegg pupp som smertestillende, så det ble en ond sirkel - spise pga vondt, deretter vondt pga overspising. Det tok det litt for lang tid før jeg skjønte. Men jeg ammet aldri i sjalet, så akkurat det kan jeg ikke hjelpe deg med.
Sydamen Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Jeg hadde dette (fant ikke noen god link) http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_296&products_id=454 Det er superlett å få på seg, bare tre det over hodet som en genser! Kan brukes begge veier når barnet er større, vaskes på 30 grader og man kan amme i det! Endret 23. mars 2014 av Sydamen
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Tettinntil.no Anonymous poster hash: 56a08...2be
Siamese Hellhound Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Jeg hadde dette (fant ikke noen god link) http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_296&products_id=454 Det er superlett å få på seg, bare tre det over hodet som en genser! Kan brukes begge veier når barnet er større, vaskes på 30 grader og man kan amme i det! Denne så lur ut. Det er jo det som er kjedelig med sjal, de der lange endene som man må holde styr på... :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Kjøp et elastisk sjal, det er greit å bruke når du bærer hjemme det er bare å knyte det på seg og så ta ungen i og ut av det som det passer jeg anbefaler Mam Eco, det er "halvelastisk" dermed mer stødig enn de andre elastiske sjalene. Alt vil bli enklere for deg, og babyen din vil mest sannsynlig elske det! Lykke til Anonymous poster hash: 4e3ca...ed2
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Det som sydamen anbefaler er jeg usikker på om går ann å amme i? Anonymous poster hash: 4e3ca...ed2
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 mobywrap :-) Anonymous poster hash: a7986...021
Sydamen Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Det som sydamen anbefaler er jeg usikker på om går ann å amme i? Anonymous poster hash: 4e3ca...ed2 Om du ruller ned til side 7 ser du instruksjoner for stillingen som er for amming : http://bereglede.no/images/ringsjal/close_baby_carrier/Close_baby_carrier_instructions.pdf
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har brukt elastisk sjal, ja - det er langt (5 m), men det er null problem å lære seg knytingen. Bittelitt øving og du gjør det i blinde. Det er absolutt ikke mye å holde styr på. Vil virkelig anbefale elastisk sjal, hverdagen min forbedret seg betraktelig etter jeg begynte å bruke det. Har hatt to unger som ville bæres mye, bl.a. en med kolikk. Selv har jeg brukt Babylonia tricot slen. Det finnes også elastisk sjal som virker helt likt kalt Moby Wrap. Det er masse instruksjoner på nett, se f.eks alle videoene her: Mam Eco som en nevner her virker også supert! Sjekk forresten tettinntil.no, info om og instruksjoner om bæretøy generelt. Anonymous poster hash: a3011...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå