Gå til innhold

kan man lekke litt fostervann lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var gravid rundt uke 30 så fikk jeg MYE vannaktig utflod, dagen etter det begynte hadde jeg legetime så nevnte det da. Hun mente at så lenge det ikke renner nedover lårene så var det ikke fostervann, selv om jeg syntes at det luktet søtt. Noe jeg viste at fostervann gjør. Det var så mye vann at jeg måtte bruke mensbind h is ikke ble trusa gjennomvåt, men det rant ikke. Det gikk bra og i uke 39 så gikk vannet, og det var den samme lukten.

Så kan den utfloden ha vært fostervann? Ikke at dere vet, men noen som har opplevd å lekke litt fostervann så lenge uten problemer?

Anonymous poster hash: de758...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vannavgang over flere dager før fødselen kom i gang. Skjønte ikke først at det var fostervann siden det kom så lite om gangen, men så lenge hodet var festet kunne det lett lekke litt og litt. Hadde ikke hodet vært festet ville alt kommet på en gang. (Ble jeg fortalt av gynekolog). :)

Dette begynte forøvrig i uke 36 hos meg. Fikk prematurt barn.

Skrevet

Jeg gikk sånn i ca 10 uker (husker ikke nøyaktig hvilken uke det begynte), og hodet festet seg samme dag som vannet gikk. Mener jeg leste i et annet forum for lenge siden om ei som lekket fostervann pga et lite hull øverst i fosterposen og det gikk helt fint. Får jeg samme utflod ved neste svangerskap som lukter søtt så vil jeg ta det opp med legen igjen.

Skrevet

Må legge til at dersom du lekker fostervann må du holde deg unna badekar/basseng osv. Jeg fikk i alle fall beskjed om det grunnet fare for infeksjon.

Når jeg endelig kom meg til sjekk fikk jeg heller ikke dra hjem igjen før barnet var ute. Hadde riktignok rier, men ikke voldsomme. Følte meg litt uvel og fikk riestimulerende for fortgang.

Skrevet

Obs! Obs! Ikke stol på jordmødre ved mistanke om fostervannslekkasje. Det har vært flere saker nå hvor jordmødre har avfeiet gravide med vannlekkasje. Dette må tas på høyeste alvor og undersøkes av lege med vaginal inspeksjon og krystalliseringstest. Jeg fikk vannlekkasje i uke 24 og fødte i uke 27.

Anonymous poster hash: 4703c...ff0

Skrevet

Må legge til at dersom du lekker fostervann må du holde deg unna badekar/basseng osv. Jeg fikk i alle fall beskjed om det grunnet fare for infeksjon.

Når jeg endelig kom meg til sjekk fikk jeg heller ikke dra hjem igjen før barnet var ute. Hadde riktignok rier, men ikke voldsomme. Følte meg litt uvel og fikk riestimulerende for fortgang.

Nå fødte jeg i fjor, så jeg kan bade nå :P Jeg fikk dra hjem etter sjekken etter vannet gikk, for hadde ikke rier og man trenger ikke antibiotika før etter 18 timer.

Skrevet

Obs! Obs! Ikke stol på jordmødre ved mistanke om fostervannslekkasje. Det har vært flere saker nå hvor jordmødre har avfeiet gravide med vannlekkasje. Dette må tas på høyeste alvor og undersøkes av lege med vaginal inspeksjon og krystalliseringstest. Jeg fikk vannlekkasje i uke 24 og fødte i uke 27.

Anonymous poster hash: 4703c...ff0

Var fastlegen som ikke tok meg seriøst, ikke jordmora. Men jeg tar det opp igjen om det skjer neste gang. Er ganske vanlig med vannaktig utflod som gravid, så sikkert derfor en del blir avfeid :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...