Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Før nadjonale prøver på skolen opplever vi at det blir brukt mye tid på å øve såessielt til disse. Begge mine på barneskolen har hatt forprøver, såessielle gloser og setninger på engelsk som skal pugges ol for at de skal være godt forberedt ol. Skolen pleier også å gjøre det veldig bra på disse prøvene, men er det vanlig å jobbe så mye spesefikt mot disse prøvene på barneskolen? Anonymous poster hash: 9d3f6...8b9
Fandens Oldemor Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Man skal forberede seg til nasjonale prøver, ja. Det kan oppleves veldig ubehagelig og stressende for barna dersom de skal sitte så lenge med en "prøve" de ikke er forberedt til i det hele tatt. Udir legger ut eksempeloppgaver i forkant som skal brukes til øving, mens de reelle prøvene ikke er tilgjengelige før de skal gjennomføres.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Det er vanlig her også, de jobber med øvingsoppgaver, tidligere nasjonale prøver osv. Anonymous poster hash: 28fa8...b35
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Da er det tydeligvis vanlig. Det gir bare en følelse av at de mer tester hvor godt de har forberedt seg og ikke hva de har lært i faget. Anonymous poster hash: 9d3f6...8b9
Fandens Oldemor Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Nei, man øver for å bli kjent med måten prøven gjennomføres på, altså hvilke typer oppgaver man kan forvente. Resultatene på nasjonale prøver i lesing, regning og engelsk vil jo gjenspeile ferdighetene i disse fagene.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Her øver de på tidligere nasjonaler prøver. Hun ene har øvd på dette hjemme også, ser det er viktig for henne for hun har slitt litt med å skjønne hvordan de skal gjennomføres. Så hadde hun gjort de uten å øve tror jeg ikke hun hadde blitt ferdig engang. De er veldig ulike de prøvene de har ellers på skolen. De pugger ikke spesielle ord osv, men de øverr seg på hvordan de skal gjennomføre det og får en viss anelse om hvordan spørsmål blir. Hos oss ligger de over gjennomsnittet i noen fag og gjennomsnittelig i noen. Tror ikke de ligger dårlig ann på noe. Kan ikke huske det fra sist jeg sjekket kommunenes resultater hvertfall. Har barn som er gjennomsnittlige og over gjennomsnittet. Anonymous poster hash: 18927...538
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Her øver de på tidligere nasjonaler prøver. Hun ene har øvd på dette hjemme også, ser det er viktig for henne for hun har slitt litt med å skjønne hvordan de skal gjennomføres. Så hadde hun gjort de uten å øve tror jeg ikke hun hadde blitt ferdig engang. De er veldig ulike de prøvene de har ellers på skolen. De pugger ikke spesielle ord osv, men de øverr seg på hvordan de skal gjennomføre det og får en viss anelse om hvordan spørsmål blir. Hos oss ligger de over gjennomsnittet i noen fag og gjennomsnittelig i noen. Tror ikke de ligger dårlig ann på noe. Kan ikke huske det fra sist jeg sjekket kommunenes resultater hvertfall. Har barn som er gjennomsnittlige og over gjennomsnittet. Anonymous poster hash: 18927...538 Her har de fått lister over setninger og aktuelle ord som skulle pugget de siste ukene før engelskprøven for eksempel. De har fått med en prøve hjem for å øve hjemme og de har gjennomført to testprøver på skolen. De har også jobbet spesielt med taktikk, hoppe over ting de ikke får til med en gang, eliminere for å få større sjanse til å gjette riktig osv. Det virker bare litt voldsomt på meg, men de lærer nok noe av det også. Anonymous poster hash: 9d3f6...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå