Gå til innhold

Familievernkontoret??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det står at det er obligatorisk med en time på familievernkontoret ved samlivsbrudd. Men er man virkelig nøtt å ha denne timen? Skjer det noe visst man ikke har denne timen annet at man ikke får utvidet barnetrygd?

Jeg og eksen min bodde sammen i 4 mnd før jeg hadde termin. 5 dager etter fødsel flyttet jeg ut, men på "papiret" så var vi samboere frem til barnet var 3 mnd gammel. Ser ikke helt at dette kan kalles et samlivsbrudd på grunn av den korte perioden vi bodde sammen.

Anonymous poster hash: 1215d...6b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere hadde samme adresse når barnet ble født så dere må nok til mekling. Hvis man ikke har meklingsatest får man heller ikke noe fra Nav.

Anonymous poster hash: 1b229...fb9
Skrevet

Men har dere delt foreldre ansvar? Vet ikke om det har noe å si om dere ikke har det.

Skrevet

Glemte å si at dette bruddet skjedde for noen år siden.

Og man trenger ikke meklingsattest for å få stønader fra NAV, for jeg har fått stønader disse årene utenom utvidet barnetrygd.

Bf skrev i fra seg foreldreansvaret rett etter bruddet.

Hi

Skrevet

Glemte å si at dette bruddet skjedde for noen år siden.

Og man trenger ikke meklingsattest for å få stønader fra NAV, for jeg har fått stønader disse årene utenom utvidet barnetrygd.

Bf skrev i fra seg foreldreansvaret rett etter bruddet.

Hi

Jeg måtte levere meklingsatesten til nav.Mener å huske at dette også var overgangstønaden. Men hvis dette er noen år siden, så trenger dere nok ikke mekling. Er mest for å skrive opp en samværsavtale for barnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...