Gå til innhold

Nøtteallergikere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en alovorlig grad av allergi, eller kryssallergi ifm pollen? Hvilke reaksjoner får dere ved (uheldig) inntak av nøtter?

Anonymous poster hash: bb769...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt er allergisk. Han spiser sjelden nøtter. også før han fikk påvist allergi. 

Jeg har aldri merket noen symptomer. 

Jeg har sett en kraftig reaksjon på nøtteallergi. Et barn hadde fått litt nøttepålegg i seg ved et uhell og svimte nesten av. 

Anonymous poster hash: b37e0...8df
Skrevet

Tåler ikke nøtter, mandler, tunfisk eller veps.

Nøttealergien startet mildt og har med årene utviklet seg værre. Ved intakt av 2-3 nøtter begynner jeg å klø veldig over det hele, men mest i halsen. Om jeg skulle få i meg mer begynner halsen å tette seg og jeg sliter med pusten.

Ved vepsestikk som jeg reagerer kraftigst på, så hovner jeg kraftig opp, får vondt i mage og kropp, blir fjern og vimsete, klarer ikke gå og går i sjokk. For de som ikke forstår hva som har skjedd kan jeg virke ekstremt full/beruset.

Mandler reagerer jeg likt som med nøtter.

Tunfisk er en blanding av nøttereaksjonen og vepsereaksjonen, men ikke like kraftig som dem.

Anonymous poster hash: 11d23...0b8

Skrevet

Huff, stakkar deg:-( selv så har jeg fått påvist det ifm pollen, altså kryssallergi. Har (kryss i taket) ikke hatt andre reaksjoner enn at jeg begynner og klø i halsen ved inntak av enkelte frukter, mens nøtter holder jeg meg langt unna da dette kan gi såpass farlig reaksjon, men vet ikke om jeg ville fått det heller siden det er en kryssallergi og ikke ren nøtteallergi! Er det det du har?

Skrevet

Sønnen min tåler ikke nøtter (noen spes slag) og får skikkelig reaksjon med utslett, rødhet, oppkast og hevelse.. vi har adrenalin sprøyte liggende.

Anonymous poster hash: ea73f...b18

Skrevet

Jeg har ikke fått testet det hos lege og fått diagnose enda. Har en lege som snakker det meste vekk, så har bytta. Har ikke tatt det opp med nye legen enda, men må det når jeg skal dit neste gang.

Jeg har selvdiagnosert meg selv på erfaring med reaksjonene jeg har hatt.

Jeg holder meg unna maten, men er livredd veps. Reaksjonen sist var så kraftig og det var så skummelt.

Er egentlig en skam (shame on me) at jeg ikke har blitt testa enda.

Anonymous poster hash: 11d23...0b8

Skrevet

Jeg har faktisk ikke fått påvist allergi, men det er tydelig at jeg ikke tåler hasselnøtter i rå form. De gangene jeg har spist det har jeg nemlig hovnet opp i halsen og klødd noe sinnsykt samtidig som jeg har blitt illrød fra kinnene og ned til brystet. Så har fått streng beskjed av legen å holde meg unna selv om allergitesten va negativ :P

Anonymous poster hash: aef37...365

Skrevet

Huff, det er så ekkelt. Jeg har lest meg til at man skal ha ganske så alvorlig allergi for å få anafalytisk sjokk, noen kan jo få det selv med svevestøv av nøtter! Men jeg er blitt så redd for å få en reaksjon at jeg ba om epipenn da vi skulle med fly til statene i januar . Selv om sjansen er liten for at jeg skulle reagere på fly og nøttestøv, så er jeg så redd, det er utrolig slitsomt!!!

Skrevet

Blir nummen & sår i halsen. Det klør & er plagsomt men ikke farlig. Tar ikke noe for eller mot det. Spiser ikke nøtter, melk, mange typer frukt, reagerer mest på insekter ser ut som et bringebær på dommeren med masse store myggstikk.. Lækkert..

Anonymous poster hash: 84ac0...34f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...