Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Jeg bor i Bodø, min familie og venner bor i Stavanger, der jeg kommer i fra. Til sommeren fyller jeg 30 og hadde ønsket å be mine nærmeste venninner til et lite selskap men jeg kan jo ikke be dem hjem til meg da jeg befinner meg hjemme på ferie i foreldrene mine sitt hus. Jeg tenkte løst at jeg muligens kunne ha bedt dem dit, lånt kjøkken og uteplass (stue ved dårlig vær) og nevnte det for mine foreldre for en stund siden. Jeg nevnte selskap og mamma sa at jeg kunne jo låne kjellerstuen. Den er litt mørk og er forsåvidt stor nok, men litt trist kanskje, i hvert fall på sommeren. Jeg nevnte forsiktig at de kanskje kunne sitte der, eventuelt reise bort, men da fikk jeg et rart blikk. Jeg skjønner jo at det blir litt stusselig for dem å sitte der en hel kveld, men jeg hadde satt pris på å ha et koselig selskap, sitte ute, kose oss, grille osv. Jeg kan jo ikke be dem dra bort for kvelden...de har ikke sååå mange steder de kan dra. Skal jeg bare droppe hele idéen? De har vært veldig opptatt av at jeg skal få feire denne dagen, men hvor mye de er villig til å ofre vet jeg ikke. Det blir jo litt rart å feire med venninnene med mamma og pappa som sitter i stua ved siden av uteplassen og er "tilstede". Anonymous poster hash: d11a3...e9f
SnekkerPelle Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Og hvorfor kan ikke foreldrene dine reise bort?!
catchbaby Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Både min mamma og pappa (de bor ikke sammen, men har hver sine nye samboere) hadde med glede lånt bort både hus, hage, veranda og grill for en kveld, hvis jeg ønsket å feire bursdagen min hos dem. Jeg bor også i nord Norge, mens dem bor på østlandet. Når jeg er hjemme om sommeren bruker jeg ofte å invitere venner på vin og kanskje også grilling, er jo ikke så ofte jeg er der at det gjør noe, og da er enten mamma veldig behjelpelig med servering osv og trekker seg stille og rolig tilbake, eller pappa stiller huset til disp. Synes det er innmari deilig at dem ofrer seg på den måten. Utrolig synd hvis dine ikke ser den. Men kan du ikke fortelle dem det? Lage en plan, men samtidig litt ydmykt ramse opp noen alternativer for dem? Jeg veit ikke om det blei teit jeg kanskje..Huff..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 HI Foreldrene mine kan ikke bare reise bort, da de ikke har så mange steder å dra til (ingen). Evt. må de invitere seg bort til noen, og det vet jeg de ikke har lyst til. De trives så altfor godt hjemme. I tillegg så har jeg med meg to barn som må passes på ( de er 6 og 9 år) den kvelden. Jeg spurte jo, ikke helt direkte selvfølgelig, men jeg så reaksjonen som kom. Ikke akkurat positiv. Anonymous poster hash: d11a3...e9f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Både min mamma og pappa (de bor ikke sammen, men har hver sine nye samboere) hadde med glede lånt bort både hus, hage, veranda og grill for en kveld, hvis jeg ønsket å feire bursdagen min hos dem. Jeg bor også i nord Norge, mens dem bor på østlandet. Når jeg er hjemme om sommeren bruker jeg ofte å invitere venner på vin og kanskje også grilling, er jo ikke så ofte jeg er der at det gjør noe, og da er enten mamma veldig behjelpelig med servering osv og trekker seg stille og rolig tilbake, eller pappa stiller huset til disp. Synes det er innmari deilig at dem ofrer seg på den måten. Utrolig synd hvis dine ikke ser den. Men kan du ikke fortelle dem det? Lage en plan, men samtidig litt ydmykt ramse opp noen alternativer for dem? Jeg veit ikke om det blei teit jeg kanskje..Huff.. Hi Jeg har aldri "tatt over" huset slik når vi er på ferie der. Det har egentlig aldri vært snakk om det og jeg har faktisk aldri tenkt over muligheten. Nå er det jo snakk om et litt rundt tall og jeg trenger litt plass. Jeg vet også at hvis jeg spør...og de ikke helt blir overbevist, og særlig hvis jeg må forklare i detalj hvordan jeg ønsker at de skal skygge banen (når jeg vet at de ikke har så mange steder å dra) så blir det så innmari kleint om de sier nei...både for dem og for meg. Hadde vel egentlig ønsket at de kunne ha foreslått dette selv, når vi snakket om feiringen sånn generelt. Tenkte å spørre en venninne om å få "låne" leiligheten der, men det blir jo også rart siden jeg har plass hos foreldrene mine. Da blir alt teit, og da dropper jeg heller alt Anonymous poster hash: d11a3...e9f
catchbaby Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Både min mamma og pappa (de bor ikke sammen, men har hver sine nye samboere) hadde med glede lånt bort både hus, hage, veranda og grill for en kveld, hvis jeg ønsket å feire bursdagen min hos dem. Jeg bor også i nord Norge, mens dem bor på østlandet. Når jeg er hjemme om sommeren bruker jeg ofte å invitere venner på vin og kanskje også grilling, er jo ikke så ofte jeg er der at det gjør noe, og da er enten mamma veldig behjelpelig med servering osv og trekker seg stille og rolig tilbake, eller pappa stiller huset til disp. Synes det er innmari deilig at dem ofrer seg på den måten. Utrolig synd hvis dine ikke ser den. Men kan du ikke fortelle dem det? Lage en plan, men samtidig litt ydmykt ramse opp noen alternativer for dem? Jeg veit ikke om det blei teit jeg kanskje..Huff.. Hi Jeg har aldri "tatt over" huset slik når vi er på ferie der. Det har egentlig aldri vært snakk om det og jeg har faktisk aldri tenkt over muligheten. Nå er det jo snakk om et litt rundt tall og jeg trenger litt plass. Jeg vet også at hvis jeg spør...og de ikke helt blir overbevist, og særlig hvis jeg må forklare i detalj hvordan jeg ønsker at de skal skygge banen (når jeg vet at de ikke har så mange steder å dra) så blir det så innmari kleint om de sier nei...både for dem og for meg. Hadde vel egentlig ønsket at de kunne ha foreslått dette selv, når vi snakket om feiringen sånn generelt. Tenkte å spørre en venninne om å få "låne" leiligheten der, men det blir jo også rart siden jeg har plass hos foreldrene mine. Da blir alt teit, og da dropper jeg heller alt Anonymous poster hash: d11a3...e9f Ikke tenk på å droppe det! Skjær igjennom. Det er DIN dag, og du fortjener å feire den akkurat sånn som DU vil. Jeg mener det helt oppriktig. Jeg synes det er innmari synd at ikke foreldrene dine fatter det. Jeg opplever at både mamma og pappa "står på pinne" for meg når jeg kommer hjem, og det er så utrolig deilig og ikke minst enkelt. Jeg er veldig takknemlig for at dem er sånn, samtidig som det nesten har blitt en slags selvfølge, når jeg kommer hjem får jeg liksom lov til å styre på som jeg vil og det virker som dem oppriktig liker det og unner meg det. Jeg håper at dine foreldre også hadde skjønt det hvis du hadde forklart dem hva du ønsker? Om ikke det er aktuelt for deg og forklare dem det, fordi dem er som dem er, det er jo du som kjenner dem, synes jeg du skal kjøre på og spørre venninna di. Du blir 30 år, det skal feires! Andre bør føye seg, ikke du. Det er ikke frekt og ikke kravstort å ville feire bursdagen sin med venner fra hjemplassen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Kan du ikke bare alliere deg med en venninne om å få feire hos henne? Så kan foreldrene dine passe barne hjemme? Anonymous poster hash: e8a88...33d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Kan du ikke foreslå at foreldrene dine tar med barna ut på kino og spiser på restaurant? Og så kan de (eller dere?) være i kjellerstuen når de kommer hjem? Anonymous poster hash: 6b3e8...6fc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Både min mamma og pappa (de bor ikke sammen, men har hver sine nye samboere) hadde med glede lånt bort både hus, hage, veranda og grill for en kveld, hvis jeg ønsket å feire bursdagen min hos dem. Jeg bor også i nord Norge, mens dem bor på østlandet. Når jeg er hjemme om sommeren bruker jeg ofte å invitere venner på vin og kanskje også grilling, er jo ikke så ofte jeg er der at det gjør noe, og da er enten mamma veldig behjelpelig med servering osv og trekker seg stille og rolig tilbake, eller pappa stiller huset til disp. Synes det er innmari deilig at dem ofrer seg på den måten. Utrolig synd hvis dine ikke ser den. Men kan du ikke fortelle dem det? Lage en plan, men samtidig litt ydmykt ramse opp noen alternativer for dem? Jeg veit ikke om det blei teit jeg kanskje..Huff.. Hi Jeg har aldri "tatt over" huset slik når vi er på ferie der. Det har egentlig aldri vært snakk om det og jeg har faktisk aldri tenkt over muligheten. Nå er det jo snakk om et litt rundt tall og jeg trenger litt plass. Jeg vet også at hvis jeg spør...og de ikke helt blir overbevist, og særlig hvis jeg må forklare i detalj hvordan jeg ønsker at de skal skygge banen (når jeg vet at de ikke har så mange steder å dra) så blir det så innmari kleint om de sier nei...både for dem og for meg. Hadde vel egentlig ønsket at de kunne ha foreslått dette selv, når vi snakket om feiringen sånn generelt. Tenkte å spørre en venninne om å få "låne" leiligheten der, men det blir jo også rart siden jeg har plass hos foreldrene mine. Da blir alt teit, og da dropper jeg heller alt Anonymous poster hash: d11a3...e9f Ikke tenk på å droppe det! Skjær igjennom. Det er DIN dag, og du fortjener å feire den akkurat sånn som DU vil. Jeg mener det helt oppriktig. Jeg synes det er innmari synd at ikke foreldrene dine fatter det. Jeg opplever at både mamma og pappa "står på pinne" for meg når jeg kommer hjem, og det er så utrolig deilig og ikke minst enkelt. Jeg er veldig takknemlig for at dem er sånn, samtidig som det nesten har blitt en slags selvfølge, når jeg kommer hjem får jeg liksom lov til å styre på som jeg vil og det virker som dem oppriktig liker det og unner meg det. Jeg håper at dine foreldre også hadde skjønt det hvis du hadde forklart dem hva du ønsker? Om ikke det er aktuelt for deg og forklare dem det, fordi dem er som dem er, det er jo du som kjenner dem, synes jeg du skal kjøre på og spørre venninna di. Du blir 30 år, det skal feires! Andre bør føye seg, ikke du. Det er ikke frekt og ikke kravstort å ville feire bursdagen sin med venner fra hjemplassen. HI Takk for pep-talk, du satte fingeren på et viktig ord: at det er MIN dag. Jeg har en forferdelig tendens til å putte meg selv sist, her er jeg i ferd med å gjøre det igjen. Takk for oppmuntringen Anonymous poster hash: d11a3...e9f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Kan du ikke foreslå at foreldrene dine tar med barna ut på kino og spiser på restaurant? Og så kan de (eller dere?) være i kjellerstuen når de kommer hjem? Anonymous poster hash: 6b3e8...6fc Hi Jeg kan....MEN, de er nok litt oppi åra og litt satt kanskje - vet ikke om de hadde hatt lyst til det faktisk. Nei, jeg må vel bare hoppe i det og spørre dem. Anonymous poster hash: d11a3...e9f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Selv om du fyller rundt tall og bor på en annen kant av landet synes jeg du er kravstor for forventer at foreldrene dine skal vike fra sitt hjem for at du skal ha fest der. La de få være hjemme med barna så får du heller feire hos ei venninne eller leie ett lokale. Anonymous poster hash: cd180...106
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Hva med å spørre venninnene dine om dere skal møtes på restaurant? Alle betaler for seg, du bestiller bord en koselig plass dere kan sitte å skravle? Nachspiel hos envenninne etterpå? :-) Anonymous poster hash: 928b1...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå