Gå til innhold

Var ikke dette idiotisk gjort av barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen til venninnen min (fem år) ødela noe da barnehagen var på tur (med vilje). Foreldrene må erstatte det. 

Barnehagen hadde tatt det ganske strengt opp med ham, men de hadde også lovet at moren og faren ikke skulle være sinte på ham, fordi de hadde ordnet opp i barnehagen. Vel, foreldrene er sinte, og barnet har fått straff (som jeg egentlig synes er vel streng og går over for lang tid for en femåring, men de er ganske strenge). Jeg var hos dem i går, og da gutten ble nektet å se barne-tv (en del av straffen, gråt han sårt og sa at barnehagen hadde lovet at foreldrene ikke skulle bli sinte. 

Hvordan kan barnehagen soi noe slikt uten å ha avklart det med foreldrene først??

Anonymous poster hash: ce2c0...bf8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen til venninnen min (fem år) ødela noe da barnehagen var på tur (med vilje). Foreldrene må erstatte det. 

Barnehagen hadde tatt det ganske strengt opp med ham, men de hadde også lovet at moren og faren ikke skulle være sinte på ham, fordi de hadde ordnet opp i barnehagen. Vel, foreldrene er sinte, og barnet har fått straff (som jeg egentlig synes er vel streng og går over for lang tid for en femåring, men de er ganske strenge). Jeg var hos dem i går, og da gutten ble nektet å se barne-tv (en del av straffen, gråt han sårt og sa at barnehagen hadde lovet at foreldrene ikke skulle bli sinte. 

Hvordan kan barnehagen soi noe slikt uten å ha avklart det med foreldrene først??

Herregud, det er vel ikke barnehagen sin feil at foreldrene er sinte

Anonymous poster hash: f1a0b...b4c

Skrevet

Nei, det idiotiske var at de lovet barnet at saken var avsluttet i barnehagen uten først å ha avklart det med foreldrene. 

Skrevet

Barnehagen kan jo ikke vesttemme over foreldrene.

Anonymous poster hash: e9833...84c

Skrevet

Nei, det idiotiske var at de lovet barnet at saken var avsluttet i barnehagen uten først å ha avklart det med foreldrene. 

Men foreldrene burde ha vett nok til og forstå at dette er tatt opp i barnehagen og heller snakke rolig om det hjemme. Barnehagen burde kanskje ikke lovet det, men å skylde på barnehagen er for dumt. Du synes jo selv straffen er for streng og går over for lang tid

Skrevet

Det er mulig at barnehagen går utenfor sitt mandat her, men dette er noe foreldrene må ta opp med barnehagen. Når situasjonen er som den er synes jeg det er foreldrene som handler på en urettferdig måte når de straffer barnet videre.

Barnehagen har rydda opp i en situasjon som har skjedd mens de har hatt ansvaret, de regner saken som avklaret og har sagt dette til barnet,når foreldrene allikevel straffer barnet mer lærer de bare barnet at det barnehagen sier ikke har verdi. Dumt av dem.

Anonymous poster hash: 5d49d...307

Skrevet

Barnehagen tar det vel som en selvfølge at foreldrene vet hva som er å forvente av en femåring og vet hvordan det skal håndteres. Idiotisk av foreldrene at de ikke klarer å finne på noe litt mer passende som konsekvens.

Anonymous poster hash: 1f72d...1de
Skrevet

Men foreldrene burde ha vett nok til og forstå at dette er tatt opp i barnehagen og heller snakke rolig om det hjemme. Barnehagen burde kanskje ikke lovet det, men å skylde på barnehagen er for dumt. Du synes jo selv straffen er for streng og går over for lang tid

Ja, jeg synes foreldrene håndterer det feil. Men poenget mitt er at barnehagen roet ned et barn som skjønte at han hadde gjort noe galt, og lovet ham at han ikke behøvde å være redd for foreldrenes reaksjon, for nå var de ferdige med saken - uten å ha sjekket med foreldrene om det stemte. Det hadde vært noe helt annet om de hadde tatt en telefon til foreldrene først, men å love et barn at han ikke kommet til å få straff hjemme når de ikke aner noe som helst om det?

HI

Skrevet

Åh herregud- du må ikke rakke ned på en bhg her inne. De er jo hellige!!

Bhg kan ikke bestemme hva foreldrene innfører av straff hjemme så de skulle ikke sagt til barnet at han ikke kom til å få kjeft/ straff hjemme. Om de har sagt dette hadde jg tatt det opp med dem.

Merkelig at alle bare svarer; bhg kan ikke bestemme iver foreldrene?? Selvfølgelig kan de ikke det, MEN de kan bestemme hva de selv sier.

Når det er sagt syns et syns i gutten. Å bli straffet i så mange dager etterpå i tillegg til å fått hørt det i bhg.

Anonymous poster hash: 3a7b2...a87

Skrevet

Synes alltid det er dumt å love ungar noko ein ikkje veit om ein kan halde.  I dette tilfellet lova dei noko på vegne av andre, som dei ikkje visste at dei ville halde. 

- men om barnehagen har informert foreldra om kva dei har lova, så synes eg foreldra skulle ha forhalde seg til det. 

Skrevet

Barnehagen tar det vel som en selvfølge at foreldrene vet hva som er å forvente av en femåring og vet hvordan det skal håndteres. Idiotisk av foreldrene at de ikke klarer å finne på noe litt mer passende som konsekvens.

Anonymous poster hash: 1f72d...1de

Ja, idiotisk av foreldrene. Men barnehagen burde vite at det finnes mange idiotiske foreldre, og ikke ta for gitt at de vil følge barnehagens råd uten å ha avklart det først. 

Skrevet

Foreldrene burde kreve at barnehagen betaler. De betaler for pass av barnet blant annet for å passe på at barnet ikke gjør slike ting.

Å attpåtil til love barnet at foreldrene ikke blir sinte når de får en stor regning er hårreisende.

Anonymous poster hash: 69225...905

Skrevet

Hva er det som har blitt ødelagt?

Anonymous poster hash: 7bf25...adc

Skrevet

Foreldrene burde kreve at barnehagen betaler. De betaler for pass av barnet blant annet for å passe på at barnet ikke gjør slike ting.

Å attpåtil til love barnet at foreldrene ikke blir sinte når de får en stor regning er hårreisende.

Den er ikke veldig stor. Og det er vel strengt tatt ikke mulig for barnehagen å følge med på om en femåring blant ca 20 andre tar en stein og hiver den på en glassrute? Sånt tar bare noen sekunder. 

Skrevet

Han knuste en glassrute i en låve.

Skrevet

Jeg er ped leder selv. Jeg lover aldri at foreldrene ikke blir sur, men når jeg forteller foreldre hva som har hendt pleier jeg å si at vi har snakket om dette i bhg og vi er ferdig med det. Så håper jeg foreldre er smarte nok til å forstå at de ikke trenger å gnage om dette hjemme.

Skrevet

Tøysete av barnehagen, tøysete av foreldrene.

De er forresten ikke pliktet til å erstatte noe et så lite barn har skadet. Vanligvis er jeg sterk tilhenger av moralsk forpliktelse, men her har de faktisk betalt noen andre for å ha tilsyn med barnet - da måtte jeg nok grublet litt på om jeg faktisk syntes det var en del av foreldreoppgaven å erstatte tingen.

Anonymous poster hash: aedce...352
Skrevet

Han knuste en glassrute i en låve.

Det er en forsikringssak. Bhg har dekning for slike uhell.

Anonymous poster hash: a92fb...d5a

Skrevet

Idiotisk gjort av foreldrene.

Anonymous poster hash: af182...962

Skrevet

Idiotisk gjort av foreldrene.

Anonymous poster hash: af182...962

Enig i det. Men ikke mindre idiotisk av barnehagen å love noe de rett og slett ikke bestemmer.

Skrevet

Foreldrene burde kreve at barnehagen betaler. De betaler for pass av barnet blant annet for å passe på at barnet ikke gjør slike ting.Å attpåtil til love barnet at foreldrene ikke blir sinte når de får en stor regning er hårreisende.Anonymous poster hash: 69225...905

Den er ikke veldig stor. Og det er vel strengt tatt ikke mulig for barnehagen å følge med på om en femåring blant ca 20 andre tar en stein og hiver den på en glassrute? Sånt tar bare noen sekunder.  Anonymous poster hash: ce2c0...bf8
Størrelsen på barnehagen er uvesentlig. Det tar ikke mer enn noen sekunder for en femåring å knuse hode på en ettåring med en stein heller. Vi tar det likevell som en selvfølge at de passer på godt nok til at det ikke skjer.

Skrevet

Foreldrene burde kreve at barnehagen betaler. De betaler for pass av barnet blant annet for å passe på at barnet ikke gjør slike ting.Å attpåtil til love barnet at foreldrene ikke blir sinte når de får en stor regning er hårreisende.Anonymous poster hash: 69225...905

Den er ikke veldig stor. Og det er vel strengt tatt ikke mulig for barnehagen å følge med på om en femåring blant ca 20 andre tar en stein og hiver den på en glassrute? Sånt tar bare noen sekunder.  Anonymous poster hash: ce2c0...bf8
Størrelsen på barnehagen er uvesentlig. Det tar ikke mer enn noen sekunder for en femåring å knuse hode på en ettåring med en stein heller. Vi tar det likevell som en selvfølge at de passer på godt nok til at det ikke skjer.

Nå var det vel størrelsen på regningen som ikke var så stor, og ikke størrelsen på barnehagen

Skrevet

Det blir faktisk for dumt å si at barnehagen skal passe på alt mulig, det har de ikke mulighet til. Og størrelsen, eller antall voksne pr barn, er selvfølgelig vesentlig. 

Skrevet

Hvordan vet du at barnehagen har lovet at foreldrene ikke skulle bli sure? Var det guttungen som sa det, eller har du eller foreldrene til barnet hørt det direkte fra de ansatte?

Skrevet

Hvordan vet du at barnehagen har lovet at foreldrene ikke skulle bli sure? Var det guttungen som sa det, eller har du eller foreldrene til barnet hørt det direkte fra de ansatte?

De ansatte i barnehagen sa til foreldrene at de hadde sagt det til gutten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...