Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Jeg er bedt i et bryllup oppå fjellet. Har relativt dårlig økonomi da jeg er student. Alt i alt vil reise og opphold komme på 2000 kroner - dette er MYE penger for meg, men jeg har pengene. Hvis jeg drar i bryllupet, hvor jeg er ønsket, så lurte jeg på hvordan det ville være å ikke ha med presang, evt bruke kun 500 kroner på presang? Hva synes dere? Anonymous poster hash: cc6de...fd4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Ville ikke kommet uten presang, men presang til 500 kr er selvsagt greit. Hvis brudeparet ikke er veldig nære venner, synes jeg godt du kan gi enda mindre også. Anonymous poster hash: d4843...0bc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Når bryllupet er Utenlands og dere må betale det selv, kan de ikke forvente store gaver Anonymous poster hash: f2972...4aa
Flutterby Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Er 500 kroner lite for en presang? Synes det var et helt ok beløp.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Vi hadde flere gjester som måtte reise til vårt bryllup. Fordi at de bor andre steder altså, vi feiret hjemme, men uansett forventet vi absolutt ikke dyre gaver. Ikke fra de andre heller, men 500 er mer enn bra nok. De setter garantert størst pris på at du prioriterer å komme:) Anonymous poster hash: 80366...80c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Jeg tror at om du virkelig har lite penger og må spare på det meste vil ikke brudeparet på noen måte bli fornærmet om du forteller dem det. De færreste er så opptatte av gavene at det ikke ville bli tilgitt. Om du derimot dukker opp i bryllupet i nye klær og fortalte at du hadde vært på byen dagen før ville du nok blitt oppfattet som gjerrig om du kom uten gave. Anonymous poster hash: a9537...bb4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Du kan jo ta en titt på ønskelisten? Jeg reiste til bryllupet til ei venninne, noe som ble ganske dyrt. Hun viste godt at jeg og mange andre av gjestene var studenter, så der var det opplest og vedtatt at gaver ikke var nødvendig. Gaven var at vi kom Det går an å lage en collage eller noe lignende, det trenger ikke koste så mye Anonymous poster hash: 60857...24b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 HI Nei, altså jeg bruker veeeeeldig lite penger. Men til sommeren så skal jeg jo på ferie (ikke noen kjempedyr ferie, men dog). Så jeg bruker jo litt penger, men det er stort sett til viktige ting - jeg sløser ikke om meg med penger for å spare inn på andre. Det er heller motsatt. Jeg føler også at om det hadde vært meg så hadde jeg heller ønsket å ha personen der enn å få gave. Gaver er noen ganger veldig oppskrytt. Jeg hadde blitt lei meg om personen hadde blitt hjemme fordi det ble for dyrt med gave. Anonymous poster hash: cc6de...fd4
overlord Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Å komme i et bryllup uten gave går ikke an, men det får an å gjøre det billig. Du kan lage noe eller bruke en mindre sum.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #10 Skrevet 22. mars 2014 Å komme i et bryllup uten gave går ikke an, men det får an å gjøre det billig. Du kan lage noe eller bruke en mindre sum. HI Ja, det føler jo jeg også. Men hadde jeg stått på andre siden så hadde jeg blåst i om én person ikke hadde hatt med gave. Når det er sagt, så er det utrolig vanskelig å finne en passende, fin gave til 2-300 kroner da. Annet enn skvip!! Anonymous poster hash: cc6de...fd4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Å komme i et bryllup uten gave går ikke an, men det får an å gjøre det billig. Du kan lage noe eller bruke en mindre sum. HI Ja, det føler jo jeg også. Men hadde jeg stått på andre siden så hadde jeg blåst i om én person ikke hadde hatt med gave. Når det er sagt, så er det utrolig vanskelig å finne en passende, fin gave til 2-300 kroner da. Annet enn skvip!! Anonymous poster hash: cc6de...fd4 Men hva ønsker de seg? Jeg er vant til at ønskelister har hele spekteret av pris på gaver. Innrammet bilde? Urteblomsterkrukke fra Eva Solo? En karaffel? En kurv med litt forskjellig te? Anonymous poster hash: 60857...24b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Å komme i et bryllup uten gave går ikke an, men det får an å gjøre det billig. Du kan lage noe eller bruke en mindre sum.HIJa, det føler jo jeg også. Men hadde jeg stått på andre siden så hadde jeg blåst i om én person ikke hadde hatt med gave. Når det er sagt, så er det utrolig vanskelig å finne en passende, fin gave til 2-300 kroner da. Annet enn skvip!! Anonymous poster hash: cc6de...fd4 Vi fikk tommestokk av en til bryllupet vårt. For oss var det en perfekt gave med symbolverdi og det er nok ingen andre gaver vi har brukt så mye. Anonymous poster hash: a9537...bb4
overlord Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Å komme i et bryllup uten gave går ikke an, men det får an å gjøre det billig. Du kan lage noe eller bruke en mindre sum. HI Ja, det føler jo jeg også. Men hadde jeg stått på andre siden så hadde jeg blåst i om én person ikke hadde hatt med gave. Når det er sagt, så er det utrolig vanskelig å finne en passende, fin gave til 2-300 kroner da. Annet enn skvip!! Anonymous poster hash: cc6de...fd4 Er du den eneste som har dårlig råd da? Er ikke sikkert at det bare er èn person som kommer uten gave med den logikken der. Er mye jeg hadde blitt glad for til 300 kr. Har ei venninne som alltid lager gaver selv, er alltid gøy å få gaver fra henne. Det kan for eksempel være et bilde av brudeparet i en håndlagd ramme. Eller en hjemmelaget aviskurv. Et album osv, osv.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #14 Skrevet 22. mars 2014 Å komme i et bryllup uten gave går ikke an, men det får an å gjøre det billig. Du kan lage noe eller bruke en mindre sum.HIJa, det føler jo jeg også. Men hadde jeg stått på andre siden så hadde jeg blåst i om én person ikke hadde hatt med gave. Når det er sagt, så er det utrolig vanskelig å finne en passende, fin gave til 2-300 kroner da. Annet enn skvip!! Anonymous poster hash: cc6de...fd4 Hvis de feks ønsker seg et servise, holder det å kjøpe en middagstallerken eller to kaffekopper Anonymous poster hash: d4843...0bc
Ophelia & Jr. Skrevet 22. mars 2014 #15 Skrevet 22. mars 2014 Jeg tror ikke jeg ville kommet uten gave, men når det er sagt; det er ikke prisen på gaven, men tanken bak som teller. For 500 får du en flott gave! (og det kan du få for halvparten også!)
DaenerysStorm Skrevet 22. mars 2014 #16 Skrevet 22. mars 2014 Nå vet jeg ikke hvor lenge det er til bryllupet, men det går fint an å kjøpe ting på tilbud! Typen min har fått to gaver av meg nå til samlet verdi 2000 kr, jeg har betalt 540 Ellers er 500 kr. ganske vanlig sum når man ikke er forlover osv.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #17 Skrevet 22. mars 2014 Å komme i et bryllup uten gave går ikke an, men det får an å gjøre det billig. Du kan lage noe eller bruke en mindre sum.HIJa, det føler jo jeg også. Men hadde jeg stått på andre siden så hadde jeg blåst i om én person ikke hadde hatt med gave. Når det er sagt, så er det utrolig vanskelig å finne en passende, fin gave til 2-300 kroner da. Annet enn skvip!! Anonymous poster hash: cc6de...fd4 Gaveforslag:Turkart Kompass Krukke til kjøkkenredkap Epletre Støvletørker Kinobilletter med barnepass Salatbestikk Brannteppe Verktøy Spleiselag med andre til større ting Anonymous poster hash: a9537...bb4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #18 Skrevet 22. mars 2014 For en enslig som i tillegg er student er 500 helt ok synes jeg. Anonymous poster hash: dae7d...7d9
Rediken Skrevet 22. mars 2014 #19 Skrevet 22. mars 2014 500 hørtes helt ok. Men sjekk ut om de har registrert ønskeliste hos tilbods eller lignende butikker. Vi skal gifte oss selv til sommeren og har registrert ønskeliste på flere butikker, vi venter mange studenter vi også og ønsker oss gaver i alle prisklasser. Hos oss blir det også en del utgifter på gjestene i forbindelse med overnatting, så vi forventer ikke dyre gaver i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå