Gå til innhold

Hav mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 100%.

Hverdager er jeg sammen med ungene ca 1 1/2 time om morgenen før skolen.

Jeg er hjemme når de kommer fra skolen, men jobber da hjemmefra. Jeg kan hjelpe dem med lekser ol innimellom min egen jobb. Fra ca 17.00 kan jeg følge opp ungen tettere, følger dem på aktiviteter ol, men de vil jo ofte være med venner også. Da er jeg tilgjengelig, men driver med mitt.

Innen 20.30 har ungene lakt seg.

I helgen er jeg tilgjengelig for ungene omtrent hele tiden, men vi holder ikke på med det samme hele tiden likevell. Akkurat nå er for eksempel jeg inne og pleier forkjølelsen mens jentene er ute og sykler.

Foreldre har vell aldri brukt så mye tid på ungene sine som de gjør i dag, selv om man ikke er hjemmeværende.

Anonymous poster hash: 0a853...931

Skrevet

Jeg får ikke dette regnestykket til å gå opp, jeg da..

Hun har fri en dag i uka og jobber korte dager, han kjører taxi på formiddag og ettermiddag...Men de har råd til flere måneder med ferie og de reiser verden rundt hvert år?.. Hvordan får de egentlig pengene til å strekke til til dette? Dette tipset mottas med takk ;)

Anonymous poster hash: 68134...be9
Skrevet

Jeg får ikke dette regnestykket til å gå opp, jeg da.. Hun har fri en dag i uka og jobber korte dager, han kjører taxi på formiddag og ettermiddag...Men de har råd til flere måneder med ferie og de reiser verden rundt hvert år?.. Hvordan får de egentlig pengene til å strekke til til dette? Dette tipset mottas med takk ;)Anonymous poster hash: 68134...be9

Det lurer jeg og på

Anonymous poster hash: d37ee...bd6

Skrevet

"Charlotta kommer fra en karrierefamilie. På torget i Uddevalla står en statue av farfaren Gustaf, som var en av Sveriges mest framgangsrike skipsredere. Faren hadde sitt eget firma, og flere av brødrene har lederjobber."

quote name="Anonym bruker" post="146230960" timestamp="1395584591"]

Jeg får ikke dette regnestykket til å gå opp, jeg da.. Hun har fri en dag i uka og jobber korte dager, han kjører taxi på formiddag og ettermiddag...Men de har råd til flere måneder med ferie og de reiser verden rundt hvert år?.. Hvordan får de egentlig pengene til å strekke til til dette? Dette tipset mottas med takk ;)Anonymous poster hash: 68134...be9

Det lurer jeg og på

Anonymous poster hash: d37ee...bd6

mistenker at der ligger en løsning på det problemet her...

"

Skrevet

Hun har fri en dag i uka og jobber korte dager, han kjører taxi på formiddag og ettermiddag...Men de har råd til flere måneder med ferie og de reiser verden rundt hvert år?.. Hvordan får de egentlig pengene til å strekke til til dette? Dette tipset mottas med takk ;)

Jeg kan tenke meg følgende:

Ingen går til frisør. Alt av klær blir kjøpt på salg/Fretex/blir arvet, samme med sko. Kjøper billig mat og lager mye selv. Bruker minimalt med/ingen kosmetikk. Går aldri på kafe, restaurant, kino, lekeland og lignende. Kjøper seg ikke lunsj ute, unner seg et blad, et rekesmørbrød, en ekstra kaffelatte osv. Bor billig, unngår bil, bryr seg katten om interiør og mote og sånt. Generelt sett velger å ikke kaste bort noen penger på hverdagsluksus, og heller sparer alt til opplevelser.

Anonymous poster hash: c27f1...e0b

Skrevet

Jeg jobber 100%.

Jeg er lærer og er på jobb til ca 15:30 hver dag. Noen dager lenger og noen dager kortere. Det jeg ikke har fått gjort innen den tid fortsetter jeg på når kvelden kommer og ungene har lagt seg. Mannen min henter i bhg og jeg kjører rett hjem og begynner på middag. Vi er alle hjemme når kl er 16. Da er det tre og en halv time til minstemann er i seng.

Eldste og mannen bruker to ettermiddagen i uken på trening, da er jeg og minstemann hjemme, på lekeplassen, ute med venner ol.

Helgene tilbringer vi sammen. Mannen tar barna med på svømming, i gymsalen for å spille fotball, på lekeplassen et par timer på søndag formiddag, mens jeg jobber. Jeg vil heller bruke ettermiddagene sammen med barna og jobbe litt på søndagen enn å være på jobb til langt utpå ettermiddagen hver dag.

På grunn av at jeg jobber slik, kan jeg ta barna ut av bhg og SFO når det er skoleferie.

Anonymous poster hash: a7e3e...114

Skrevet

Selvfølgelig er tanken dems god, og de er heldige som kan leve det livet de kan. Men, de kan umulig leve på de pengene de tjener, og det ender opp med at artikkelen bare irriterer meg. Skal de ha en artikkel om folk som jobber redusert og velger tid med barna, så velg da hvertfall noen som lever i en realistisk verden. 

Når det er sagt så er jeg selv hjemme senest 15.30 hver dag. Og barna legger seg 20.30. Så jeg syns vi har mye tid sammen. 

Skrevet

Jeg jobber 100 %. Mannen også. Jeg ser barne en time om morgenen. Så fra 16.00 til de legger seg kl. 19 og 19.45. Mannen min ser dem fra 15.30 til leggetid.

Vi er vel en helt vanlig familie. Tenker ikke så mye på det...

Skrevet

Tenkte også at de får penger fra andre plasser enn jobben deres.

Men av og til slår det meg hvor lite tid jeg har med lillesnuppa.

Kjører i barnehagen tidlig, siden vi bor eg stykke unna. Henter henne tidlig, ca halv 4, og drar å handler.

Men når vi kommer hjem er det middagslaging og spising. Og plutselig er liksom klokka seks. Litt lek, og så er det kveldsstellet, og kl blir 7. I seng med ungen, og jeg føler jeg nesten ikke har sett henne.

Føler at det blir for mye fokus på at man skal jobbe 100 %, og lite fokus på at barnet.. Samtidig må man jo ja penger.. Av og til skulle jeg ønske at de ikke tok likestillingen Såå langt. Selv om jeg er veldig glad i jobben min! Og kunne ikke sett for meg å ikke jobbe i det hele tatt..!

Hardt liv:)

Anonymous poster hash: 42e9b...7d4

Skrevet

Fra HI****

Skrevet

Jeg skulle gjerne jobbet mindre og brukte mer til og penger på ferie, men det regnestykket går ikke opp her i gården. Jeg kobber 100% fordi ut må det, ikke fordi jeg har et brennende ønske om det. Skulle mer enn gjerne reist mer også, men med 100% jobb som jeg MÅ ha er ikke det like lett heller...

Så fint for de som får dette til å fungere, det gjør dt dessverre ikke her :(

Skrevet

Tenkte også at de får penger fra andre plasser enn jobben deres.

Men av og til slår det meg hvor lite tid jeg har med lillesnuppa.

Kjører i barnehagen tidlig, siden vi bor eg stykke unna. Henter henne tidlig, ca halv 4, og drar å handler.

Men når vi kommer hjem er det middagslaging og spising. Og plutselig er liksom klokka seks. Litt lek, og så er det kveldsstellet, og kl blir 7. I seng med ungen, og jeg føler jeg nesten ikke har sett henne.

Føler at det blir for mye fokus på at man skal jobbe 100 %, og lite fokus på at barnet.. Samtidig må man jo ja penger.. Av og til skulle jeg ønske at de ikke tok likestillingen Såå langt. Selv om jeg er veldig glad i jobben min! Og kunne ikke sett for meg å ikke jobbe i det hele tatt..!

Hardt liv:)

Hvis du handler en dag i uka og forbereder middagen kvelden før, genererer det mer tid med barna:-)

Anonymous poster hash: 767ee...64e

Skrevet

Vi har valgt å bosette oss landlig, lite eldre hus vi har renovert over tid, stor hage og uteplass. Vi setter tid sammen med barna forran status og materielle ting . Samtidig har vi funnet en balanse mellom trygg og god økonomi, tid sammen og råd til feks ferie hver sommer i enten inn eller utland i høysessong, helgeturer osv.

Vi eier båt, har to biler, har buffer, ungene får det meste de ønsker seg, men vi bryr oss ikke om feks designmøbler, statusbiler ol. For oss er det verdivalg og prioriteringer.

Anonymous poster hash: ed774...418

Skrevet

På en prikk! Hilsen ei som tjener 20.000 i mnd og sparer så jeg er på ferie minst 4 uker i året. Inkludert Thailand, Italia pluss ett par storbyhelger. Får forresten ofte skryt av det pene håret mitt. Har ikke vært hos frisør siden 2007.

Jeg kan tenke meg følgende:

Ingen går til frisør. Alt av klær blir kjøpt på salg/Fretex/blir arvet, samme med sko. Kjøper billig mat og lager mye selv. Bruker minimalt med/ingen kosmetikk. Går aldri på kafe, restaurant, kino, lekeland og lignende. Kjøper seg ikke lunsj ute, unner seg et blad, et rekesmørbrød, en ekstra kaffelatte osv. Bor billig, unngår bil, bryr seg katten om interiør og mote og sånt. Generelt sett velger å ikke kaste bort noen penger på hverdagsluksus, og heller sparer alt til opplevelser.

Anonymous poster hash: c27f1...e0b

Anonymous poster hash: a8c40...81f

Skrevet

Jeg er vel 50 % student nå.

mandag er han i barnehagen fra 9-14.00

tirsdag 7 -14.00

onsdag 8 - 16.00

torsdag 8.30-16.00

fredag 9.30-15.15 ca

Anonymous poster hash: 0180d...220
Skrevet

Jeg jobber 50 prosent, jobber fra halv 9 til kl 14 mandag til torsdag. Minste på 5 år har korte dager i barnehagen og de to andre går rett hjem etter skolen. De går på en aktivitet hver. Vi har masse tid sammen både på hverdag og i helgen. Men grunnen for at vi Gjør det slik er at pappen jobber på sjøen og er masse borte, derfor ligger meste av ansvaret for hus og barn på meg. Jeg har rett å slett ikke mulighet til å jobbe 100 prosent. Er glad for at jeg har mulighet til å jobbe redusert, men skulle gjerne hatt mannen min mer hjemme.

Anonymous poster hash: 65c93...173

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har sagt opp en del av jobben min for å frilanse, studere, feriere og ha fritid med familien, og har aldri gjort et bedre valg. Pr i dag jobber jeg 80%, men jeg håper at det ikke går over 75% fra høsten av.

Skrevet

Vi jobber begge 100%, barna er i barnehage 6-7 timer daglig, faktisk mindre enn barna til folk jeg kjenner som jobber deltid eller er hjemmeværende. En drar tidlig på jobb og tidlig hjem, mens den andre leverer sent. Mulighet til å ta igjen det tapte på jobb hjemme på kveldstid er selvsagt en god hjelp.

For oss er økonomi viktig, ikke fordi vi skal flotte oss med ferier og dyre biler, men fordi vi antar at det vil komme langt dårligere tider her til lands. Vi vil ha en god buffer som sikkerhet for barna våre.

Anonymous poster hash: be85b...128

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...