Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Det begynte forrige uke med at jeg var fullstendig obstipert og etter 1 mikrolax, en pursenid og på nippen til plukking, så klarte jeg endelig å få det til. Men hele denne uken har jeg fremdeles vært treg og sliter. Kjøpte meg Duphalc men nada effekt. Tok også i går kveld en pursenid, men ingeting funker. Drikker mye, nok fiber i form av grønt, grove produkter m.m Må nevne at jeg blødde bakfra i forrige uke, og regner med at det var en hemoride som sprakk eller noe, siden jeg måtte slite! Noen som har T I P S? Enn det jeg har forsøkt. Er desperat :/ Anonymous poster hash: eeea3...db7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Gå en lang tur eller tren. Pleier å få fart på systemet. Anonymous poster hash: f1366...0ca
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Benefiber eller visiblin virker mye bedre sammen med nok væske, enn fiber du får i deg ved grønnsaker og grovt korn. Då lange turer og fortsett med duphalac. Blødnng bør sjekkes selv om du mistenker hemorroide. Anonymous poster hash: 8e970...7e4
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Er i bevegelse hver dag, men skulle ha vært på trening for lengst. Huff dette er ikke noe moro. Men skal sjekke ut det dere har skrevet Anonymous poster hash: eeea3...db7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Har ei datter som sliter med treg mage, og hun bruker movicol istedet for duphalac. Skal visst fungere bedre og gi mindre luftplager osv som duphalac kan gi. Hun får til oftere på do når hun går på en pose movicol om dagen. Anonymous poster hash: 0975a...691
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Har ei datter som sliter med treg mage, og hun bruker movicol istedet for duphalac. Skal visst fungere bedre og gi mindre luftplager osv som duphalac kan gi. Hun får til oftere på do når hun går på en pose movicol om dagen. Anonymous poster hash: 0975a...691 På resept eller fåes kjøpt vanlig på apotek? Kjære vene... føler meg som ei dame på sykehjemmet i alder av 90 år som er immobil Anonymous poster hash: eeea3...db7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Prøv Laxeboral dråper, reseptfritt på apoteket. Gir mindre luft i magen enn Dulphalac ol. Frukt og fiber er også veldig bra for å holde magen i gang. Men disse overnevnte virker best som vedlikehold av magen når du har fått tømt deg skikkelig, du kan prøver Microlax for å få tømt deg skikkelig. Anonymous poster hash: ba960...041
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Får prøve en mikrolax i morgen igjen. Maken altså! Takk for tips. Anonymous poster hash: eeea3...db7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Løp 15 km noen dager i ukea, så løsner det Anonymous poster hash: f955e...f40
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Drikk mye og løp langt flere ganger i uka. Spis svisker hver dag. Anonymous poster hash: 5725d...c19
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Starter gjerne i dag Skal iallefall ned på treningsstuioet i morgen og ta 1 time mølle med incline 6 til 8 og 1 time spinning. Anonymous poster hash: eeea3...db7
Følelsesvims Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Skikkelig kjip pulverkaffe (type First Price) pleier å gjøre susen hos meg
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Aaah hadde jeg bare likt kaffe. Anonymous poster hash: eeea3...db7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Starter gjerne i dag Skal iallefall ned på treningsstuioet i morgen og ta 1 time mølle med incline 6 til 8 og 1 time spinning. Anonymous poster hash: eeea3...db7 Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn blir det mer fart på magen hvis jeg løper ute. Mulig det skyldes avstanden til toaletter. Jeg har endt i buskene et par ganger. Anonymous poster hash: 5725d...c19
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Pursenid bør du ihvertfall være forsiktig med, den ødelegger tarmens naturlige peristaltikk. To er ikke farlig akkurat, men om du tar de ofte så er ikke det veldig lurt. Husk at om du får i deg mye fiber er det enda viktigere med mye væske også. Har du alltid hatt problemer med treg mage eller er det nå plutselig?
Gjest lillehi Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Prøv å drikke Biola og spis Biola yoghurt. Svisker er også bra😃 lykke til, det er helt forferdelig å slite med dette!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 Pursenid bør du ihvertfall være forsiktig med, den ødelegger tarmens naturlige peristaltikk. To er ikke farlig akkurat, men om du tar de ofte så er ikke det veldig lurt. Husk at om du får i deg mye fiber er det enda viktigere med mye væske også. Har du alltid hatt problemer med treg mage eller er det nå plutselig? Har hatt til tider pga lavt stoffskifte og uregelmessigheter der. Men dette her, kom brått forrige uke. For min del så virker det som om " noe" stenger passasjen . Kanskje noe jeg innbiller meg, men har faktisk bestilt meg time hos legen til uken nå, via nettet. Og ja vet dette med Purseniden. Ikke noe som skal taes. Og får begynne godt på lavkarbo igjen, siden det fikset biffen opptil flere ganger om dagen Anonymous poster hash: eeea3...db7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Prøv å drikke Biola og spis Biola yoghurt. Svisker er også bra lykke til, det er helt forferdelig å slite med dette!!! Takk... tror jammen jeg skal drikke sviskesaften til minsten her til kvelds Anonymous poster hash: eeea3...db7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Hvis du ikke liker kaffe (skal forøvrig litt til for å like pulverkaffen til First Price ) er avokado og sushi to andre ting som også har virket på meg Svisker og blåbær er vel også kjent for å kunne hjelpe på magen. Anonymous poster hash: 0a769...141
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Pursenid bør du ihvertfall være forsiktig med, den ødelegger tarmens naturlige peristaltikk. To er ikke farlig akkurat, men om du tar de ofte så er ikke det veldig lurt. Husk at om du får i deg mye fiber er det enda viktigere med mye væske også. Har du alltid hatt problemer med treg mage eller er det nå plutselig?Har hatt til tider pga lavt stoffskifte og uregelmessigheter der. Men dette her, kom brått forrige uke. For min del så virker det som om " noe" stenger passasjen . Kanskje noe jeg innbiller meg, men har faktisk bestilt meg time hos legen til uken nå, via nettet. Og ja vet dette med Purseniden. Ikke noe som skal taes. Og får begynne godt på lavkarbo igjen, siden det fikset biffen opptil flere ganger om dagen Anonymous poster hash: eeea3...db7 Hvis det føles slik er et legebesøk lurt, ja. Anonymous poster hash: 5725d...c19
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #21 Skrevet 23. mars 2014 Takker for mange gode tips, jenter Har lett for å bli paranoid når jeg googler tingen på nettet og kjekt med et legebesøk i stedet. Skjønner minsten meget godt, når han sliter noen ganger. Blir pokker i meg helt krakilsk jeg også. Anonymous poster hash: eeea3...db7
♥Nemi♥ Skrevet 23. mars 2014 #22 Skrevet 23. mars 2014 Har du linfrø, så spis det! Jeg spiser nå og da noen skjeer, og det funker.
Zaphira Skrevet 23. mars 2014 #23 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Hvis du ikke liker kaffe (skal forøvrig litt til for å like pulverkaffen til First Price ) er avokado og sushi to andre ting som også har virket på meg Svisker og blåbær er vel også kjent for å kunne hjelpe på magen. Anonymous poster hash: 0a769...141 [/quote ] Blåbær er uhensiktsmessig i denne sammenhengen. Det tørker vel magen mer enn noe annet og bør spises når du har løs mage, Ikke hard/treg mage ,pass på ; ) Svisker, druer, gulrot, linfrø, gode oljer, banan og probiotisk melkeprodukter kan også være godt mot obstipasjon. Lykke til Endret 23. mars 2014 av Zaphira
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #24 Skrevet 24. mars 2014 Blåbær er uhensiktsmessig i denne sammenhengen. Det tørker vel magen mer enn noe annet og bør spises når du har løs mage, Ikke hard/treg mage ,pass på ; ) Svisker, druer, gulrot, linfrø, gode oljer, banan og probiotisk melkeprodukter kan også være godt mot obstipasjon. Lykke til Blåbær har ulik virkning om de spises rå eller om de spises bearbeidet og kan derfor brukes både ved hard og løs mage - hvis man bruker riktig metode Husker ikke hva som var hva i farten, men det gjør sikkert google HI - prøv å ta litt større doser med magnesium. Er du lav på magnesium så kan det gjøre at muskulaturen ikke greier å slappe ordentlig av - og vi er avhengig av at småmusklene i tarmveggen slapper av når vi skal få ut avføringen. Jo mer forstoppet man blir jo surere blir man ofte i kroppen, og jo lavere blir man gjerne på magnesium. En del med stoffskifteproblemer ligger ofte lavere enn optimale nivåer av magnesium, mens de egentlig trenger å ligge høyere enn de gjør. I tillegg til å ha en muskelavslappende effekt så vil magnesium i for store doser gjøre at man får diare for å kvitte deg med overskuddet. Du kan også ta en større dose natron blandet ut i vann. F.eks. 3-4 ts natron i en halv liter vann. Hold deg da nær toalettet - og skjer det ikke noe, så tar du litt mer Uansett hvilken metode du velger så må du innstille deg på at det første som skal ut vil være hardt og ganske tørr avføring, før resten bedrer seg. Som Zaphira er innom - ta en runde med gode tarmbakterier. Siden du har disse problemene i perioder så bør du ta en kur, ta gjerne en kur som er beregnet å bruke etter antibiotikakur (BioCare Intensive eller Udo's Choice Super 8 - helsekost). Jeg har en kropp som trenger mer magnesium enn de fleste, så jeg må ta tilskudd med magnesium daglig og har måttet gjøre det over mange år. Jeg bruker Shifts Super-magnesium (helsekost) siden den inneholder B6 som kroppen trenger for å ta opp magnesium, i tillegg er magnesiumforbindelsene i dette produktet lettopptakelig for kroppen (i motsetning til noen andre billigere tilskudd). Hvis du trener en del og/eller stresser en del så vil kroppen gjerne også ha et større behov for magnesium enn ellers. Jeg tar 2 super-magnesium hver kveld, og da er dobesøk aldri problem på morgenen. I perioder hvor jeg av en eller annen grunn har stresset mye (eller spist/drukket mat/drikke som er syredannende eller veldig surt) så kan det hende jeg trenger større dose magnesium, f.eks. to morgen og to kveld i en periode før jeg kutter ned igjen til normal dagsdose (får også i meg magnesium via andre kilder - cachewnøtter er bl.a. en god magnesiumkilde). Anonymous poster hash: 63288...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå