Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Jeg er ferdig med bachelor nå til sommeren. Har søkt opptak til master, men jeg ligger i grenseland poengmessig, så det er ike sikkert jeg kommer inn. Svar på opptaket kommer ikke før i begynnelsen av juli. Jeg har også søkt på drømmejobben og skal på intervju. I utgangspunktet ønsker de å ansette noen med master. Men det er lite sannsynlig at de får søkere med dette her hvor jeg bor. Dette er andre gangen de lyser ut stillingen. Hvis jeg skulle få tilbud om jobben ønsker jeg å takke ja. Men hva om jeg skulle komme inn på master, hva skal jeg velge? Vil veldig gjerne ha den masteren, og min eneste mulighet er nå dersom eg kommer inn. Men dette er drømmejobben, bra betalt med kun bachelor. Dette blir jo litt "hvis om atte, dersom atte". Men ha hadde du valgt? Anonymous poster hash: f71d5...1de
catchbaby Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Hadde jeg vært motivert til å studere videre hadde jeg gjort det
SuperFries Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Hvis de vil ha en med master, kan du da ikke kombinere jobb og skole?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Master er fulltid, går ikke an å kombinere med jobb. All undervisning er obligatorisk, på dagtid. Jobben er en 8-16 jobb. Anonymous poster hash: f71d5...1de
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Få jobben , søk permisjon dersom du kommer inn. Anonymous poster hash: c22cb...e9c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Jeg ville faktisk diskutert det med jobben. Ringt på forhånd. Hvem vet, kanskje de ønsker å tilby deg deltidsjobb? Du skal jo skrive masteroppgave i løpet av masterstudiet, kanskje du kan skrive den hos bedriften? Anonymous poster hash: 9d117...042
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Få jobben , søk permisjon dersom du kommer inn. Anonymous poster hash: c22cb...e9c Men de trenger vel noen til jobben nå, vil jeg tro. Får man to års permisjon fra en kommunal jobb? Anonymous poster hash: f71d5...1de
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Jeg ville faktisk diskutert det med jobben. Ringt på forhånd. Hvem vet, kanskje de ønsker å tilby deg deltidsjobb? Du skal jo skrive masteroppgave i løpet av masterstudiet, kanskje du kan skrive den hos bedriften? Anonymous poster hash: 9d117...042 Jeg må i hvert fall spille med åpne kort. For hvis jeg skulle komme inn på master så er det jo fortsatt denne jobben jeg ønsker meg når jeg er ferdig på skolen. Anonymous poster hash: f71d5...1de
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Men, obligatorisk 8-16 hver dag høres pussig ut. Har aldri hørt om et studie som har så mye _obligatorisk_ undervisning. Undervisning ja, men ikke obligatorisk! Ville sjekket studieplanen igjen. Anonymous poster hash: 9d117...042
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #10 Skrevet 22. mars 2014 Jeg ville uten tvil tatt jobben. Hvis det er så at slike jobber ikke vokser på trær der du bor, så JA, ta jobben! Hvorfor kan du kun ta master nå? Kjenner flust med folk som tar bachelor, får seg jobb, og jobber i mange år før de tar masteren ved siden av jobb. Anonymous poster hash: 3e474...bb4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Veldig merkelig med så mye undervisning på master. De fleste masterstudier er lagt opp slik at du skal kunne jobbe ved siden av. Jeg har alltid jobbet 40-60% ved siden av, både bachelor og master. Anonymous poster hash: 1c280...246
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Men, obligatorisk 8-16 hver dag høres pussig ut. Har aldri hørt om et studie som har så mye _obligatorisk_ undervisning. Undervisning ja, men ikke obligatorisk! Ville sjekket studieplanen igjen. Anonymous poster hash: 9d117...042 Det er undervisning mandag til torsdag fra som oftest kl 09, noen ganger kl 10 til stort sett kl 14 eller 15. Og ja, all undervisning er obligatorisk. Har sjekket studieplanen mange ganger. Anonymous poster hash: f71d5...1de
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Men, obligatorisk 8-16 hver dag høres pussig ut. Har aldri hørt om et studie som har så mye _obligatorisk_ undervisning. Undervisning ja, men ikke obligatorisk! Ville sjekket studieplanen igjen. Anonymous poster hash: 9d117...042 Det er undervisning mandag til torsdag fra som oftest kl 09, noen ganger kl 10 til stort sett kl 14 eller 15. Og ja, all undervisning er obligatorisk. Har sjekket studieplanen mange ganger. Anonymous poster hash: f71d5...1de Det er jobben som er en 8-16 jobb, ikke studiene. Anonymous poster hash: f71d5...1de
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #14 Skrevet 22. mars 2014 Jeg ville uten tvil tatt jobben. Hvis det er så at slike jobber ikke vokser på trær der du bor, så JA, ta jobben! Hvorfor kan du kun ta master nå? Kjenner flust med folk som tar bachelor, får seg jobb, og jobber i mange år før de tar masteren ved siden av jobb. Anonymous poster hash: 3e474...bb4 Det blir på grunn av økonomi og lang vei til skolen. Anonymous poster hash: f71d5...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå