Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Jeg jobber heldivis ikke der nå, men opplever å bli utsatt for mobbing selv om jeg handler der. Det er spesielt 'en ansatt der som er opptatt av å ty til hersketeknikker mot meg. Når jeg f.eks kommer og legger varene på båndet, så slår jeg av en prat med han på lik linje med de andre. Men når han svarer tilbake, så registrerer jeg at det er litt latter i stemmen hans. Og så kikker jeg på en kunde som trykker koden sin på terminalen, og registrerer at hun hadde rynker pannen sin og smilte ikke.. Før når jeg var ansatt der, så registrerte jeg at han faktisk hadde en taus blikkontakt med noen kunder, og der skar han grimaser og ristet på hodet når jeg pratet. Han later også som at han ikke hører hva jeg sier, og jeg må gjenta meg selv noen ganger. Dette skjer spesielt når jeg handler. Dette får meg til å føle meg utrolig usikker på meg selv:/ Og jeg går rundt og føler meg som en raring.. Bor på en plass hvor jeg prater en helt annen dialekt enn bygdefolket.. Hvorfor tror dere han holder på slik? Det er også en godt voksen dame i 50 årene på jobben som har vært grusom mot meg på jobben. På fritiden tar hun seg turer rundt det stedet hvor jeg og forloveden min bor. Og jeg forstår det slik på andre at hun sanket informasjon om meg. Disse menneskene på jobben hater meg, men er samtidig nysgjerrig på privatlivet mitt. Hvorfor oppfører de seg slik tror dere? Anonymous poster hash: ec735...777
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 De har vel ikke noe bedre å ta seg til stakkars. Trist for dem. Håper du klarer å heve deg over det der, for slike folk burde ikke få lov å trykke deg ned. Anonymous poster hash: 302fe...479
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Det høres ut som litt for stor respekt for bygdedyret. Bodd i en liten bygd et år og trivdes godt pga alt var så lite så man ble veldig godt kjent med hverandre. Snakket med mange som hadde det sånn som du beskriver det og ble bestevenn med bygde originalen. Hva med å flytte til et litt større sted? Du møter på mange uhøflige mennesker i byene som bare er opptatt av sitt og kan gjøre mye sært. Men man henger ikke så tett sammen som i en bygd så det blir lettere å riste det av seg som at den personen hadde nok en veldig dårlig dag Tenk litt på hva du kan endre er mitt beste råd Anonymous poster hash: e9c42...a4e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 De har vel ikke noe bedre å ta seg til stakkars. Trist for dem. Håper du klarer å heve deg over det der, for slike folk burde ikke få lov å trykke deg ned. Anonymous poster hash: 302fe...479 Men hvorfor har de valgt ut akkurat meg, tror du? Det har begynt noen nye på arbeidsplassen i det siste. Men de ble raskt akseptert. Jeg ble derigmot ikke det, og måtte jobbe mange tøffe måneder, før jeg endelig stakk av i svangerskapspermisjon. Det ble redningen min psykisk:) Men når jeg nå blir mobbet når jeg er nødt til å handle der, kjenner jeg at gamle sår rives opp. Mener nå selv at jeg er et høflig og oppegående menneske med respekt for andre, men opplever utrolig mye motgang med folk i konkurransesammenheng (på skole og arbeidsplassen). Skulle ønske noen visste hvorfor noen er ute etter andre på dette viset :/ Hva vil dem meg? HI Anonymous poster hash: ec735...777
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Det høres ut som litt for stor respekt for bygdedyret. Bodd i en liten bygd et år og trivdes godt pga alt var så lite så man ble veldig godt kjent med hverandre. Snakket med mange som hadde det sånn som du beskriver det og ble bestevenn med bygde originalen. Hva med å flytte til et litt større sted? Du møter på mange uhøflige mennesker i byene som bare er opptatt av sitt og kan gjøre mye sært. Men man henger ikke så tett sammen som i en bygd så det blir lettere å riste det av seg som at den personen hadde nok en veldig dårlig dag Tenk litt på hva du kan endre er mitt beste råd Anonymous poster hash: e9c42...a4e Slik jeg ser det har ingen helt respekt for hverandre. Det grafses i andres privatliv, og settes ut stygge rykter. For meg føles det ut som om at enkelte er ute etter å både ta og ødelegge for andre. Jeg verken svarer eller gir dem noe reaksjon på den dårlige oppførselen. Men da prøver de bare enda hardere. Klart jeg blir forbannet, men tenker samtidig at det er nøyaktig dette de er ute etter P oppnå med meg. Nemlig å få meg til å bite meg ut med hele bygda, og bli skikkelig forhatt. Men jeg lurer fremdeles på hvorfor de ønsker at jeg skal få det jævlig. HI Anonymous poster hash: ec735...777
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Det høres ut som litt for stor respekt for bygdedyret. Bodd i en liten bygd et år og trivdes godt pga alt var så lite så man ble veldig godt kjent med hverandre. Snakket med mange som hadde det sånn som du beskriver det og ble bestevenn med bygde originalen. Hva med å flytte til et litt større sted? Du møter på mange uhøflige mennesker i byene som bare er opptatt av sitt og kan gjøre mye sært. Men man henger ikke så tett sammen som i en bygd så det blir lettere å riste det av seg som at den personen hadde nok en veldig dårlig dag Tenk litt på hva du kan endre er mitt beste råd Anonymous poster hash: e9c42...a4e Slik jeg ser det har ingen helt respekt for hverandre. Det grafses i andres privatliv, og settes ut stygge rykter. For meg føles det ut som om at enkelte er ute etter å både ta og ødelegge for andre. Jeg verken svarer eller gir dem noe reaksjon på den dårlige oppførselen. Men da prøver de bare enda hardere. Klart jeg blir forbannet, men tenker samtidig at det er nøyaktig dette de er ute etter P oppnå med meg. Nemlig å få meg til å bite meg ut med hele bygda, og bli skikkelig forhatt. Men jeg lurer fremdeles på hvorfor de ønsker at jeg skal få det jævlig. HI Anonymous poster hash: ec735...777 Huff en god klem til deg Som byjente ble bygden litt som å gå tilbake i tid for meg. Det ble historier som jeg husker mine besteforeldre kunne fortelle med fult alvor. Slik jeg leser deg er du kanskje litt mer oppegående enn de andre. Det var sjefen min i bygden og bygde originalen. Det ble episoder jeg syntes var barnslige og bare nedbrytende da gav jeg beskjed som jeg er vant til å gjøre i byen. Mange syntes det ikke passet seg og sjefen min ble faktisk redd pga alle kjente alle. Det var det som ble grunnen til at jeg ikke tok med meg familien og satset på det "trygge" bygdelivet. Du må si til deg selv at folk må få snakke i vei, men du vet hva som er sant. Det er mange bygdedyr i byene og men de får ikke så stor makt og folk reagerer når det blir mye negativt og sladder. Min ærlige mening er at du trenger å komme deg til et større sted få noen nye mennesker rundt deg og hvis du da ikke føler deg bedre få snakket med en lege og ta det derfra. Du er ikke alene om å ha sånne tanker men det gjør deg ikke noe godt å tenke slik, masse lykke til Nei nå må jeg legge meg, dette ble vel sent Jaja, det er fredag og fri i morgen Anonymous poster hash: e9c42...a4e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Det høres ut som litt for stor respekt for bygdedyret. Bodd i en liten bygd et år og trivdes godt pga alt var så lite så man ble veldig godt kjent med hverandre. Snakket med mange som hadde det sånn som du beskriver det og ble bestevenn med bygde originalen. Hva med å flytte til et litt større sted? Du møter på mange uhøflige mennesker i byene som bare er opptatt av sitt og kan gjøre mye sært. Men man henger ikke så tett sammen som i en bygd så det blir lettere å riste det av seg som at den personen hadde nok en veldig dårlig dag Tenk litt på hva du kan endre er mitt beste råd Anonymous poster hash: e9c42...a4e Slik jeg ser det har ingen helt respekt for hverandre.Det grafses i andres privatliv, og settes ut stygge rykter.For meg føles det ut som om at enkelte er ute etter å både ta og ødelegge for andre.Jeg verken svarer eller gir dem noe reaksjon på den dårlige oppførselen. Men da prøver de bare enda hardere.Klart jeg blir forbannet, men tenker samtidig at det er nøyaktig dette de er ute etter P oppnå med meg.Nemlig å få meg til å bite meg ut med hele bygda, og bli skikkelig forhatt.Men jeg lurer fremdeles på hvorfor de ønsker at jeg skal få det jævlig.HIAnonymous poster hash: ec735...777 Huff en god klem til deg Som byjente ble bygden litt som å gå tilbake i tid for meg. Det ble historier som jeg husker mine besteforeldre kunne fortelle med fult alvor. Slik jeg leser deg er du kanskje litt mer oppegående enn de andre. Det var sjefen min i bygden og bygde originalen. Det ble episoder jeg syntes var barnslige og bare nedbrytende da gav jeg beskjed som jeg er vant til å gjøre i byen. Mange syntes det ikke passet seg og sjefen min ble faktisk redd pga alle kjente alle. Det var det som ble grunnen til at jeg ikke tok med meg familien og satset på det "trygge" bygdelivet. Du må si til deg selv at folk må få snakke i vei, men du vet hva som er sant. Det er mange bygdedyr i byene og men de får ikke så stor makt og folk reagerer når det blir mye negativt og sladder. Min ærlige mening er at du trenger å komme deg til et større sted få noen nye mennesker rundt deg og hvis du da ikke føler deg bedre få snakket med en lege og ta det derfra.Du er ikke alene om å ha sånne tanker men det gjør deg ikke noe godt å tenke slik, masse lykke til Nei nå må jeg legge meg, dette ble vel sent Jaja, det er fredag og fri i morgen Anonymous poster hash: e9c42...a4e Det er vel strengt tatt bygdetrollene som bør ta det skrittet til legen, for å få undersøkt hodene sine:) Det er ikke nødvendigvis mobbeofrene som det er noe galt med. Mobbere har ofte psykopatiske trekk. HI Anonymous poster hash: ec735...777
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Det høres ut som litt for stor respekt for bygdedyret. Bodd i en liten bygd et år og trivdes godt pga alt var så lite så man ble veldig godt kjent med hverandre. Snakket med mange som hadde det sånn som du beskriver det og ble bestevenn med bygde originalen. Hva med å flytte til et litt større sted? Du møter på mange uhøflige mennesker i byene som bare er opptatt av sitt og kan gjøre mye sært. Men man henger ikke så tett sammen som i en bygd så det blir lettere å riste det av seg som at den personen hadde nok en veldig dårlig dag Tenk litt på hva du kan endre er mitt beste råd Anonymous poster hash: e9c42...a4e Slik jeg ser det har ingen helt respekt for hverandre.Det grafses i andres privatliv, og settes ut stygge rykter.For meg føles det ut som om at enkelte er ute etter å både ta og ødelegge for andre.Jeg verken svarer eller gir dem noe reaksjon på den dårlige oppførselen. Men da prøver de bare enda hardere.Klart jeg blir forbannet, men tenker samtidig at det er nøyaktig dette de er ute etter P oppnå med meg.Nemlig å få meg til å bite meg ut med hele bygda, og bli skikkelig forhatt.Men jeg lurer fremdeles på hvorfor de ønsker at jeg skal få det jævlig.HIAnonymous poster hash: ec735...777 Huff en god klem til deg Som byjente ble bygden litt som å gå tilbake i tid for meg. Det ble historier som jeg husker mine besteforeldre kunne fortelle med fult alvor. Slik jeg leser deg er du kanskje litt mer oppegående enn de andre. Det var sjefen min i bygden og bygde originalen. Det ble episoder jeg syntes var barnslige og bare nedbrytende da gav jeg beskjed som jeg er vant til å gjøre i byen. Mange syntes det ikke passet seg og sjefen min ble faktisk redd pga alle kjente alle. Det var det som ble grunnen til at jeg ikke tok med meg familien og satset på det "trygge" bygdelivet. Du må si til deg selv at folk må få snakke i vei, men du vet hva som er sant. Det er mange bygdedyr i byene og men de får ikke så stor makt og folk reagerer når det blir mye negativt og sladder. Min ærlige mening er at du trenger å komme deg til et større sted få noen nye mennesker rundt deg og hvis du da ikke føler deg bedre få snakket med en lege og ta det derfra.Du er ikke alene om å ha sånne tanker men det gjør deg ikke noe godt å tenke slik, masse lykke til Nei nå må jeg legge meg, dette ble vel sent Jaja, det er fredag og fri i morgen Anonymous poster hash: e9c42...a4e Det er vel strengt tatt bygdetrollene som bør ta det skrittet til legen, for å få undersøkt hodene sine:) Det er ikke nødvendigvis mobbeofrene som det er noe galt med. Mobbere har ofte psykopatiske trekk. HI Anonymous poster hash: ec735...777 Må si at å bo på bygden i Norge kunne jeg gjerne ha gjort, men da hadde jeg villet giftet meg med en som trivdes der i utgangspunktet. Føler veldig med deg og det er vondt å høre at du er redd andre som du egentlig kjenner. Har jobbet med mobbing og sett at man kan få stoppet det. Mitt beste råd er at du spør rett ut hva de er de du tror missliker deg mener du gjør feil. Stå i stormen svar for deg og forklar at du ikke gjør noe for å plage vedkommende. De vil nok sette ut rykter som hevn, og det føles alltid tungt, finn et sted du kan tømme deg for frustrasjon så du ikke står alene. Selv er jeg ikke profesjonell, så jeg kan dessverre kun være et medmenneske, men å snakke med psykolog er da bare behagelig. Vokst opp med psykolog i familien og kjenner flere privat. Veldig ulike mennesker men alltid varme og gode Skriver gjerne med deg her inne en annen gang og Nå er det helg og da liker jeg å slappe av og ikke være på nett. Godt å slappe av og gjøre noe kjekt med mennesker man er glad i, håper du finner på noe kjekt i helgen! Masse lykke til Anonymous poster hash: e9c42...a4e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Er du sikker på at dette ikke bare foregår i ditt hode? En mann som har latter i stemmen og en tilfeldig kunde som ikke smiler mens hun taster koden sin, en tidligere kollega som går tur. Jeg forstår ikke hvordan det kan bli mobbing. Anonymous poster hash: f06f3...cb1
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #10 Skrevet 22. mars 2014 Er du sikker på at dette ikke bare foregår i ditt hode? En mann som har latter i stemmen og en tilfeldig kunde som ikke smiler mens hun taster koden sin, en tidligere kollega som går tur. Jeg forstår ikke hvordan det kan bli mobbing. Anonymous poster hash: f06f3...cb1 Jeg er enig i dette, dette høres overhodet ikke ut som mobbing men som at du HI er en person som kanskje er litt hårsår og leser litt vel mye i andres adferd. Mobbing er når en gjentatte ganger over tid utsettes for negative handlinger - dette kan være trakassering, plaging, utestengelse, sårende kommentarer og erting.. En enkelt hendelse er ikke mobbing - definisjonen er faktisk ganske streng.. En del ting må man regne med i livet, alle kan ikke like alle og det er ikke mobbing at noen rister på hodet av deg eller gjør grimaser en gang eller to... Anonymous poster hash: 0d964...3e2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Må si meg enig med dem som sier at dette nok foregår i ditt hode. Herlighet, tenk å legge merke til og henge seg opp i slikt. Anonymous poster hash: 59b7e...a28
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Er du sikker på at dette ikke bare foregår i ditt hode? En mann som har latter i stemmen og en tilfeldig kunde som ikke smiler mens hun taster koden sin, en tidligere kollega som går tur. Jeg forstår ikke hvordan det kan bli mobbing. Anonymous poster hash: f06f3...cb1 Jeg er enig i dette, dette høres overhodet ikke ut som mobbing men som at du HI er en person som kanskje er litt hårsår og leser litt vel mye i andres adferd. Mobbing er når en gjentatte ganger over tid utsettes for negative handlinger - dette kan være trakassering, plaging, utestengelse, sårende kommentarer og erting.. En enkelt hendelse er ikke mobbing - definisjonen er faktisk ganske streng.. En del ting må man regne med i livet, alle kan ikke like alle og det er ikke mobbing at noen rister på hodet av deg eller gjør grimaser en gang eller to... Anonymous poster hash: 0d964...3e2 Signerer begge. Anonymous poster hash: e2a74...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå