Gå til innhold

Hvorfor kan jeg ikke bare stole på min venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kjent med en herlig jente det siste året. Vi er blitt gode venner og jeg kan snakke med henne om alt. Vi er godt voksne begge to og jeg har ikke hatt en venninne som henne før. Men jeg greier ikke stole på at vi fortsetter å være venner. Så i stede for å være glad for det som er, bruker jeg tiden på å bekymre meg for at hun ikke gidder. Skylle tro jeg var tolv år. Herregud. Kan noen gi meg et råd eller spark bak??

Anonymous poster hash: 54bab...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre begynt å tenke slik som det du beskriver. Gjorde aldri det tidligere.

Men erfaringer siste årene har gjort at jeg nå kjenner på disse følelsene. Har også fått en god venninne siste året, kan prate med henne om alt, føler vi er veldig nære og jeg vet at hun er en person som ikke slipper så mange tett innpå seg, men at hun er veldig lojal mot de hun blir nær venninne med. Så det finnes ingen grunn for meg å tenke de tankene - bortsett fra tidligere erfaringer.

Men, jeg velger bevisst å ikke tenke særlig på det, og tenker også at hun i hvert fall er en så nær venninne nå, og at det ikke er noen grunn til å grue seg til noe som kanskje aldri skjer.

Jeg tenker at det delvis er et valg - jeg vil ikke at tidligere erfaringer skal få ødelegge fremtiden for meg.

Anonymous poster hash: 3cf2e...cf4
Skrevet

De som har mange gode, nære venner er ofte de som ikke tenker på hva andre syns om dem og som ikke opptrer "trengende". Tenker at du må fokusere på å la være å tenke slike tanker og bare kose deg med at du har fått en god venninne. Vis henne at vennskapet er viktig for deg, men ikke kvele henne. Pass på at det ikke bare er du som tar kontakt, det er lett å bli lei av folk som er for påtrengende.

Tenk over hva som er viktige kvaliteter hos en venn, og vær denne vennen for henne, så skal du se dere forblir venner.

Skrevet

De som har mange gode, nære venner er ofte de som ikke tenker på hva andre syns om dem og som ikke opptrer "trengende". Tenker at du må fokusere på å la være å tenke slike tanker og bare kose deg med at du har fått en god venninne. Vis henne at vennskapet er viktig for deg, men ikke kvele henne. Pass på at det ikke bare er du som tar kontakt, det er lett å bli lei av folk som er for påtrengende.

Tenk over hva som er viktige kvaliteter hos en venn, og vær denne vennen for henne, så skal du se dere forblir venner.

Det er gode råd du gir....problemet er at det nesten utelukkende er jeg som tar kontakt. Hun sier selv hun er dårlig på slikt og når jeg spør om vi skal treffes eller gå tur sier hun alltid ja. Hun sier ofte at jeg ikke mister henne og at hun er glad for vennskapet men jeg klarer ikke tro på det....merker at det ødelegger for meg. Jeg har kommet så langt i dette nå at jeg har begynt å vurdere å avslutte vennskapet så jeg ikke skal bli såret og det er jo helt idiotisk!!!

HI

Skrevet

Det er gode råd du gir....problemet er at det nesten utelukkende er jeg som tar kontakt. Hun sier selv hun er dårlig på slikt og når jeg spør om vi skal treffes eller gå tur sier hun alltid ja. Hun sier ofte at jeg ikke mister henne og at hun er glad for vennskapet men jeg klarer ikke tro på det....merker at det ødelegger for meg. Jeg har kommet så langt i dette nå at jeg har begynt å vurdere å avslutte vennskapet så jeg ikke skal bli såret og det er jo helt idiotisk!!!

HI

Hvorfor siker hun at du ikke mister henne? Har det vært oppe som tema? Hadde fått litt panikk om ei venninne hadde tatt opp med meg at hun var redd for å miste meg, da hadde jeg følt meg kvalt.

Som du sier selv så vil det jo være aldeles idiotisk å avslutte vennskapet. 

Hva med å få en hobby eller to? Mennesker som har interesse er ofte mer interessante. Og da vil du også treffe andre og få flere venninner så ikke alt avhenger av den ene.

Det tar lang tid før et vennskap er "ferdig utviklet" (hvis det noengang blir det). Jeg har noen venninner som får se alle mine dårlige sider fordi jeg vet de er der uansett, og så har jeg noen der jeg anstrenger meg litt mer for å være positiv og underholdende. Litt som i et nytt kjærlighetsforhold, man viser ikke alt med en gang.

Mennesker som blir godt likt er ofte dem som har tro på seg selv og ikke er avhengige av andre. Som har humor og kunnskap om mange ulike temaer. Som er rause og inkluderende. Som man kan stole på.

Prøv å være den beste utgaven av deg selv du klarer :) 

Skrevet

HI

Hvorfor siker hun at du ikke mister henne? Har det vært oppe som tema? Hadde fått litt panikk om ei venninne hadde tatt opp med meg at hun var redd for å miste meg, da hadde jeg følt meg kvalt.

Som du sier selv så vil det jo være aldeles idiotisk å avslutte vennskapet.

Hva med å få en hobby eller to? Mennesker som har interesse er ofte mer interessante. Og da vil du også treffe andre og få flere venninner så ikke alt avhenger av den ene.

Det tar lang tid før et vennskap er "ferdig utviklet" (hvis det noengang blir det). Jeg har noen venninner som får se alle mine dårlige sider fordi jeg vet de er der uansett, og så har jeg noen der jeg anstrenger meg litt mer for å være positiv og underholdende. Litt som i et nytt kjærlighetsforhold, man viser ikke alt med en gang.

Mennesker som blir godt likt er ofte dem som har tro på seg selv og ikke er avhengige av andre. Som har humor og kunnskap om mange ulike temaer. Som er rause og inkluderende. Som man kan stole på.

Prøv å være den beste utgaven av deg selv du klarer :)

Det ble tatt opp i en samtale ganske tidlig. Vi møttes på en litt spesiell måte uten at jeg skal gå inn på det, men hun ble kjent med meg på et veldig sårt tidspunkt.

Men jeg skal tenke godt over hva du har sagt, mye lurt her. Jeg er en god venn for henne, og hun for meg.....får prøve å stole på i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...