Gjest lemon-aid Skrevet 21. mars 2014 #26 Skrevet 21. mars 2014 Men jeg hadde ikke tenkt å begynne og gi mme. Han får som sagt kun 1 ammemåltid i døgnet, resten er fast føde og vanlig drikke. MÅ han ha melk når han er 6 mnd, siden han stort sett spiser fast føde? Får ikke han like gjerne dekket næringsbehovet sitt via grøt og annen mat som mme? Han foretrekker forresten grøt, middag og frukt fremfor morsmelk, slik har han hvert siden han var knappe 4 mnd. På dagtid vil han ikke ha pupp, kun litt på kveldstid. Men han blir raskt utålmodig og snur seg vekk. Og siden jeg i utgangspunktet ammer han så sjeldent har han vell ingen helsegevinser i form av immunitet, eller tar jeg helt feil? Hi Anonymous poster hash: 3b064...3d9 Nå skal faktisk hovedføden være melk det første året. Anonymous poster hash: 77a20...e63 Kun melk?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #27 Skrevet 21. mars 2014 Fullammet begge mine unger til de var 6,5 mnd, og etter det ammet jeg dem 2 ganger om dagen til dem var et år. Anonymous poster hash: a436d...c65
DramaMama Skrevet 21. mars 2014 #29 Skrevet 21. mars 2014 Her avvente hun seg selv ved ca 8 mnd. Helt greit for meg, jeg var mest opptatt av å få til de første 6 mnd. Håper neste gjør det samme. Men hun får et par flasker med MME hver dag da, totalt ca 300 ml i døgnet. Det er fordi hun ikke drikker nok vann. Husk at morsmelk ikke bare er næring, men også tørstedrikk. Kumelk skal de ikke ha før fylte 12 mnd, og jeg synes det er en uting å gi babyer juice/saft på flaske. Så når du skal slutte er det bare du som bestemmer, men pass på at babyen drikker nok - og unngå kumelk og sukkerholdig drikke.
E.E.E. Skrevet 21. mars 2014 #30 Skrevet 21. mars 2014 Nr.1 var kun 4 måneder da hun nektet å ta pupp, tynn som fugleunge og bare sov. 1 flaske mme og ungen nekta pupp etter det. Tålte ikke mme og det ble to års helvete med allergi og eksem. Og verdens verste samvittighet for meg.... Nr. 2 fullammet til hun var 1 år og trappet ned ett og ett måltid fram til hun var 15 eller 16 måneder. Det var ett helsike fordi hun brakk seg av alle konsistenser, så vi slet lenge og ungen gikk ned 2kg. Men: Ikke en prikk av eksem, sunn og frisk, gjett om jeg fikk ennå dårligere samvittighet for den første stakkaren.... og jeg rådet alle til å amme så leeenge som overhodet mulig! Så kom nr. 3......... vel....jeg hater av hele mitt hjerte å kle av neg og amme i andres nærvær. Leste mye om baby styrt tilvenning og gutten sutta i seg sin første brokkoli-dusk da han var 6 måneder. Pupp og mat gikk ned på høykant. Nå, tenkte jeg, endelig, 3.ungen så klarte jeg det. Pupp og mat er tingen. Og sånn gikk dagene og nettene. Nettene ja... værre og værre ble nettene, etter han runda året.... Når han ble 18 måneder var pupp det eneste som kunne trøste, roe osv. Han slutta med smokk rundt 15 måneder gammel. Nå er han 22 måneder og for tre uker siden tok vi den store pupp-slutten. Fyttirassnikken. Den krigen unner jeg ingen!!!!! Så nå sier jeg til alle som spør. Slutt når du føler du ønsker det! Ungen blir som den blir og hvor mye jobb det er med det ene eller det andre er akkurat det samme, det er bare jobb på ulik tidspunkt og på ulik måte. Helt perfekt vil du aldri føle at du gjør om du hører på andre. Har du ammet i 6 måneder, så hatten av for deg, du har gjort en glimrende jobb og kan "tre av" akkurat når du måtte ønske, for ungen har vært heldig som har en mamma som faktisk kunne amme i 6 måneder!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå