Gå til innhold

synge nattasanger for 9-10åring..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde kansje dette var normalt slutte med etter hvert som barna ble litt endre (6-7år). Men han jeg holder på med synger bæ bæ lille lam og lille petter edderkopp til sønnen på snart 10år hver kveld.

Og hvis han ikke får sangene er det gråting, gutten er veldig dulla med og overbeskytta, bomullsbarn er det ikke det hva man kaller slike?

Er jeg helt på tur eller er det ikke på tide venne barnet av med slikt? Husker da jeg var 10år så gikk jeg å la meg selv, leste gjerne litt på senga før det var sovetid.

Anonymous poster hash: 97326...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er helt normalt, han liker vel rutiner, da, og synes det er trygt at pappa synger. Hvis han har opplevd at foreldrene har gått fra hverandre, er det jo ikke rart at han er utrygg. Ingen tar skade av noen barnesanger, det er bare hyggelig!

Skrevet

Det er helt vanlig å lese høyt og synge nattasang selv om ungene er ganske store. Det som er ugreit er om ungene blir så avhengi av det at de ikke får sove om det ikke passer en kveld.

Anonymous poster hash: 36391...503

Skrevet

Det høres jo litt snodig ut da :) Hadde jeg begynt å synge bæ, bæ lille lam til 10-åringen hadde han nok ledd seg i hjel og blitt flau over meg.

Skrevet

Det var litt godt å høre det ikke bare er jeg som synest dette var rart.

Gutten var 1.5år da foreldrene gikk fra hverandre og de har et ok forhold, så tror ikke det er grunnen nei. Tror mer det er generellt overbeskyttende foreldre og besteforeldre.

hi

Skrevet

Jeg syns det høres ok og koselig ut jeg da. Hva så om det er barnslig, det gjør vel ikke noe? Min 10-åring vil veldig gjerne bli lest for, og da helst billedbøker. Jeg tenker da ikke fortelle han hvor barnslig det er og at vi må slutte med det bare fordi han er ti år.

Skrevet

Jeg synger kre Gud og ber Fader vår hver kveld,eldste er 10 ;)

Om pappa legger, og jeg går forbi rommet hans, spør han meg om jeg kan synge og be for han :)

Kommer til p gjøre det så lenge som mulig. Det stopper av seg selv når han blir lei ...

Anonymous poster hash: 75577...244

Skrevet

Herregud, har en fjortenåring som fortsatt må bres over og dulles med på sengekanten, ellers blir det tårer. Det føles helt teit.

Anonymous poster hash: 26cf9...40c

Skrevet

Helt ok å synge for en 9-10 åring, men Bæ Bæ lille lam var kanskje litt rart.

Anonymous poster hash: bada9...8f4

Skrevet

Mamma leste for meg på sengen til jeg var ganske stor. Bare koselig det. Men hun sang ikke bæ bæ ille lam da.

Anonymous poster hash: 1c3e9...848
Skrevet

Føler det er noe annet hvis man kansje har en tradisjon med at man leser litt i en bok på fredag eller lørdagskvelden om foreldrene har tid, men ikke å synge nattasanger?

Skrevet

*Mamy is home.

*Kjære Gud jeg har det godt

*Jeg folder mine hender små

*So ro lille venn

HVER kveld, og fnupp er 8.5 år!!!!!!!!!!!!1

Men først må vi ha lesing, da ligger vi tett sammen ,mens jeg leser ett par-tre kapittel i en bok, før  hun snyr seg med ryggen mot meg, og jeg stryker henne over ryggen og synger disse 4 sangene for henne.

Nesten hver kvels sovner hun i løpet av sungingen.........

Tenk for en deilig måte å sovne på da...........i armene til mamma.............

Anonymous poster hash: 4e32a...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...