Gå til innhold

Tips mot kattedritt i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske lei av at 1 åringen går å tråkker i kattedritt i hagen,noen som har noen tips som faktisk funker for å få kattene til å holde seg unna?

Anonymous poster hash: 718a6...572

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes et middel du får kjøpt i de fleste dyrebutikker som du kan strø rundt i hagen for at de skal holde seg unna. Grønn flaske. Har hørt fra andre at den funker hvertfall. Jobber i dyrebutikk.. 

Anonymous poster hash: ebc28...19d
Skrevet

I følge de gale kattedamene her inne, må man bare finne seg i slikt.....Har tatt opp denne problematikken her før :(

Jeg ville forsøkt katt-deg-vekk samt spyle kattebeistene med vann om d tar dem på fersken!

Anonymous poster hash: aad8b...92e
Skrevet

Katt deg vekk fungerer ganske bra. Hvitløk har jeg også hørt at fungerer. Mamma sverger til å helle gammel parfyme i blomsterbedene (lukter interessant om sommeren)

hilsen en av de gale kattedamene som har full forståelse for at naboene jager katten min ut av hagene sine med midler og vannslanger ;-)

Skrevet

Er dette virkelig et så stort problem? Vi har bestandig hatt katt og det er mange andre katter her også, men vi plages aldri av kattemøkk i hagen. De gjør fra seg i blomstebeddene der det er lett å grave, aldri på plenen. Kansje dere kan skaffe dere et stort blomsterbed med åpen jord mellom plantene. Da ville kattene gjødsel blomstene og dere slipper å se eller tråkke i møkka.

Anonymous poster hash: 809b1...fa1

Skrevet

Vi var ille plaget for noen år siden. Prøvde alt mulig. Til og med katt deg vekk. Ingen av rådene vi fikk hjalp.

Ble kvitt problemet den dagen vi kom hjem med hund. Ikke sett en eneste katt i hagen etter det.

Anbefaler selvsagt ikke å skaffe seg hund kun for å bli kvitt kattene.

Anonymous poster hash: c6d93...a86

Skrevet

Jeg kaster vann på alle katter jeg ser i hagen, og så har vi strødd sennepsfrø i blomsterbedene. Det svir skikkelig hvis de setter seg i det.

Anonymous poster hash: e8704...560

Skrevet

Ultralyd?

Anonymous poster hash: 81b7d...4f4
Skrevet

Er dette virkelig et så stort problem? Vi har bestandig hatt katt og det er mange andre katter her også, men vi plages aldri av kattemøkk i hagen. De gjør fra seg i blomstebeddene der det er lett å grave, aldri på plenen. Kansje dere kan skaffe dere et stort blomsterbed med åpen jord mellom plantene. Da ville kattene gjødsel blomstene og dere slipper å se eller tråkke i møkka.

Faktisk er det blitt det nå. Har aldri vært det før selv om det har vært mye katter i nabolaget. Kommet en ny nabo med katt for en tid tilbake og etter det har det blitt mye dritt i hagen. Ikke bare i beddet, men også på plenen, tok bort 4 "kladder" i sted og det er ikke mange dager siden jeg rydda opp sist

Skrevet (endret)

Og du vil faktisk ha kattemøkk i blomsterbedene?

Til HI: Spyl katta med vann om du ser den, skaff stor hund, og kjølhal naboene.

Endret av sug lut
Skrevet

Vi har katter selv, de har kapret ett blomsterbed i hagen som de bruker til do. Helt greit for meg så lenge de bruker den og ikke alle andres hager. (Spurt naboer om kattene våre er ett problem, og de er fornøyd med våre katter. De kommer bare og hilser på eller jakter )

Men med katter tiltrekkes det andre katter, så i parringstiden strør jeg pepper rundt huset og i noen bed, da har jeg mindre katter på besøk. Våre katter går ikke på disse plassene så det går greit for de.

Jeg helte kaffe og kanel noen steder i hagen pga maur og det jaget vist pusekatter. Det var en lukt de absolutt ikke likte, så nå er det nesten bare våre katter og kjæresten til den ene katta som er i hagen vår. De andre kattene går rundt tomta vår faktisk. (Kan late som den ene katta er veldig skummel, en skikkelig vakt hund)

Anonymous poster hash: c08e0...6bf

Skrevet

Vi har katter selv, de har kapret ett blomsterbed i hagen som de bruker til do. Helt greit for meg så lenge de bruker den og ikke alle andres hager. (Spurt naboer om kattene våre er ett problem, og de er fornøyd med våre katter. De kommer bare og hilser på eller jakter )

Men med katter tiltrekkes det andre katter, så i parringstiden strør jeg pepper rundt huset og i noen bed, da har jeg mindre katter på besøk. Våre katter går ikke på disse plassene så det går greit for de.

Jeg helte kaffe og kanel noen steder i hagen pga maur og det jaget vist pusekatter. Det var en lukt de absolutt ikke likte, så nå er det nesten bare våre katter og kjæresten til den ene katta som er i hagen vår. De andre kattene går rundt tomta vår faktisk. (Kan late som den ene katta er veldig skummel, en skikkelig vakt hund)

Anonymous poster hash: c08e0...6bf

Det ser ut til at det er vårt bed og plenen rundt som har blitt kattenes favoritt. Takk for tips om ting jeg kan strø i området, får håpe det hjelper.

Sjelden jeg har tatt de på fersken og har ikke så lyst på hund så tror ikke det er så lett å bruke de metodene

Skrevet

Steriliser kattene - tiltrekker mindre katter :)

Anonymous poster hash: 50536...310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...