Gå til innhold

Familieferie i Florida?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å reise til Florida 2-3 uker i oktober. Barna er da 10 mndr og 3 år. Har tenkt å reise til Orlando, se parkene der, og så leie bil og kjøre til et annet sted med mer sydenferie.

Er det noen her som har reist med små barn og som har noen steder å anbefale? Vil gjerne ha leilighetskompleks a la "Syden" med barnebasseng o.l.

Hva med Miami, Key West, eller andre steder? Og hvilke sider kan jeg bruke til å booke bolig? Før vi fikk barn brukte vi mye hotels.com, men nå ønsker vi ikke hotell, men heller leilighet med to soverom eller lignende.

Anonymous poster hash: bd448...f01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert bli en bra tur for de voksne, men ungene er for små til å ha noe særlig glede av en slik tur. Det er en laaaaang flytur og blir mye kjøring.

Anonymous poster hash: 9dd23...263

Skrevet

Floridays resort nederst på international drive. 5 min unna matbutikk. 10 min unna stort outlet. Leiligheter med fullt kjøkken, vaskemaskin, tørketrommel, stort bassengområde pluss ett lite basseng, skilpadder i dammen i Hagen. Ca 15-20 min til universalparkene, ca 30 min til magic kingdom. Vi har vært der 3 ganger ( på resortet) senest nå i februar. Fantastisk ferieland med barn😃🌞. Jeg digger usa👍

Anonymous poster hash: 2b17d...23d

Skrevet

Floridays resort nederst på international drive. 5 min unna matbutikk. 10 min unna stort outlet. Leiligheter med fullt kjøkken, vaskemaskin, tørketrommel, stort bassengområde pluss ett lite basseng, skilpadder i dammen i Hagen. Ca 15-20 min til universalparkene, ca 30 min til magic kingdom. Vi har vært der 3 ganger ( på resortet) senest nå i februar. Fantastisk ferieland med barn😃🌞. Jeg digger usa👍

Vi hadde leilighet med 3 soverom og 2 bad nå.

Skrevet

Du får også leid hus med eget svømmebasseng nedover Florida`s gulfkyst! Utrolig herlig! 

Vi hadde 1 uke i Orlando området med leid leilighet også 1 uke i leid hus langs kysten - kjempebra! :) 

Anonymous poster hash: 5983e...ce8
Skrevet

Det ligger masse leiligheter/ hus på Finn.no :) Jeg drømmer litt der av og til ;) Har ikke bodd i sånne leiligheter, men har vært på Key Western, der er det utrolig fint!

Skrevet

Clearwater! Nydelig:)

Anonymous poster hash: 6f60b...433

Skrevet

Vi tok en lignende ferie for ett par år siden med et vennepar, men da var barna 6 og 8 år. Var jeg deg ville jeg spart parkene i Orlando til barna var litt større og kan både nyte og huske turen. Det er et relativt dyrt opphold i Orlando med inngang i parkene...

Anonymous poster hash: 7422d...9b1

Skrevet

Vi tok en lignende ferie for ett par år siden med et vennepar, men da var barna 6 og 8 år. Var jeg deg ville jeg spart parkene i Orlando til barna var litt større og kan både nyte og huske turen. Det er et relativt dyrt opphold i Orlando med inngang i parkene...

Anonymous poster hash: 7422d...9b1

Enig med denne. Ville heller tatt en annen slags ferie nå, to så små barn har ikke noe glede av en sånn tur. 

Anonymous poster hash: 9a2f0...cee

Skrevet

I Orlandoområdet er det spesielt billig å leie hus, så der ville jeg hatt villa med svømmebasseng. Det får du for 4-5000 i uka. Homeaway.com er fint for å finne noe. Disneys Magic Kingdom, SeaWorld og Universals Island of Adventure er parkene jeg ville satset på med treåring og voksne.

Hadde ikke giddet kjøre til Key West med småunger. Kult sted, men ikke så fantastisk annerledes enn resten av Florida at det er verdt kjøreturen. Jeg liker best vestkysten, og ville satset på f.eks Sarasota eller Fort Myers-området for strandliv, men det er helt greit på østkysten også om dere vil kjøre minst mulig. Tripadvisor/hotels.com/expedia/booking.com for strandlivet - se etter suites i navnet på hotellet.

Fly Norwegian til Orlando direkte og hjem fra Fort Lauderdale, bestill baby bassinette på flyet om babyen er under 12 kilo. Lei bil, kjøp barneseter der.

Anonymous poster hash: 6f145...dfe
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Skal sjekke ut det dere har nevnt:-)

Til dere som er kritiske; hvor ville dere dratt på ferie i oktober med to små barn i stedet? Og ja, ferien må bli i oktober.

Slik vi har tenkt er det ikke varmt nok i Europa, Thailand var vi ikke så fornøyde med sist vi var der, Kanariøyene har vi sett. USA og Florida virker således som et trygt sted hvor vi kan lett kan legge til rette for barna. Skal selvfølgelig ikke trakke opp og ned i alle parkene i Orlando, men tror vi kan få til at vi voksne får sett høydepunktene vi ønsker, og 3-åringen kan ha det gøy. Babyen koser seg jo uansett i vognen. Og resten av turen vil jo være mer syden-ferie uten for mye og lang kjøring:-)

Anonymous poster hash: bd448...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...