Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Vil smelte marshmallows og legge fondant som lokk på en sjokoladekake. Noen spm: Skal jeg ha smørkrem mellom kaka og lokket? Er det vanskelig? Kan jeg legge på lokket i dag når kaka serveres i morgen, eller vil den svette sånn som marsipan? Anonymous poster hash: 55835...669
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Skal selv lage kake med fondant idag (sukkerpasta her) Er første gangen jeg prøver meg på noe sånt og var usikker og spurte her inne. Fikk til svar at kake, smørkrem og så lokket. Det kunne fint lages dagen før, men dekk til kaken i kjøleskapet. Usikker på om dette gjelder marsmellow Anonymous poster hash: 4c445...0ad
Optatium Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Den vil svette, så hvis du har mulighet til å pynte kaken ikorgen ville jeg gjort det. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Går fint ann å trekke idag, bare pass på å holde den kjølig. Jeg bruker bestandig smørkem mellom kaka og mmf Anonymous poster hash: 36cb5...f20
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Lager alltid kake med mmf dagen før, f.eks på kvelden før de skal ha den med i barnehagen. Har aldri opplevd at den har svettet sånn som marsipan, lar kaken stå i matkjelleren hvor det er kjølig. Ha smørkrem mellom kaka og fondanten ja, og skjevle så tynt du klarer, blir ikke godt om laget er for tykt. Anonymous poster hash: be08e...4f8
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Lager sukkerpasta, ikke mmf, men den svetter ikke sånn som marsipan. Passer best med sjokoladekake og smørkrem. Smøres opp med smørkrem (som du ville smurt krem under en marsipankake) og trekkes. Ikke helt enig i hun over her om at du skal kjevle så tynt du kan. Det kan bli vanskelig for en nybegynner å få trukket kaken da. Dessuten må du passe på at lokket ikke blir gjennomsiktig. Liker man ikke MMF, legger man det til side når man spiser kaka!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå