Gå til innhold

Uføretrygd går i arv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bevist at man har større sjanse til å ende opp med uføretrygd hvis en eller begge foreldrene er uføretrygdede.

Hvordan forebygger dere uføretrygdede at barna deres skal gå i deres fotspor?

Fremstilles jobb som noe positivt og berikende eller bare noe pes og styr?

Anonymous poster hash: 5d6b6...2e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine foreldre var og er uføretrygdet. Alle vi SEKS barna har høyere utdanning og gode jobber. ;-)

Anonymous poster hash: bc172...a80

Skrevet

Begge mine foreldre var og er uføretrygdet. Alle vi SEKS barna har høyere utdanning og gode jobber. ;-)

Anonymous poster hash: bc172...a80

Så bra! Men det motbeviser jo ikke det all forskning viser.

Anonymous poster hash: 0b818...51b

Skrevet

Hvis min arver min sykdom, så er det ikke så mye jeg får gjort. Men ellers så er det skole og jobbe. Både jeg og mannen har (hatt i mitt tilfelle) veldog god jobbevilje/hjerte. Det er det jeg/vi skal videreføre

Anonymous poster hash: abc89...3dd

Skrevet

Mine foreldre er ikke uføre, men jeg er det..

Nå er det ikke slik at jeg er ufør pga at jeg ser på jobb som noe negativt eller som pes og styr (det er ikke grunnlag nok til å kunne bli ufør, bare for å informere deg).

Jeg skulle veldig gjerne ha jobbet jeg, går ikke en dag hvor jeg ikke pønsker på en eller annen løsning jeg kan finne for å kunne fungere ut i jobb, om det så er kun en dag i uken.. og det er ikke snakk om det økonomiske, men det er det at jeg synes det er gøy å jobbe og møte andre mennesker. Jeg trivdes veldig i de jobbene jeg hadde før jeg ble ufør.

Jeg snakker ofte med mitt barn om hva det drømmer om å jobbe med som voksen og hvor gøy det og det yrket hadde vært, forteller om hvilke yrker andre i familien har og hva de gjør. At skole er viktig (tar hun etter meg..noe det ser ut som blir hun "evig student".....noe jeg ble kalt..dvs mye skole og så jobb.. skole er gøy).

Og jeg for min del er blitt ufør pga usikker oppvekst og overgrep som har sørget for angst og spenninger og utbrenthet..ptsd sier de... og at jeg har kjørt over meg selv altfor hardt og lenge at kroppen har begynt å protestere slik at jeg (iallefall nå) ikke fungerer optimalt. Men jeg er sta på at dette skal jeg vinne over..

Så til tross for at jeg er ufør og sliter med det jeg gjør så tar jeg og min mann oss av vår datter på en eksepsjonell måte, gir henne en trygg og god oppvekst med masse kjærlighet, latter, omsorg, inspirasjon og oppmuntring...

Anonymous poster hash: 4531a...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...