Gå til innhold

kan jeg sende henne alene på kino?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eldste er 9 og vil så veldig på kino, noe som ikke passer for resten av familien. barnefilm tilpasset hennes alderstrinn. 

men vil kinoen slippe henne inn alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ikke få med seg en venninne?

Anonymous poster hash: 6b554...982

Skrevet

Enig med hun over, ta med en vennine. Stakkars så stusselig å være alene på kino

Anonymous poster hash: 662d2...ba5

Skrevet

ikke mulighet ta med en nabo på så kort varsel, jenta selv er i ekstase over å få lov.

men spm mitt var ikke om dere syntes det var greit hun gikk alene, men om kinoen vil slippe henne inn uten voksne?

Skrevet

Så kort varsel? Når starter filmen? Kl 9?

Jeg synes ikke du kan sende en 9 åring på kino alene.

Om hun slipper inn kommer an på aldersgrensen på filmen.

Anonymous poster hash: 6b554...982

Skrevet

Min jente på ti drar gjerne på kino uten meg og med venninner :)

Skrevet

over en times kjøretid og vi kjører ganske snart

jenta selv som har spurt om lov, ikke mitt ønske eller min ide. 

selvfølgelig hadde dette stilt seg annerledes dersom vi bodde nærmere byen!

Skrevet

Over en times kjøretid?? Hva skal du gjøre i mellomtiden? Kan du ikke da heller prioritere å være med henne? Sier seg jo selv at du ikke kan dra hjem i mens

Anonymous poster hash: 73e8e...c86

Skrevet

Vi bor også en time unna byen, hvis vi skulle på shopping og 9 åringen ville på kino imens så hadde hun fått det. Hadde sendt med henne mobil tilfelle noe skulle oppstå. Du kan jo følge henne inn mens de andre venter i bilen?

Skrevet

Merkelig problemstilling...begynner filmen kl. 10 da eller?

Anonymous poster hash: f9046...529

Skrevet

Her hadde det tatt 3min å sende en tekstmelding til bestevenninnen, hun hadde trengt 15 min på å bli klar og vips så hadde jenta hatt selskap.

Anonymous poster hash: 19745...79f

Skrevet

Er dette noe hun vil selv så la henne gjøre det. Ta med deg en god bok og sitt i kino lokale :)

Anonymous poster hash: 28807...d92
Skrevet

Ser ikke noe problem med det! Datteren min på ni år har gått på kino alene flere ganger hun! Hun liker faktisk å gå på kino alene! Jeg følger henne og henter henne når filmen er ferdig, og hun har med mobil.

Ikke hatt noen problemer med å slippe inn alene heller.

Som sagt, hun elsker å gå på kino alene!

Anonymous poster hash: 520ca...3b4

Skrevet

Om hun er gammel nok til filmen vil de nok ikke stoppe henne i døra. Og dere er jo i nærheten, hun må ikke ta buss til og fra.

Dette er nok stas for henne, unger lærer ikke selvstendighet uten ansvar. Men pass på at hun finner rett kinosal:)

Anonymous poster hash: 93751...e5f

Skrevet

Kan du ikke bli med henne da? 

Anonymous poster hash: 99eb8...3bc
Skrevet

vi har forsøkt før (andre aktiviteter) naboene våre har gitt klar beskjed om at de ikke vil bli kontaktet før etter kl 12 i helgene. noe jeg selvfølgelig respekterer!

beste venninnen hennes er nylig operert og får dermed ikke være med på så mye på enda noen dager.

vi voksne bestemte oss på tampen for denne byturen, små ting vi måtte handle inn. min eldste er ikke spesielt begeistret for kjøpesenter, og så sitt snitt til å få lov til noe hun sjelden får lov til.

så jeg fulgte henne til kinoen, lot henne velge film selv (barnefilm) og forsikret meg om at hun fant frem dit hun skulle og hadde alt hun trengte. hun måtte vente 5 min på oss inne på kinoen og var kry som bare det.

tror gjerne hun kan få dette tilbudet flere ganger, ser det kun som en vinn vinn situasjon for oss alle!

var i utgp skeptisk til å la henne dra alene, da vi alltid har fulgt henne. men så lenge hun ønsker å se alders tilpassede filmer og klarer holde avtalene vi lager rundt så ser jeg ingen problemer med dette :)

tusen takk til dere som gav meg konstruktive svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...