Gå til innhold

Trenger hjelp/ kjerringråd. Ekkelt- til advarsel;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ligget med influensa siden forrige helg. Har enda en grusom hoste men den er ganske tørr. Dvs jeg hoster ikke opp noe og jeg høres ut som jg har en fryktelig røykhoste, selv om jeg ikke røyker. Likevel kjenner jeg at jeg har mye slim jeg ikke får opp, merker det spesielt på morgenen. Da kommer det opp noe. Føles som en tropp både bak i halsen og bak i nesen.

Tips til hvordan løsne dette og få fart på det? Kommer meg ikke på apotek før etter helgen:/

Anonymous poster hash: 1925d...981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelagd saltvann? Kok opp vann med salt (søk saltvann på google) og ta hodet over dampen med håndkle over hode. Pust inn saltvannet :) det hjalp på meg når jeg var på hytta, i ødemarken uten bil :P

Skrevet

Damp! Det finnes egne luftfuktere til å bruke når man har luftveisinfeksjoner. Hvis du har en slik er det lurt å ha den på om natten inne på soverommet. Hvis du ikke har en slik, så kok opp en kjele vann og stå over og pust inn dampen noen ganger om dagen (gjerne opptil 10 min av gangen). I vannet kan du ha sitrusfrukter (f.eks sitron), kanelstang, hvis du har det, evt peppermynte eller ingefær.

Drikk gjerne te også. Peppermyntete med litt frisk ingefær i og kanskje en teskje honning gjør underverker.

god bedring!

Anonymous poster hash: 6f4e4...a90
Skrevet

Ta deg en veldig varm og lang dusj også hoster og harker du opp så mye du klarer.

Anonymous poster hash: db1e7...1bc
Skrevet

Peppermyntete skal være slimløsende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...