Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Ved hvilken alder er det vanlig at barna skjønner dette med ukedagene? Dvs at de vet hvilken dag det er, rekkefølge av dagene? Lærer de om dette i barnehagen? Skolen? (Tenker at når de forstår det, blir det enklere å forstå egen samværsordning; det er bakgrunnen for spm mitt) På forhånd takk for hjelpsomme svar. Anonymous poster hash: 99a89...20e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Mine barn har kunnet ramse opp dagene i rett rekkefølge fra de var 2-3 år gamle, men de har ikke helt forstått det før rundt 4-årsalder. Først da har det begynt å gi mening for dem at når det er mandag og vi sier at "vi skal på besøk til xx på onsdag", så må først tirsdagen komme og gå før det blir onsdag. Kanskje litt dårlig forklart, men du skjønte kanskje hva jeg mente? Anonymous poster hash: 00b81...d46
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Mine barn har kunnet ramse opp dagene i rett rekkefølge fra de var 2-3 år gamle, men de har ikke helt forstått det før rundt 4-årsalder. Først da har det begynt å gi mening for dem at når det er mandag og vi sier at "vi skal på besøk til xx på onsdag", så må først tirsdagen komme og gå før det blir onsdag. Kanskje litt dårlig forklart, men du skjønte kanskje hva jeg mente? Anonymous poster hash: 00b81...d46 Skjønner hva du mener og det var godt forklart takk HI Anonymous poster hash: 99a89...20e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Det med samvær så jeg en løsning på tv en gang, var en psykolog som anbefalte det. Han sa det var lurt å kjøpe to like kalendere, en til hvert hjem. Så fargelegge alle dagene, f.eks rosa på mammadagene og grønn på pappadagene, også sette et sort kryss over dagene etterhvert som de kom og gikk. Da vet de hvor på kalenderen de er og ser nedtellingen til de skal "bytte hjem" Selv et ganske lite barn skjønner at det er 3 rosa dager igjen før det er grønne pappadager, og når dere setter et kryss ved frokosten neste dag er det 2 rosa dager igjen osv.. Anonymous poster hash: 9b2ee...057
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Min på 3,5 har rimelig god orden på uken nå. Anonymous poster hash: 41c46...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå