Gå til innhold

OMFG! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker om å være fjern, glemsk og tullete da.. 

Jeg så istad, at døra til den øverste fryseren, stod på gløtt. Skjønte fort at det var noe galt, og så at den nederste skuffen ikke gikk helt igjen, pga for mye is. 

"Da lar vi døra stå på gløtt i 20 min, så skraper vi bort litt is", tenkte jeg. Samtidig som jeg skrudde av bryteren på vedlagt bilde. 

Vel. Det er nå 4 timer siden...

Så er mitt spørsmål... 
Når kan jeg skru på på fryseren igjen? Jeg har nå fått lukket døra, men fryseren er jo nå skrudd av, og vil jo bare fortsette å smelte.. 
Stikkkontakttingen er SØKKVÅT. 
Ikke pokker om jeg tør å skru den på igjen :S 

Heldigvis spiser jeg ikke stort, og alt som er i fryseren er 5 stk utgåtte spekepølser etter ex'en og 4 poser frosne bær, så maten er jeg ikke redd for. 
Men vil ikke ha oversvømt bod! 

*slåsegselvihodet*

TYPISK MEG!

post-748543-0-63160100-1395432770_thumb.jpg

post-748543-0-20682400-1395432805_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett en bolle/bøtte med varmt vann inni og tin av. Det går bråfort. Vask over og skru på igjen 😄

Skrevet

Sett en bolle/bøtte med varmt vann inni og tin av. Det går bråfort. Vask over og skru på igjen

Det verken gidder jeg, eller kan jeg begynne med nå som ungen ligger og sover.

Spørsmålet er når kan jeg skru på fryseren igjen? Ettersom den allerede har blitt druknet i vann.. Trenger ikke vaske fryseren fordet:p

Skrevet

Ta ut kontaktgreia og snu den opp ned, og la den dryppe av seg. Tørk den så godt som mulig med papir eller klut, ledningen også.

La tørke i ca 10 minutter.

Imens må du tørke opp på gulvet der kontaktgreia skal være...

Etterpå dette ville jeg nok våget å sette i kontakten igjen. Men ville kanskje satt det elektriske på en stol eller noe, så det kommer litt opp fra gulvet og ikke vætes på nytt av smeltevannet.

Anonymous poster hash: 70775...034
Skrevet

Jeg ville ventet en god stund, vil jo være sikker på at det er helt tørt. 

Jeg fikk en gang besøk av en reperatør. Han hadde med seg hårføner og da gikk det fort. 

Han fjernet is da, tørket ikke stikkkontakter. ;)

Anonymous poster hash: f929d...434
Skrevet

Ta ut kontaktgreia og snu den opp ned, og la den dryppe av seg. Tørk den så godt som mulig med papir eller klut, ledningen også.

Etterpå dette ville jeg nok våget å sette i kontakten igjen. Men ville kanskje satt det elektriske på en stol eller noe, så det kommer litt opp fra gulvet og ikke vætes på nytt av smeltevannet.

Har lagt et dynetrekk på gulvet nå. Tatt ut de to kontaktene som stod i, og snudd den opp ned. Nå har det ligget sånn i 10 min minst. Skal la det ligge lengre. 

Jeg er jo LIVREDD for å skru den på etter? Elektrisitet +vann = død tenker jo jeg:p

Når jeg lukker påå fryseren nå er det jo bare masse store isflak der inne som har falt ned fra "vegger" og "tak".

Skrevet

Nå når du først er i gang er det vel like greit å avrime hele fryseren. 

Du kan legge  noen håndklær på gulvet, håndklær suger mye vann. Også kan du avslutte med hårføner. Da er nok fryseren klar i morgen. :-)

Skrevet

Nå når du først er i gang er det vel like greit å avrime hele fryseren. 

Du kan legge  noen håndklær på gulvet, håndklær suger mye vann. Også kan du avslutte med hårføner. Da er nok fryseren klar i morgen. :-)

Men da vekker jeg 1'åringer som sover.... Skal jo legge meg selv nå! :P

Skrevet

Sett en bolle/bøtte med varmt vann inni og tin av. Det går bråfort. Vask over og skru på igjen

Det verken gidder jeg, eller kan jeg begynne med nå som ungen ligger og sover.

Spørsmålet er når kan jeg skru på fryseren igjen? Ettersom den allerede har blitt druknet i vann.. Trenger ikke vaske fryseren fordet:p

Da kan hele være ferdig på 5 minutt da. Skal du vente til det tørker med håndklær tar det hele natten. Jeg ville ikke skrudd på det der på lang, lang tid med mindre du tørker det skikkelig. 

Mente i grunn ikke vaske, men tørke over. Det gjøres gjerne med klut og da blir det rent samtidig. :) Bråker ikke. 

Skrevet

Har lagt et dynetrekk på gulvet nå. Tatt ut de to kontaktene som stod i, og snudd den opp ned. Nå har det ligget sånn i 10 min minst. Skal la det ligge lengre. 

Jeg er jo LIVREDD for å skru den på etter? Elektrisitet +vann = død tenker jo jeg:p

Når jeg lukker påå fryseren nå er det jo bare masse store isflak der inne som har falt ned fra "vegger" og "tak".

Herlighet, er det mulig å være så hjelpeløs?

Du tar ut isflakene og legger de i vasken, dusjen eller badekaret.

Du setter inn en stor panne eller bøtte med golhett vann. Da tiner det fortere og du får tatt ut isen rimelig kjapt. Bruk noe til å løsne den fra veggene, så går det enda fortere.

Så lar du resten tine i løpet av natten, med noen håndduker på gulvet i tilfelle det blir vått.

I morgen tørker du opp restene, vasker fryseren og plugger i kontakten igjen.

*oppgitt*

Anonymous poster hash: fa085...d19

Skrevet

Hun kan ikke skrape på isen, fordi det bråker. Men det høres jo ut til at mye av isen er smeltet allerede, og ligger i bunnen av fryseboksen.

Og da er det bare å ta den opp som du sier.

Høres ikke ut til at hun trenger den fryseboksen heller, ettersom det nesten ikke er noe i den...

Skrevet

Herlighet, er det mulig å være så hjelpeløs?

Du tar ut isflakene og legger de i vasken, dusjen eller badekaret.

Du setter inn en stor panne eller bøtte med golhett vann. Da tiner det fortere og du får tatt ut isen rimelig kjapt. Bruk noe til å løsne den fra veggene, så går det enda fortere.

Så lar du resten tine i løpet av natten, med noen håndduker på gulvet i tilfelle det blir vått.

I morgen tørker du opp restene, vasker fryseren og plugger i kontakten igjen.

*oppgitt*

Anonymous poster hash: fa085...d19

Jeg kan ikke begynne å styre med det nå, det vil ta lang tid, og jeg vil vekke babyen som sover, så det er uaktuelt.

Jeg spør ikke om hvordamn jeg skal av-ise fryseren, jeg spør om hvor lenge jeg må vente før jeg kan skru den på igjen..

Og nå har jeg fått svar fra en elektriker, og jeg skal bare prøve:) Det værste som kan skje er at det sier poff. 

Skrevet

TATA. Det gikk bra :D
Nå er fryseren koblet til igjen og all isen er kastet. 
Resten av isen får jeg fjerne i morgen. Kan ikke begynne å skrape nå. 

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...