Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Når det er bare de som trener med vekter, som spiser bare slankemat +pulver og proteinshaker, har markerte muskler gjerne a'la fitness style som er "godkjent" i samfunnet. Alle andre blir kalt stygge, feite, dorske, late osv osv.. Hvem bestemmer hva som er best? Hvem bestemmer at jeg er lat, eller vakker, eller pen, eller tykk/slank? Hvem har rett til å uttale seg på hva som er det optimale? Du? Jeg? Kongen? Ukeblader? Media, leger, mannen i gata? Jep personlig synes det er stygt med fitness kropper, andre synes det er de fineste kroppene. Noen likket de som er svært tynne og andre liker overvektige. Jeg syns at samfunnet skal ha plass til alle. Alle passer inn på sin måte. Så hvorfor så mye diskusjoner om kropp og utseende? Smaken er som baken.... Anonymous poster hash: cdb49...5ba
skjotta Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Jeg er "stygg, dorsk, feit og lat" men allikevel har jeg samboer som elsker meg (og tenner på meg) sammen har vi 2 barn. Jeg har en god og sikker jobb, vi har hus og bil. kan ikke se hvor "samfunnet" ikke har plass til meg? Bare fordi om noen skriker mølet sitt høyere enn andre betyr ikke det at alle er enige med dem.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Det har da i alle tider vært et sjønnhetsideal i samfunnet. Før da fattigdommen råder var det de feite som var de vakre. Dessuten synes jeg ikke typiske fitnesskropper er det typiske idealet i dag. Anonymous poster hash: fd348...6bb
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Kollegaene dine og elskerinnen syns vel du er feit. Jeg er "stygg, dorsk, feit og lat" men allikevel har jeg samboer som elsker meg (og tenner på meg) sammen har vi 2 barn. Jeg har en god og sikker jobb, vi har hus og bil. kan ikke se hvor "samfunnet" ikke har plass til meg? Bare fordi om noen skriker mølet sitt høyere enn andre betyr ikke det at alle er enige med dem. Anonymous poster hash: 05cbb...299
skjotta Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Kollegaene dine og elskerinnen syns vel du er feit. Jeg er "stygg, dorsk, feit og lat" men allikevel har jeg samboer som elsker meg (og tenner på meg) sammen har vi 2 barn. Jeg har en god og sikker jobb, vi har hus og bil. kan ikke se hvor "samfunnet" ikke har plass til meg? Bare fordi om noen skriker mølet sitt høyere enn andre betyr ikke det at alle er enige med dem. Anonymous poster hash: 05cbb...299 om kollegaene synes jeg er feit bryr meg ikke og der er ingen elskerinne. Noen av oss har faktisk menn som ikke er utro vet du ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Jeg er sekv kraftig. Jeg ser ikke på meg selv som feit, men andre gjør nok det. Jeg kan til tider se på meg selv i speilet å synes jeg er pen. Samboeren min synes jeg er pen, og andre syns jeg er pen, og de tror ikke at jeg er så tung som det jeg er. Men flere her inne vil nok si jeg er ei stygg og feit dame. Jeg har flere kollegaer som trener mye, er slanke, men er mye syk. Utbrenthet og sliten er en gjenganger Mens vi som har litt å ta av holder oss friske og møter på jobb. Har sett mange slike eksempler. Så den med at tykke personer er dyrt for samfunnet.. Nei, det går jeg ikke med på. Jeg jobber selv i helsesektoren, og føler absolutt ikke det kommer inn mange overvektige. Og livsstilsykdommer. Nei, da er det mye mere av spiseforstyrrelser som spisevegrong og psykiatri. Samfunnet er ikke bra nok for noen har jeg en følelse av. Nydelige han og ho kjønn er ikke fornøyde med seg selv uansett. Det drikkes pulver, fastes og glaning i speilet etter feil på utseende. Ingenting er bra nok. Og når de vil ta en pause med kritikken av seg selv, ja da kritiseres andre. Spesiellt overvektige, som kanskje til og med er lykkelige.. Huff, jeg syns ikke det er kjekt å ha barn som må vokse opp i dette hysterisk utseendefokuserte samfunnet. Anonymous poster hash: cdb49...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå