Gå til innhold

Pedofil i nabolaget. Gi beskjed

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gammel venn av meg gikk nylig gjennom ett samlivsbrudd. Kjøpt seg ny leilighet og er veldig fornøyd ang det.

Men jeg vet at han har flyttet i like i nærheten av en pedofil.

Burde jeg gi beskjed? Skal man gi beskjed?

Han har to barn.

Hvordan sier man slikt?

Anonymous poster hash: 7c7ad...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg ikke var bundet av taushetsplikt så ville jeg fortalt ham det

Anonymous poster hash: 96366...4af
Skrevet

Ja, det synes jeg du bør si.

Anonymous poster hash: 9a5f2...988

Skrevet

Om du er 100% sikker i din sak at personen er pedofil, så ja!

Er det den minste tvil i om h*n er det, så nei.

Skrevet

Er du helt sikker på at personen er pedofil? HELT sikker? I så fall bør du si ifra. 

Anonymous poster hash: 1ba82...3f0
Skrevet

Ja, om du ikke har taushetsplikt så syntes jeg absolutt du bør/må fortelle det.

Skrevet

Vi har en pedofil i nabolaget å setter veldig stor pris på att vi fikk vite det. Vi fikk vite hva han hadde gjort samtidig å kan føle oss litt "tryggere" foreløpig med tanke på att barna våre foreløpig er "får små". Men de vil jo bli passe alder etterhvert:s

Vi passer likevel ekstra godt på barna våre uansett å de får ikke låv til å bade nakene i plaskebassenget i hagen ol.

Anonymous poster hash: a80e6...46c

Skrevet

Så lenge du er 100% sikker. Ikke 99% eller "har hørt det". Har han blitt dømt?

Jeg ville jo visst det selv, men husker at en mann i vårt nabolag fikk det stempelet og han var nok uskyldig. Det ble uansett aldri glemt.

Anonymous poster hash: b48a8...7cd

Skrevet

Jeg hadde satt pris på å vite det, men du må være 100% sikker. Ganske forferdelig for en person å bli stemplet som pedofil om personen ikke er det.

Anonymous poster hash: d45d5...c26

Skrevet

Hvorfor får en pedo i det hele tatt lov å gå fritt i vårt samfunn?? Det skal vel ikke være slik at det er ofrene som skal beskytte seg?

Anonymous poster hash: 86196...62c
Skrevet

Hvorfor får en pedo i det hele tatt lov å gå fritt i vårt samfunn?? Det skal vel ikke være slik at det er ofrene som skal beskytte seg?

Og der var vi i gang igjen! En pedofil og en overgriper er IKKE nødvendigvis det samme!

Pedofili er en legning, slik som feks homofili!

Anonymous poster hash: c69d5...8f8

Skrevet

Og der var vi i gang igjen! En pedofil og en overgriper er IKKE nødvendigvis det samme!

At du sammenlikninger pedofili med homofili er helt sykt

Anonymous poster hash: d9b02...985

Skrevet

Det kommer jo Ann på hva personen har gjort, man kan bli straffet får å ha seg med en på 15 hvis man selv er feks 18. Kjedelig hvis han har fått stempelet pedofil pga en ungdoms flørt. For hvis det kommer ut att han er straffet får seksuell omgang med mindreårige, men ikke hvor gamle noen av partene var så høres det plutselig mye værre ut en det egentlig er.

Anonymous poster hash: a80e6...46c

Skrevet

At du sammenlikninger pedofili med homofili er helt sykt

Anonymous poster hash: d9b02...985

Hun sammenlignet da ikke. Hun skrev at pedofili er en LEGNING, på samme måte som homofili er det. Du har også en legning, det har vi alle.

Anonymous poster hash: a832a...aaa

Skrevet

Hvorfor får en pedo i det hele tatt lov å gå fritt i vårt samfunn?? Det skal vel ikke være slik at det er ofrene som skal beskytte seg?Anonymous poster hash: 86196...62c

Pedofili er en legning, slik som feks homofili!Anonymous poster hash: c69d5...8f8

At du sammenlikninger pedofili med homofili er helt syktAnonymous poster hash: d9b02...985

Herregud, så liten innsikt du har!

Anonymous poster hash: 95e20...c7f

Skrevet

Men, hvordan vet du at han er pedofil ? ikke det at jeg "tviler" (sikker mange pedofile naboer der ute.. ) men, lurer bare på hvordan du vet dette.. 

Skrevet

Skal man gi beskjed? EHH ja. Selvfølgelig

Anonymous poster hash: 888c1...e5d
Skrevet

Jeg er 100% sikker!

Det er meg han har forgrepet seg på. Dømt i både tingretten og lagmannsretten. Men fikk ubetinget 18 mnd.

Skrevet

Men hvordan forteller man slikt?

Jeg fikk ved en tilfeldighet vite hvor han hadde kjøpt ny leilighet.

Skrevet

Pedoer burde ikke få være ute i frihet.

Skrevet

De aller fleste har en eller flere pedofile i sitt nabolag. Å opplyse om hvem som er det, vil kunne bidra til at den personen får all fokus mens de som ikke er oppdaget faller i skyggen og får større handlingsrom. På den andre siden ville jeg også likt å vite hvem disse er. En vanskelig problemstilling er det uansett.

Anonymous poster hash: ea721...eeb

Skrevet

Jeg er 100% sikker!

Det er meg han har forgrepet seg på. Dømt i både tingretten og lagmannsretten. Men fikk ubetinget 18 mnd.

Huff, så forferdelig at du er blitt utstatt for noe slikt, HI!

Det er latterlig lave straffer for slike grove forbrytelser!

I ditt tilfelle hadde jeg ikke vært i tvil en gang, jeg hadde fortalt, og jeg hadde også fortalt grunnen til at han ble dømt, at det var deg han forgrep seg på. Du har ikke gjort noe galt, så hvis du takler å fortelle det selv, så hadde jeg gjort det, slik at de ikke tror at du bare sprer rykter.

Jeg mener generelt sett at "gapastokken" ikke er noe bra. Men akkurat når det kommer til å beskytte barn fra pedofile som har forgrepet seg på barn tidligere.... da tenker jeg at det får være en del av straffen deres.

De har utsatt uskyldige barn for traumer som som regel forfølger barna resten av livet.

Anonymous poster hash: a625c...da7

Skrevet

Tenk om hans barn skulle bli utsatt og du ikke sa noe..ville du vært komfortabel med det?

jeg går ut i fra at svaret er nei og at spørsmålet gir deg mer sikkerhet i å fortelle han det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...