Gå til innhold

Barnebursdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg snart en 7 åring i hus! Siste årene har vi feiret på lekeland, men dette årer skal han be flere enn 8 stk og da synes jeg servilt for dyrt? Har dere noen billigere tips? Vi har ikke så stor leilighet heller, så er redd at de synes det kommer til og bli kjedelig hjemme hos oss??

Anonymous poster hash: 320e8...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha utebursdag i år. Hun har bursdag i april. Låner en lavvu som vi setter opp i hagen og skal lage bål, ha pinnebrød, pølser, varm saft, kaker, kaffe osv.

Anonymous poster hash: b6cb3...aaa
Skrevet

Tanken med utebursdag slo meg, men man vet jo aldri hvordan været blir.. Ikke vet heg av noen plass og låne lavvo heller:( hi

Skrevet

Hehe, kan ikke hjelpe deg der men følger spent med på tråden... Om ikke så lenge skal det feires bursdag her, på lekeland...med totalt 18 inviterte, gjenstår å se om alle kommer, men gjør de det blir det å merkes på kontoen for å si det sånn...

Anonymous poster hash: 059e1...35a

Skrevet

18? Åj! Jeg tenkte litt på mc donalds, så det kostet 300 for bursdag + mat( koster vel rundt 40kr stk ca! Kunne det vært noe? Eller er det helt ut nå ? Mer overkommelig pris:p hi

Skrevet

Er det ikke flere i klassen som har bursdag samme måned da, her er det ganske vanlig å slå sammen bursdager og spleise på kostnadene. I klassen til sønnen min er de tre gutter med bursdag i januar, de pleier da feire sammen...

Ellers er rimelige varianter å leie et lokale og servere pølser og kake, vi har leid gymsalen på skolen f.eks. Ungene elsker slike aktivitetsbursdager.

I fjor leide en av barna i klassen en barnehage, det var veldig gøy.

En av friluftsbarnehagene her leier ut plassen sin i skogen, med ferdig lavo og bålplass. Der hadde de bursdag en gang, i øse pøse regnvær, men de hadde det helt supert likevel.

Anonymous poster hash: 7d5f6...2b2
Skrevet

Du får ikke låne sfo på skolen da?

En gutt i min sønns klasse feiret bursdagen sin på en fritidsklubb, det kostet 650 kroner å leie den. Der hadde de biljard, airhokey, takslynge mm.

Anonymous poster hash: aca52...eef
Skrevet

Jeg har bare en snart 6-åring, men er det virkelig sånn at 7-åringer synes det er kjedelig å være hjemme hos hverandre?? I gjengen til gutten min synes de det er veldig gøy å komme hjem til hverandre, og de bryr seg ikke om størrelsen på boligen. Er det ikke mulig å lage en hyggelig bursdag fire åtte barn hjemme?

Anonymous poster hash: d0182...92d

Skrevet

Kunne gjerne hatt det hjemme, men vi har så liten plass! Kunne vi bare bedt noen av gutta i klassen hadde vi gjort det, men jeg synes dette med og invitere alle gutta/alle jentene eller allesammen er en god ide, slik at ingen føler seg tisidesatt:) og med gutta i klassen pluss de andre kompisene så blir det litt mange! Har ikke sitteplass til alle en gang:( men mange gode råd! Lurer fortsatt litt på den mc donaldsbursdagen jeg da, ser jo det faktisk blir billigere enn å leie lokalet pluss mat:) er det dumt?

Skrevet

Dere har ikke et treningssenter med lekeland i nærheten? Koster litt det også, men billigere enn de ordentlige lekelandene, også har man hele lekelandene for seg selv utenom åpningstiden. Veldig deilig :)

Ellers har jeg ikke mange forslagene. Mcdonalds syns eg høres stress ut. Det er så liten lekeplass og mange andre gjester der om dere har det en helg. Da ville eg nok heller satset på å leie et lokale som en gymsal, Sfo eller fritidsklubb.

Skrevet

Vi inviterer alltid hele klassen pluss venner og familie hjem. Her jeg bor (ikke i Norge) kommer de fleste med to foreldre samt evt søsken så det blir fullt kan du si! Ett år hadde vi mellom 70 og 80 pers, ikke alle samtidig vel og merke, men dog...

Poenget er at det går bra. Vi har ikke spesielt stort hus (140 m2 kanskje?), men det ordner seg - der det det er hjerterom er det husrom. Eldstemann fyller også syv om en uke og da blir det samme opplegget omigjen.

Anonymous poster hash: 99939...1c1
Skrevet

Jeg har samme type "problem" og leker med tanken på og låne bhg til mini ( privat, foreldredrevet) eller kanskje sfo på skolen!

Skrevet

Da min gutt var 7 feiret han ilag med kompis fra klassen på lekeland. De var da 14 gutter.

Kostet litt ja, men regningen ble delt på 2 :D

Om jeg husker rett ble det 1100 kr på hver av oss. Det var det jammen verdt, mange av guttene har vanvittig mye energi for å si det mildt.

Anonymous poster hash: b6c16...0a1

Skrevet

Ta guttene i klassen en dag, og de øvrige kompisene en dag?

MacDonalds høres nitrist ut?

Anonymous poster hash: 03f39...545

Skrevet

Gymsalen på skolen!

Anonymous poster hash: 2d059...43b

Skrevet

Har også 7-åring. I klassen her er det flere som har leid en av barnehagene og hatt bursdag der. Billig og god plass. Her blir barna 8 år i år. De aller aller fleste har bursdag hjemme uten at barna synes det er kjedelig. Har er lekeland i gangavstand, men de fleste feirer altså ikke der.

Anonymous poster hash: b0368...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...